اخبار داغ

جولان پارک خودروهای سنگین در شهرسمنان/ مسئول پیگیری این معضل چه کسی است؟

جولان پارک خودروهای سنگین در شهرسمنان/ مسئول پیگیری این معضل چه کسی است؟
با وجود مکان ویژه ای که برای پارک خودروهای سنگین اختصاص داده شده است باز هم شاهد هستیم که استقبالی از جانب رانندگان دیده نشده و این پارکینگ که در نزدیکی ترمینال سمنان واقع شده همچنان بی استفاده مانده است. سوال اینجاست؛ این مشکل تا کی ادامه خواهد داشت و رسیدگی آن با پیگیری کدام مسئول قابل حل است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، بی شک یکی از مشکلات شهری که علاوه بر ایجاد ظاهری زشت و نابهنجار در شهر، موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان شده،  پارک خودرو‌های سنگین نظیر کامیون و تریلی در کوچه ها و خیابانهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

با وجود مکان ویژه ای که برای این دست وسایل نقلیه اختصاص داده شده است باز هم شاهد هستیم که استقبالی از جانب رانندگان دیده نشده و این پارکینگ که در نزدیکی ترمینال سمنان واقع شده همچنان بی استفاده مانده است.

,

 به گفته  عبدالحمید کاکو، معاون خدمات شهرداری سمنان، این مکان کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی در ازای پارک این خودروها دریافت نمی شود!

,

, ,

در شرایطی که برای مرمت و بازسازی و ترمیم آسفالت خیابان ها،  طی هر سال هزینه های هنگفتی پرداخت می شود، پارک و تردد این وسایل نقلیه سنگین منجر به آسیب و تخریب جدی به آسفالت خیابان ها و کوچه ها خواهد شد و در دراز مدت کیفیت آنرا خدشه دار می کند. 

,

یقینا خسارت به زیرساختهای شهری، در مقابل خطر تهدید امنیت جانی کودکان در حال بازی در کوچه ها، بسیار اندک است.

,

با وجودی که فاصله پایانه خودروهای سنگین به مرکز شهر بسیار کم بوده و جای هیچگونه توجیحی را برای رانندگان این وسایل به جا نمی گذارد باز هم بسیاری از رانندگان بی ملاحظه،  آسودگی خود را بر رعایت حقوق شهروندی ترجیح داده و ایجاد آلودگی های صوتی(برق های بلند) و هوا که بی تردید از پیامدهای آن است را امری بی اهمیت می دانند.

,

, ,

, ,

, ,

متاسفانه عوارض این ناهنجاری اجتماعی که برخورد قاطع نهادهای مربوطه را جهت ایجاد فرهنگ سازی آن، می طلبد به همین جا ختم نشده و هستند رانندگان خودخواهی که علاوه بر پارک خودروی سنگین خود در کوچه ها، پروژه های تعمیر و یا پنچرگیری ماشین های خود را نیز در وسط کوچه انجام می دهند و به هیچ  عنوان به  نارضایتی  اهالی محل توجهی ندارند.

,

مشکل دیگری که پارک این غول های آهنی در کوچه ها به وجود آورده است، احتمال اسکان سگ های ولگرد و گربه ها در قسمت های باری این وسایل می باشد که خود خطری جدید برای مردم است.

,

بعضا دیده شده رانندگان خودروهای سنگین که به علت طی مسافت های طولانی دچار خواب آلودگی بوده اند همچنین دید کم و نامناسبی که در شب دارند، نتوانسته اند خودرو را کنترل و در مواجهه با عابر پیاده امنیت جانی او را به خطر انداخته اند.

,

, , , ,

بدون شک حل این معضل ریشه‌ای و بزرگ که اغلب مردم خواستار بررسی آن هستند نظارت ، کنترل  ،  برخورد جدی مسئولان و عزم مسئولین شهری  را می‌طلبد .

,

یقینا خطرات ناشی از پارک کامیونها در محله های مسکونی کمتر از تخلفاتی نظیر سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند نیست.

,

سوال اینجاست؛ این مشکل تا کی ادامه خواهد داشت و رسیدگی آن با پیگیری کدام مسئول قابل حل است؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه