اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه خبر داد

تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای رونق بوم‌گردی در ساوه

تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای رونق بوم‌گردی در ساوه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای متقاضیان احداث اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایاز رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه به خبرنگار نارخبر، با بیان اینکه وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای متقاضیان احداث اقامتگاه‌ های بوم‌گردی در شهرستان ساوه فراهم شده است، گفت: سقفی برای تعداد متقاضیان این تسهیلات در نظر گرفته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،, نارخبر،,

وی توسعه صنعت گردشگری را از عوامل رونق اقتصادی دانست و افزود: جلب مشارکت مردم برای توسعه توریسم و گردشگری یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی ساوه است و این طرح تشویقی برای علاقمندان به فعالیت اقتصادی در زمینه بوم گردی است.

,

ایاز صنعت گردشگری را موتور محرک صنایع دستی دانست و بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت ها می توان بیشترین بهره را از امکانات موجود گرفت و به صنایع دستی رونق بخشید؛ رونق صنایع دستی همراه با توسعه گردشگری علاوه بر ارزآوری می تواند روحی تازه به کالبد هنر و میراث فرهنگی این شهر تاریخی بدهد.

, با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت ها می توان بیشترین بهره را از امکانات موجود گرفت و به صنایع دستی رونق بخشید؛ رونق صنایع دستی همراه با توسعه گردشگری علاوه بر ارزآوری می تواند روحی تازه به کالبد هنر و میراث فرهنگی این شهر تاریخی بدهد.,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه اظهار کرد: گردشگران در سفر به شهرهای گوناگون تمایل دارند که از نقاط دینی و مناطق گردشگری روستاهای تابعه شهرستان محل سفر خود نیز بازدید کنند، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم گردشگری در این نقاط این خواسته کمتر محقق می شود.

,

وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ گردشگری و بوم گردی با ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان، مرمت و تجهیز منازل روستایی و جاذبه‌های گردشگری روستایی مانند قلعه ها و خانه های شخصی قدیمی میسر می‌شود.

,

روستاگردی ساوه

, روستاگردی ساوه,

ایاز روستاهای حاشیه کوهپایه مانند نیوشت و یولاق، احمدآباد، باغ شیخ و اکثر روستاهای مجاور جاده قدیم ساوه- همدان مانند بالقلو ، سنگستان را از جمله روستاهای دارای ظرفیت گردشگری دانست و افزود: مرمت و تجهیز منازل مسکونی روستایی از طریق دریافت تسهیلات اعتباری، زمینه اقامت بیشتر گردشگران و مسافران بوم‌گردی را فراهم می کند، که این امر در نهایت موجب ایجاد اشتغال روستایی و توسعه بیشتر می شود.

,

نیوشت جاذبه گردشگری ساوه

, نیوشت جاذبه گردشگری ساوه,

ایجاد اشتغال در روستاها در گرو رونق بوم‌گردی 

, ایجاد اشتغال در روستاها در گرو رونق بوم‌گردی , ایجاد اشتغال در روستاها در گرو رونق بوم‌گردی ,

صادق کاظمی دهیار روستای نیوشت نیز گفت: این روستا با وجود چندین امامزاده والامقام، قلعه و حمام تاریخی، مسجد جامع و درخت چنار ۹۰۰ ساله در کنار کوه های مرتفع دارای انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی است ولی برای زیرساخت های گردشگری نیازمند حمایت مسئولین است .

,

وی افزود: این جاذبه ها موجب شده تا گروه های فیلمبرداری برای ساخت فیلم از این جاذبه ها استفاده کنند. بخش هایی از سریال مشهور شهرزاد در همین روستا فیلمبرداری شد ولی کمبود مکان های پذیرایی، اجازه میزبانی از چند گروه فیلمبرداری و تعداد بالای گردشگران را نمی‌دهد.

,

کاظمی بیان کرد: حمایت از بوم گردی روستایی اولویت این روستا است و آمادگی همکاری با سرمایه گذاران را داریم تا یک روستای نمونه گردشگری شویم.

,

وی افزود: نیوشت با وجود قله شاه پسند که مرتفع ترین قله شهرستان است نزدیکترین منطقه کوهستانی به شهر ساوه است و هرساله شاهد گروه‌های کوهنوردی بخصوص در فصل سرد سال است.

,

امامزاده سید عبدالله ع نیوشت

, امامزاده سید عبدالله ع نیوشت,

انتهای پیام/

,

,

, , ,

,

, , ,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه