اخبار داغ

گزارش تصویری؛

روستای زیبای بالابند تنکابن

روستای زیبای بالابند تنکابن
علت نام‌گذاری روستای بالابند قرارگیری آن در دامنه‌ای مشرف‌ به دره که یکی از سرشاخه‌های رودخانه شیرود است، می‌باشد و باغات آن به‌مانند مخملی سبز تمام این روستا را پوشانده و مناظری سحرانگیز و بدیع را ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تنکابن24، روستای بالابند در جنوب غربی شهرستان تنکابن و در مرز جغرافیایی شهرستان رامسر قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنکابن24,

این روستا در ارتفاعات میان‌بند جنگل‌های زیبای شمال قرار داشته و ارتفاع آن از سطح دریا از حدود 500 متر تا 800 متر هست.

در گذشته شغل عمده مردم این روستا دامداری بوده ولی از حدود 50 سال پیش چای‌کاری در این روستا شروع‌ شده و امروزه شغل اکثر مردم این روستا چای‌کاری است.

فاصله زیاد تا شهر تنکابن و همچنین مشکل اشتغال باعث مهاجرت عمده به روستاهای مجاور و شهر شده است. جمعیت این روستا در گذشته بالغ‌بر 200 خانوار بود ولی در فصل زمستان این جمعیت به حداقل مقدار است.

زیرساخت‌های عمده در این روستا شامل جاده آسفالته، آب‌لوله‌کشی، برق، تلفن و مدرسه ابتدایی و مسجد است که در حدود 10 سال هست که کارخانه‌ چای طلای سبز بالابند ساخته شده است که این سبب حل بسیاری از مشکلات مردم شد. اسم این روستا به گویش محلی «جوربند» است به این دلیل پیشوند فامیلی اکثر مردم بومی «جور» است.

«جور» به زبان محلی به معنی بالا است که علت نام‌گذاری این روستا قرارگیری آن در دامنه‌ای مشرف‌به دره که یکی از سرشاخه‌های رودخانه شیرود است، می‌باشد. گونه‌های جنگلی در اطراف این روستا شامل ممرز، راش، افرا، توسکا و شمشاد است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا چشم‌انداز زیبای آن به شهر تنکابن است. هرچند باغات چای به‌مانند مخملی سبز تمام این روستا را پوشانده و مناظری سحرانگیز و بدیع را ایجاد کرده است.

گفتنی ا‌ست مزار چهار شهید تقدیم شده به انقلاب، در این روستا قرار دارد که نشان از شهیدپروری کشاورز مردان و زنان روستاست.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه