اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات:

کارگزاران مسجد باید مخاطب خود را بشناسند و بر این اساس نیازسنجی کنند

کارگزاران مسجد باید مخاطب خود را بشناسند و بر این اساس نیازسنجی کنند
ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات، کارامدی مسجد را در مخاطب شناسی و نیاز سنجی کارگزاران مسجد عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، در آستانه برگزاری جشنواره برترین های مساجد، سردار حسین بهشتی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: "حضرت محمد(ص)در همان ابتدا و پایه گذاری مسجد قبا نقش ممتازی به مسجد داد و مسجد را محل رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد ؛امام خمینی (ره) نیز با تکیه به مسجد انقلاب را اداره کرد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: "در زمان انقلاب اساسی ترین ساختار برای پیشبرد اهداف مسجد بود چون در پهنه جغرافیایی کشور گسترده است و امام نیز با سازمان دهی این مهم، انقلاب را پیش برد".

,

بهشتی هدف این سازمان را از انتخاب مساجد برتر در سطح کشور این طور بیان کرد: " هدف از برگزاری این جشنواره پیدا کردن مساجدی است که ویژگیهای مسجد طراز انقلاب اسلامی را دارند تا الگوسازی شود و نیز نوعی ایجاد رقابت و نیز نوعی کارگاه آموزشی برای مساجد برای رساندن خود به حد مطلوب است".

,

وی ادامه داد: "کارگزاران مسجد (امام جماعت، هیئت امنا و ..) باید مخاطب خود را بشناسند و بر این اساس نیازسنجی کنند مانند:( کار، تحصیل، ازدواج، مشاوره حقوقی، پزشکی و ..)وقتی مسجد کارآمد باشد، خود به خود مردم به طرف مساجد کشیده می شوند و حتی با این کار از هزینه های تحمیلی به کشور کاسته می شود".

,

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در خصوص شاخص های سنجش مسجد برتر گفت: " از جمله موارد سنجش مساجد، برگزاری نماز جماعت پر شور، برگزاری اردوهای جهادی، محرومیت زدایی، کمک به حل مشکلات مردم محل و .. بوده است که ۵۰۰ مسجد از ۵۰۰ شهر مختلف با بررسی این موارد در سطح کشور انتخاب شده اند".

,

بهشتی تاکید کرد: "یکی دیگر از برنامه های سازمان در این جشنواره، هماهنگی با صدا و سیما و تهیه مستند از مساجد است که در سطح شبکه های استانی پخش خواهد شد".

,

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات اظهار داشت: " بسیج به عنوان یک رسالت مردمی سعی در حفظ سنگرهای معنوی جامعه دارد که در روز برگزاری جشنواره که ۶ بهمن سال جاری است، سند همکاری در بین نهاد های ذیربط به امضا برسانیم".

,

بهشتی در پایان از برگزاری جشنواره ملی مسجد در سال ۹۶ خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه