اخبار داغ

مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:

۳۰ درصد فرار مالیاتی داریم / درآمدهای دولت از استان افزایش پیدا می کند نه منحصرا مالیات

۳۰ درصد فرار مالیاتی داریم / درآمدهای دولت از استان افزایش پیدا می کند نه منحصرا مالیات
مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: شاید منظور از عدد ۱۳,۹ درصد که در لایحه بودجه مطرح شده درآمدهای عمومی استان باشد که از ۱۵ ردیف درآمدی تشکیل می‌یابد که یکی هم مالیات می‌تواند باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، غلامرضا شریفی در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه استان با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان  عنوان کرد: احتمال می‌دهم که این ۱۳,۹ و ارقامی که توسط برخی‌ها اعلام شده مربوط به پیش بینی درآمدهای عمومی دولت از استان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: شاید منظور از عدد ۱۳,۹ درصد که در لایحه بودجه مطرح شده درآمدهای عمومی استان باشد که از ۱۵ ردیف درآمدی تشکیل می‌یابد که یکی هم مالیات می‌تواند باشد.

,

وی در واکنش به این خبرها خاطر نشان کرد: سهم مالیات استان مشخص نیست و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، تفسیرهای شخصی است.

,

شریفی عنوان کرد: لایحه بودجه در مرحله‌ای است که باید از سوی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و چکش کاری قرار گیرد و پس از آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

,

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یک مورد هم تعطیلی واحد تولیدی در استان به خاطر تأخیر در پرداخت مالیات نداریم، ابراز داشت: نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان بخشودگی جرائم مالیاتی واحدهای تولیدی را اعمال کرده‌ایم و اعلام می‌کنیم که اگر صاحبان صنایع اصل مالیات عقب افتاده را پرداخت کنند، فعالان تولید و اقتصادی برای بخشودگی جرائم از حداکثر حمایت برخوردار می‌شوند.

,

شریفی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام موضوع مالیات در قوانین بودجه‌ای پررنگ‌تر شده و یکی از آروزهای رهبری این بود که روزی برسد که کشور از طریق درآمدهای مالیاتی اداره شود که بر همین اساس برنامه‌ها تدوین و طرح‌های اجرایی تکلیف شده است.

,

مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: ما در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم در پایان سال از این پروژه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

,

این مسؤول با بیان اینکه طرح تی. اس. دی در کل استان اجرایی و به صورت استاندارد برای تمام ادارات‌کل امور مالیاتی ابلاغ شده که آذربایجان شرقی جزو استان های پایلوت در این طرح بوده؛ افزود: در مرکز استان ۹۵ درصد از کارهای زیرساختی انجام گرفته و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

,

شریفی دیگر زیر پروژه طرح جامع مالیاتی را ایجاد واحدهای ایتکس در ادارات‌کل مالیاتی عنوان و اضافه کرد: کاهش هزینه‌های وصول مالیات از جمله اهداف ماست و باید قیمت تمام شده وصول مالیات را کاهش دهیم که با اجرایی کردن طرح جامع مالیاتی محقق می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از اقتصاد ما مربوط به فعالیت‌های زیرزمینی است، افزود: هدف دیگر طرح جامع مالیاتی افزایش درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی و حذف معافیت‌های غیر‌ضروری است.

,

مدیر‌کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: هدف سوم طرح جامع مالیاتی افزایش رضایتمندی صاحبان منافع است که با پیاده شدن عدالت مالیاتی قابل تحقق خواهد بود.

,

شریفی همچنین گفت: یکی از تکالیف ما تکمیل شدن مالیات بر ارزش افزوده است که با پیاده سازی کامل آن خواهیم توانست مالیات‌های تکلیف شده در قوانین بودجه سال را تامین کنیم و در سال ۹۵ حدود ۹ درصد ضریب افزایش مالیات را در استان داریم.

,

وی با بیان اینکه یکی از پاک‌ترین و سبزترین درآمدها مالیات بر ارزش افزوده است که از نوع مصرف در کشور پیاده شده و هیچ‌گونه بار مالی بر دوش تولید و فعالان اقتصادی ندارد، افزود: یکی از پایه‌هایی که در اقتصاد مقاومتی تاکید شده موضوع مالیات است و ما در جبهه‌های مختلف تلاش می‌کنیم بتوانیم منویات رهبری را تحقق بخشیده و اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه