اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان بررسی شد؛

سقوط منحنی رشد برجام در یکسالگی

سقوط منحنی رشد برجام در یکسالگی
با گذشت یکسال از اجرایی شدن برجام مسئولین دولتی بارها به بی فرجامی برجام اعتراف کرده اند و ما شاهد نقض آشکار آن و تمدید تحریم ها بر علیه ایران هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کرمان۱۴۰۰ ؛ در چنین روزی بود که اجرایی شدن برجام توسط ظریف وزیر امور خارجه و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد و گفته شده که باید کلیه تحریم های مالی ، اقتصادی و بانکی ایران در همان روز اجرایی شدن برجام لغو شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان۱۴۰۰ , ؛ در چنین روزی بود که اجرایی شدن برجام توسط ظریف وزیر امور خارجه و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد و گفته شده که باید کلیه تحریم های مالی ، اقتصادی و بانکی ایران در همان روز اجرایی شدن برجام لغو شود .,

در اجرای برجام جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات هسته ای خود عمل کرد تا جایی که بارها بانکی مون دبیر کل سابق سازمان ملل بارها به راستی آزمایی ایران اذعان کرد اما در طرف مقابل ما شاهد بودیم که آمریکایی ها نه تنها تحریم ها علیه ایران را لغو نکردند بلکه در دستورالعمل های جدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران را تمدید کردند که آن نقض آشکار برجام بود .

,

حال با گذشت یکسال از اجرایی شدن برجام با وجود این که مسئولین دولتی ما همه مسائل معیشتی کشور از جمله آب خوردن مردم را به برجام نسبت می دادند ما شاهد هیچ گونه معجزه بزرگی از برجام نیستیم و حتی بارها خود این مسئولین به بی فرجامی این برجام اعتراف و ابراز تاسف کرده اند که چرا دوباره به آمریکای بدعهد اعتماد کرده اند .

,

اوباما اولین فردی بود که بر برجام خدشه وارد کرد 

, اوباما اولین فردی بود که بر برجام خدشه وارد کرد ,

احمد بخشایش اردستانی استاد دانشگاه تهران در گفتگو با ”کرمان۱۴۰۰ ” اظهار داشت : قرارداد برجام با عجله و سست منعقد شده است و اوباما رییس جمهور امریکا خود اولین فردی بود که قانون تحریم های ۱۰ ساله بر علیه ایران را تمدید کرد و بر برجام خدشه وارد کرد .

, کرمان۱۴۰۰,

وی گفت : اکنون اوباما متوجه شده که تنها راه زیر فشارگذاشتن ایران از طریق تحریم هاست بنابراین طبیعی است که این توصیه را به جمهوری خواهان و هیئت دولت بعدی نیز داشته باشد.

,

باب مذاکره برای همیشه با امریکا بسته شد

, باب مذاکره برای همیشه با امریکا بسته شد,

حمیدرضا ترقی عضو مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با " کرمان۱۴۰۰ " در رابطه با راهکارهای عملی برای مقابله با نقض آشکار برجام توسط آمریکا اظهار داشت : نقض آشکار برجام مورد تایید رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده کشورمان قرار گرفته است و ظریف وزیر امور خارجه در نامه ای به موگرینی به نقض آشکار برجام اشاره کرده است .

,  کرمان۱۴۰۰,

وی با بیان این که اگر دولت به قانون عمل و آن را اجرا نماید طبیعتا می تواند واکنش درست و دقیقی در قبال این نقض داشته باشد ، خاطر نشان کرد : زیرا بر اساس قانون دولت غیر از دو نامه که رییس جمهور برای آقای صالحی برای انجام یکسری فعالیت های هسته ای نوشته اند و می بایست از سال گذشته اجرایی می شد ولی متاسفانه اجرایی نشد ، کارهایی در خصوص مسائل هسته ای می تواند انجام دهد .

,

ترقی تشریح کرد : در قانون پیش بینی شده است که باید تعداد سانتریفیوژها به ۱۹۰ هزار سو در طی ۲ سال برسد و برای رسیدن به این سقف سازمان انرژی اتمی وارد عمل شود و از سوی دیگر باید آب سنگین اراک سریعا بازسازی و راه اندازی شود و نهایتا هم بخش تحقیقات فردو برای برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه هسته ای مجددا بازگشایی و فعال شود .

,

این عضو مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان اظهار کرد : با توجه به بدعهدی آمریکایی ها در سالیان متوالی و در طول مذاکرات برجام ، مطمئنا دیگر امکان مذاکره با آمریکا به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و باب مذاکره برای همیشه با توجه به این بدعهدی ها بسته خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه