اخبار داغ

جنوب کرمان ؛رنگین کمان محصولات کشاورزی درتحقق اقتصاد مقاومتی

جنوب کرمان ؛رنگین کمان محصولات کشاورزی درتحقق اقتصاد مقاومتی
جنوب کرمان یکی از قطب های کشاورزی در استان و کشور به شمار می رود وجود پتانسیل ها و زمینه های مناسب برای تولید انواع محصولات در این مناطق و با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان از بدو خلقت انسان، همواره از محصولات کشاورزی به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین نیاز اولیه بشر، یعنی غذا نام برده شده و به همین دلیل این عرصه پس از پیدایش و گسترش جوامع انسانی نیز، نقش مهمی را در رفع نیاز افراد جامعه و تولید ملی و نیز تبادلات تجاری بین کشورها برعهده داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح منوجان ,

البته با مرور زمان و با گسترش فعالیت‌های کشاورزی در بخش‌های مختلف؛ زراعی، باغی، مرتع‌داری، جنگل‌کاری، دامداری و دامپروری، زنبورداری، پرورش طیور و آبزیان و سایر جانداران موردنیاز صنعت کشاورزی و ایجاد تنوع در محصولات این بخش، به‌تدریج این موضوع از اهمیت بیشتری نیز برخوردار شده است.

,

در واقع یکی از ارکان توسعه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است و  مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است، مشکل اصلی این بخش، واردات بی رویه محصولات درست در فصل برداشت محصولات،کمبود کارخانه های تبدیلی  و وجود دلالان در منطقه  است.

,

جنوب کرمان  یکی از قطب های کشاورزی در استان  و کشور به شمار می رود وجود پتانسیل ها و زمینه های مناسب برای تولید انواع محصولات در این مناطق و با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده است و این منطقه با پتانسیل های بالقوه و بی نظیر کشاورزی هنوز برای بعضی ها ناشناخته است.

,

ناگفته نمانددر دی ماه امسال چهار کشاورز این منطقه به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند که این موفقیت باعث افتخار بخش کشاورزی استان شد.

,

محصولات جنوب کرمان شامل پیاز ،خرما،گندم،جو،ذرت ،عدس ،انواع مرکبات ،محصولات گلخانه ای ،کلزا ،هندوانه ،سیب زمینی ،گوجه فرنگی،پیاز ،سیر ،فلفل ،لوبیا،باقلا ،خیار سبز و … است که اگر مسئولان بیشتر به این حوزه توجه کنند واز واردات بی رویه محصولات کشاورزی جلوگیری کنند شاهد شکوفایی اقتصاد این شهرستان ها  واستان خواهیم بود.

,

در نتیجه  با توجه به ظرفیتهایی که در بخش کشاورزی این منطقه  وجود دارد، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه های مختلف این بخش بسیار اثر گذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه