اخبار داغ

دبیرکل حزب فداییان اسلام:

در دوران سیاه بعد مشروطیت، هیچ حرکتی چون قیام نواب صفوی مطرح نشد

در دوران سیاه بعد مشروطیت، هیچ حرکتی چون قیام نواب صفوی مطرح نشد
دبیرکل حزب فدائیان اسلام و همرزم شهید نواب صفوی در شصت و یکمین سالگرد این شهید و یارانش که در مسجد هاشمی گنبدکاووس برگزار شد، گفت: در دوران سیاه بعد مشروطیت، هیچ حرکتی چون قیام نواب صفوی مطرح نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، مهدی عبدخدایی، با اشاره به تاریخ حرکت هایی که در طول مسیر انقلاب، از سوی بیگارنگان و روشنفکران برای اسلام زدایی انجام شد؛ تصریح کرد: در مشروطیت عده ای از شبه روشنفکران که گروه شبه ترقی خواهان بودند، با این استدلال که می توانند فرهنگ اسلامی را داشته باشند و از تکنولوژی غرب بهره ببرند حاکمیت را در دست گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،,

وی افزود: این شبه روشنفکری تبلورش در وجود رضاخان بود که با چکمه وارد حوزه فرهنگ و سیاست شد و این اندیشه تا جایی پیش رفت که شخصیت های بزرگ مذهبی ما چون آیت الله مدرس مورد توهین قرار گرفت.

,

این همرزم شهید با عنوان این مطلب که پس از نهضت مشروطه سه دسته خداباور ستیزی، دین باور ستیزی و شیعه باور ستیزی توسط بیگانگان و عوامل داخلی آنان درقالب جریان ترقی خواهان شبه روشنفکر برعلیه اسلام راه افتاد، که در این حوزه ها علیه خدا باوری در روزنامه ها هم می نوشتند.

,

عبدخدایی ادامه داد: این اندیشه ها به جز ایران در دیگر کشورهای منطقه چون ، عراق، ترکیه، افغانستان و مصر نیز پایگاهها و رهبرانی داشتند که از سوی استعمارگران هدایت می شد و در ایران مدعیان حزب توده و ملی گرایان مجریان این اندیشه ها بودند.

,

وی به ورود شهید نواب صفوی به مبارزات علیه  تفکرهایی که جز به انزوا کشاندن اسلام هدف دیگری نداشتند اشاره و تاکید کرد: مردم باید مسائل تاریخی را بدانند و متوجه باشند که امام و مبارزان انقلابی چه خون دلهایی خورده اند تا جامعه بیدار شده است و هویت اسلامی و ایرانی به آن بازگردانده شد.

,

همرزم شهید نواب صفوی همچین به مبارزات آیت الله هاشمی اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مبارزانی بود که در انقلاب زحمات زیادی کشید و امروز با رحلت و فقدان او یکی از بزرگترین شخصیت های سیاسی از دست رفت.

,

وی یاد و خاطره آیت الله بروجردی را نیز گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ در مسیر مبارزات ، نقش بزرگی در تربیت علما و روحانیون برای بصیرت افزایی مردم نسبت به استعمار و رژیم استبدادی داشت.

,

مهدی عبدخدایی همچنین در سخنانش با اشاره به پاسخ رهبرمعظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور آمریکا که گفته بود برجام را پاره می کنیم  و ایشان فرمودند" اگر شما برجام را پاره کنید ما ان را آتش می زنیم " آن را نمونه ای از اقتدار ایران عنوان کرد.

,

دبیرکل فدائیان اسلام در ادامه گفت: ملت ما ملت بزرگ و با عزتی است که به برکت خون شهدا از جمله شهید نواب صفوی و یارانش توانسته است در مقابل قدرتهای دنیا بایستد و این بزرگی به اوج رسیده است.

,

وی تصریح کرد: اگر روزی کوچه های این سرزمین محل تاخت و تاز استعمار و دشمنان بود امروز با اتکا به خداوند و برکت وجود ولایت و خون شهدایی که در این راه ریخته شده است ، این کوچه ها بوی استقلال و امنیت می دهد که باید شکرگزار آن باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه