اخبار داغ

در مراسم یادبود مرحوم هاشمی در استان سمنان مطرح شد؛

هاشمی اگر نمره ۲۰ نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است/ جمله ماندگار "عشق من آقای خامنه ای است" مرحوم هاشمی پیام مهمی دارد

هاشمی اگر نمره ۲۰ نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است/ جمله ماندگار "عشق من آقای خامنه ای است" مرحوم هاشمی پیام مهمی دارد
آیین یادبود مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور گسترده مردم قدرشناس استان سمنان در مساجد و تکایای این استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به مناسبت ارتحال و عروج آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام (ره) و رهبری مجلس ترحیم و یادبودی در اقصی نقاط استان سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

هاشمی اگر نمره ۲۰ نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است

, هاشمی اگر نمره ۲۰ نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است,

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی امام جماعت و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم یادبود مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی که در شبستان اعظم امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد با بیان اینکه سخن گفتن از هاشمی رفسنجانی کار دشواری است اظهار کرد: من مرحوم هاشمی رفسنجانی را 52 سال بود که می شناختم و اولین بار در قم با او آشنا شدم.

,

اکرمی با یادآوری اولین دیدارش با مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: یکبار در سال 43 در قم به محضر امام خمینی (ره) رسیدم که دیدم سربازی با لباس خدمت در حال مباحثه با ایشان است که بعد متوجه شدم آن سرباز جوان اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

,

امام جماعت نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حضور خود در یکی از ادوار مجلس به نمایندگی از مردم سمنان ادامه داد: یکبار در تنفس مجلس وقتی به همراه مرحوم حسینی شاهرودی نماینده وقت شاهرود نزد آقای هاشمی رفتیم و از او برای سفر به استان سمنان دعوت کردیم و او نیز پذیرفت.

,

وی تلاش های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول انقلاب اسلامی را فراموش نشدنی دانست و گفت: وی در دادن آمارهای مختلف به مردم حساسیت ویژه ای داشت و به مسئولان توصیه می کرد در ارائه آمارها صداقت داشته باشند.

,

اکرمی با تاکید بر رعایت تقوای سیاسی در کشور گفت: آن عده که در دوره های مختلف علیه هاشمی هرچه نادرست و ناصحیح بود گفتند و نوشتند البته به جز ضدانقلاب و منافقین، از روی ناآگاهی و جهل اقدام به این کار کرده اند.

,

وی در بخش پایانی سخنان خود پیام رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت هاشمی رفسنجانی را دارای نکات مهم دانست و خاطرنشان کرد: البته تمام این سخنانی که بیان شد به این معنا نیست که آقای هاشمی رفسجانی معصوم بوده است و هیچ خطا و اشتباهی نداشته اما اگر نمره 20 نگرفته باشد نمره تک رقمی هم نداشته است.

,

وحدت ملی بزرگترین پیام ارتحال هاشمی بود/ اندیشه هاشمی مبارزه با استکبار بود

, وحدت ملی بزرگترین پیام ارتحال هاشمی بود/ اندیشه هاشمی مبارزه با استکبار بود,

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن حسینی در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مردم ولایتمدار و متدین سرخه در حسینیه شهدای این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از ستاد برگزار کننده این آیین اظهار داشت: باید قدر ذخیره های انقلاب را که از میان ما رفته اند و آنها که در قید حیات هستند را بدانیم.

,

وی با تأکید بر اینکه تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم، افزود: به یکدیگر محبت کنیم، خوبی ها همدیگر را بگوئیم، عیب های همدیگر را برای اصلاح به همدیگر گوشزد کنیم و مبادا با غرض ورزی های شخصی و نادیده گرفتن تلاش های دوستان انقلاب بخواهیم ضربه به اصل نظام و انقلاب که در رأس آن ولایت فقیه است، بزنیم.

,

این استاد حوزه با اشاره به اینکه باید بیندیشیم که مرحوم هاشمی چه کرده بود که مردم امروز در سراسر کشور در تمام مجالس ختم ایشان با شکوه حضور می یابند، بیان داشت: مردم دوستدار روحانیت هستند و این در حالی است که دشمنان می خواستند در فتنه 88 بین مردم و روحانیت و بین مردم و ولایت تفرقه و شکاف ایجاد کنند, اما دیدید که مردم در 9 دی چه کردند.

,

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هاشمی نیز از منادیان انقلاب بود و هم در شکل گیری، تثبیت و تحکیم انقلاب بسیار اثرگذار بود، گفت: خداوند مرحوم هاشمی رفسنجانی را دوست می داشته که در روزی که از دار دنیا رفت روز 19 دی ماه بود و روزی که مردم قم علیه نظام ستم شاهی قیام و بسیار شهید دادند.

,

وی اظهار داشت: رهبری و ریاست جمهور از فقدان مرحوم هاشمی رفسنجانی ناراحت هستند؛ اما دشمنان قسم خورده انقلاب چون انگلیس و آمریکا و صهیونیست و نادانان و جاهلان نسبت به نظام خوشحالند.

,

این استاد علوم دینی با بیان اینکه هاشمی وزنه بسیار قوی برای نظام بود؛ او اندیشه اش مبارزه با استکبار و خدمت به محرومان جامعه و دفاع از ولایت بود، گفت: اندیشه، تفکر، منش، سیاست، کیاست و مدیریت هاشمی امروز در بدنه نظام در حال تسری و گذر است.

,

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه ما می توانیم از زندگی هاشمی درس و الگو بگیریم، بیان داشت: دو چیز انسان را عاقبت به خیر و سعادتمند می کند یکی انجام واجبات و دیگری خدمت بهمردم است و هاشمی عاقبت به خیر و سعادتمند شد.

,

وی با بیان اینکه هاشمیدومین مظلوم انقلاب بود،گفت: بنده نه وامدار هاشمی هستم و نه وامی و نه مسئولیتی گرفته ام و نهدر دولت تدبیر و امید کاره ای هستم و تنها واقعیت ها را می گویم.

,

این استاد حوزه بیان داشت: تاریخ انقلاب ما تکرار تاریخ انقلاب پیغمبر اکرم(ص) است پیامبر در مورد فاطمه زهرا(س) فرموده اند او پاره تن من است و این سخن را با ورقی که در تاریخ زده می شود از زبان معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در خصوص شهید مطهری می شنویم که ایشان فرمودند مطهری پاره تن من است و در زمان حال نیز رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم آیت الله هاشمی فرمودند هیچ کس برای من هاشمی نمی شود.

,

حجت الاسلام حسینی گفت: هاشمی پشتیبان ولایت، رهبری و حامی معنوی دولت تدبیرو امید بود و ما باید در فقدان هاشمی امروز حمایت معنوی و عاطفی خود را نسبت به رهبری و دولت تدبیر و امید داشته باشیم.

,

وی بزرگترین پیام رحلت هاشمی را وحدت ملی عنوان کرد و تصریح کرد: دشمن می خواهد وحدت ملی را از بین ببرد و باید حواسمان باشد انتخابات در پیش است و نگذاریم دشمن برای ما تصمیم بگیرد.

,

این استاد برجسته علوم دینی گفت: دولت ما دولت دین، اسلام و ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین نباید بگذاریم وحدت را برای رسیدن به مطامع دنیوی کنار گذاریم و همدیگر را تخریب نکنیم و حامی ولایت و نظام و رهبری باشیم.

,

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: هاشمی تلاش کرد و زحمت کشید و خدمت کرد؛ اما در آخرین روزهای عمرش مظلوم زیست و از دنیا رفت و نگذاریم که امثال هاشمی مظلوم زندگی کنند و همچون بهشتی مظلومانه به شهادت برسند.

,

وی مرحوم هاشمی را در قیاسی ایوب و موسی زمان خواند و افزود: شکنجه های او در زمان رژیم شاهنشاهی و ایستادگی اش در برابر فتنه های زمان خود دلیلی بر این قیاس است.

,

جمله ماندگار "عشق من آقای خامنه ای است" مرحوم هاشمی پیام مهمی دارد

, جمله ماندگار "عشق من آقای خامنه ای است" مرحوم هاشمی پیام مهمی دارد,

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر  در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران که در مسجد امام علی (ع) شهرک انقلاب برگزار شد، با اشاره به تجلیل امام خامنه ای از 60 سال رفاقت با هاشمی اظهار کرد: آیت الله هاشمی نقش مهمی چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب ایفا کرد.

,

وی تصریح کرد: اولین نقشی که این عزیر سفر کرده ایفا کردند در قبل از انقلاب بود که زیر شکنجه های ساواک اتوی شکنجه ها را تحمل کرد و به گفته خود مرحوم در زیر شکنجه ها قرآن می خواند تا آرامش بگیرد که جوانان ما باید تحمل سختی و آرامش گرفتن از قرآن را درس بگیرند.

,

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: در قبل از انقلاب تعداد معدودی همچون امام خامنه ای، بهشتی، رفسنجانی، هاشمی نژاد و  چند نفر دیگر از روحانیون مبارزی بودند که جرقه های انقلاب را زدند و جوشش انقلاب بعد آن به وجود آمد.

,

بارانی با اشاره به نقش رفسنجانی در بعد از انقلاب، بیان کرد: وضعیت ایران در بعد از پیروزی انقلاب بحرانی بود که بازهم هاشمی رفسنجانی در کنار رهبرمعظم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و همان گونه که امام خامنه ای فرمودند هاشمی در تثبیت انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: جریان لیبرالی که در کشور به وجود آمد، بازهم هاشمی رفسنجانی در مبارزه با این جریان همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد.

,

امام جمعه مهدیشهر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که 50 کشور دنیا علیه ایران بسیج شدند، هاشمی رفسنجانی در اداره جنگ و کمک کردن به نظام و اسلام افتخار دیگری را در کارنامه خود ثبت کرد.

,

بارانی توجه به نکات مهم پیام امام خامنه ای در پیام تسلیت ارتحال هاشمی رفسنجانی که آوردند اختلاف نظرهای زیادی باهم داشتیم اما خناس ها نتوانستند بین ما جدایی بیندازند را مهم دانست و گفت: هاشمی رفسنجانی همواره برای رهبر رهرو بود.

,

وی تاکید کرد: خود مرحوم هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای گفته بودند گاهی نظری داشتم که به رهبری ی گفتم و اگر ایشان سلیقه من را نمی پذیرفت بین خودم و خدای خودم حجتی داشتم که به رای ولایت فقیه تسلیم می شدم، این نگاه هاشمی رفسنجانی بسیار زیبا بود که همه جریان های سیاسی باید درس بگیرند و ولایت فقیه را ستون خیمه انقلاب بدانند.

,

امام جمعه مهدیشهر تا کید کرد: جمله هاشمی رفسنجانی که فرمودند" عشق من اقای خامنه ای است" جمله بسیار زیبا و ماندگاری شد و پیام مهمی دارد که باید آن را تقویت کنیم و اگر همه رهرو رهبری باشیم و دور ولایت فقیه جمع شویم، آینده نظام ما بیمه می شود.

,

بارانی با یادآوری سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی در 13 سال قبل به مهدیشهر و استقبال باشکوه مردم از وی، اظهار کرد: بعد از برگزاری مراسم در مهدیشهر به شهمیرزاد رفتیم و رفسنجانی در آنجا سخنرانی کرد و در پایان روضه حضرت زهرا(س) را خواند و بسیار گریه کرد.

,

وی با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی رابطه عمیقی با حضرت زهرا داشت، افزود: رفسنجانی با نام امام حسین(ع) متحول می شد و هرگاه نام حضرت زهرا(س) می آورد بسیار اشک می ریخت.

,

امام جمعه مهدیشهرهمچنین از حضور باشکوه مردم قدرشناس ایران در مراسم تشییع و بدرقه پیکیر آیت الله هاشمی رفسنجانی و مراسمات ترحیم وی قدردانی کرد.

,

آیت الله هاشمی خدمتگزار نظام و انقلاب بود

, آیت الله هاشمی خدمتگزار نظام و انقلاب بود,

حجت الاسلام حمید عبداللهیان امام جمعه موقت شاهرود در مراسم گرامیداشت ارتحال حجت الاسلام هاشمی رفسنجایی که در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد با بیان گوشه هایی از مبارزات مرحوم هاشمی گفت: وی از نخستین یاران حضرت امام خمینی (ره) و از جمله افرادی بود در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و عمر خود را در راه به ثمر نشستن انقلاب صرف کرد.

,

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت مرحوم هاشمی اظهار کرد: تعابیر رهبر معظم انقلاب از آن مرحوم در پیام تسلیت خود بیانگر جایگاه والای مرحوم هاشمی بود.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود به مسئولیت های مختلف مرحوم هاشمی از بدو پیروزی انقلاب تا زمان فوت اشاره کرد و افزود: وی در طول مدت عمر خود خدمتگزار نظام و انقلاب بود و در تمامی مسئولیت هایی که بر عهده داشت مدیریتی توانمند از خود به اجرا گذاشت.

,

آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد اعتماد امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود

, آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد اعتماد امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود,

حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان  در آیین گرامیداشت هفتمین روز ارتحال عالم ربانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ( ره ) به میزبانی حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل ( ع ) دامغان گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره ) با توجه دارابودن مسئولیت های متعدد چون رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکیه گاه و حامی خوبی برای نظام ، امام و رهبری انقلاب بودند ونظام و مردم هرگز خدمات و زحمات ایشان را فراموش نخواهند کرد.

,

حسینیان اضافه کرد: یکی ازویژگی های ممتاز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره ) ، شجاع و مدیر و مدبر بودن ایشان بود که حضرت امام ( ره ) مسئولیت جانشینی فرماندهی معظم کل قوا را در طول حیات و عمر پر خیر و برکت خود به ایشان محول نمدند و فرماندهی و اداره جنگ را در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام برعهده داشتند.

,

وی با بیان اینکه با توجه به بی مهری های که به شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره ) در طول دوران عمر ایشان وارد شد افزود: باید بدانیم که شخصیت ارزنده و ممتاز آیت الله هاشمی دیگر تکرار نخواهد شد.

,

امام جمعه دامغان یادآورشد: مردم فهیم و عاشق امامت و ولایت با حضور خود در آیین تشییع جنازه مرحوم آیت الله هاشمی وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند و به بدخواهان نظام و انقلاب فهماندند که این ملت با اتحاد و وحدت پشتیبان نظام و انقلاب هستند و هرگزدست از رهبری و ولایت برنخواهند داشت.

,

حسینیان با بیان اینکه تاثیر علما درتمامی مقاطع تاریخ مهم وبوده اظهار داشت: علما همواره حافظ دین و اسلام بوده و در انجام این رسالت بس عظیم تلاش و کوشش کردند.

,

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره ) سرباز فداکار اسلام و انقلاب بود و در قول و عمل از ولایت و رهبری تبیعت و پیروی می کرد.

,

حسینیان با اشاره به اینکه جایگاه ولایت و رهبری جامعه، جایگاهی مهم و ریشه ای است افزود: آیت الله هاشمی ( ره ) با درایتی که داشت تا آخر عمر و حیات خود دست از ولایت و رهبری برنداشت.

,

امام جمعه دامغان با بیان اینکه علما راهنمای توفیقات مردم و جامعه بوده و هستند گفت: علما مرزبانان دین واسلام هستند و علما بودند که شیعیان را ازگمراهی نجات دادند و باید به نقش و حضور علما در جامعه اهمیت دهیم وازآن غافل نشویم.

,

پیام رهبری در مورد هاشمی رفسنجانی ۵۰ نکته دربرداشت

, پیام رهبری در مورد هاشمی رفسنجانی ۵۰ نکته دربرداشت,

حجت الا اسلام و المسلمین سید رضا اکرمی؛ رئیس  شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو جامعه روحانیت مبارز در مراسم یادبود مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد جامع گرمسار برگزار شد با اشاره به پیام رهبری به مناسبت رحلت هاشمی گفت: در این پیام گران بهای رهبری معظم به سوابق  مهم انقلابی و خدمات  ارزنده آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره  شده است و از  رفاقت دیرین حدود 59 ساله  خود  تاکید می کند .

,

رئیس  شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به  خبر فوت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان تیتر یک رسانه ها خارجی و داخلی  اشاره کردو افزود: عکس العمل داخلی و خارجی ها از  این درگذشت ناگهانی هاشمی بسیار  مهم  بود و این نشان از  تاثیرگذاری این مرحوم است  و عکس العمل مهم دیگر حضور  پرشور مردم و مسئولان در مراسم تشییع وی بود .

,

اکرمی در ادامه به  نیمه بر افراشته شدن بیش از 50 پرچم کشور های دنیا از این حادثه غمناک اشاره کردو افزود: بیشتر سیاست مداران کشور های مختلف  از قاره های مختلف به ملت و خانواده این مرحوم تسلیت گفتند .

,

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه به  مبارزات  مهم و تاثیرگذار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره ظلم و ستمشاهی  اشاره کرد و افزود: وی  در کنار بسیاری از  شهدای مهم و رهبری معظم انقلاب  در میدان های مختلف مبارزات  گوش به فرمان امام خمینی (ره) بود.

,

 وی در ادامه به ویژگی  مهم  مسئولیت پذیری و تعدد مسئولیت های مختلف مرحوم  هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب گریزی زد و اظهارداشت: در زمان  هشت سال دفاع مقدس که ملت و دولت جمهوری اسلامی  در مقابل  بسیاری از کشور های غربی  در جبهه ها  به مبارزه می پرداختند ایشان جانشین فرماندهی کل قوا را در بسیاری از معادلات جنگ  برعهده داشت .

,

رئیس  شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه  هاشمی را در کنار شهید بهشتی مظلوم دانست و  تصریح کرد:هاشمی قبل از وفات با بعد از وفات برای بسیاری  در صحنه های مختلف متفاوت بود  به طوری که  قبل از  فوت ایشان را محدود  در کلام و تصویر در  رسانه ها کرده بودند اما  الان همه شبکه های تلویزیونی  این مرحوم را نشان می دهند و در موردش صحبت می کنند .

,

اکرمی درادامه توصیه کرد: از توهین  و بی احترامی  دوری کنیم و از  رسانه ها و مطبوعات خود به همدیگر پرخاش و توهین نکنیم و همدیگر را تحمل کنیم .

,

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه  به دو ویژگی مهم  آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کردو افزود: ایشان  دو ویژگی مهم در سیاست کاری خود همیشه  اجرا و عمل می کرد که اولین مورد آن  اتحاد و دومین مولفه  رفع تشنج در خارج بود .

,

رئیس  شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه  به   وحدت تاکید کردو  اظهار داشت: نباید گذاشت اختلاف سلیقه یا فکر کشور را  به مشکل بیاندازد  و باید همیشه جاذبه را  اهمیت دهیم و کمتر به دنبال دافعه باشیم.

,

وی در ادامه به موضوع برجام نیز اشاره کردو گفت: ما قبل از برجام 6 قطعنامه در  شورای امنیت داشتیم و چند قدمی با  جنگ فاصله داشتیم و با برجام توانستیم  از جنگ فاصله بگیریم  و با عزت مندی  به میز مذاکره  برسیم  و غربی ها نیز به این مذاکره نیاز داشتند  و ما هم نیاز داشتیم .

,

اکرمی ادامه داد: نباید گره ها را در کشور  که با  دست باز می شود با چاقو یا دندان باز کرد  و دنیای امروز دنیای لابی گری است .

,

گفتنی است این برنامه ها از سوی آیت الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان، محمدرضا خباز استاندار سمنان و مجمع نمایندگان استان و با همکاری فرمانداری ها و ائمه جمعه شهرستانهای استان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه