اخبار داغ

تهدید مستقیم «ترامپ» از سوی دو روزنامه چینی

تهدید مستقیم «ترامپ» از سوی دو روزنامه چینی
دو روزنامه چینی در شماره های امروز دوشنبه خود با اشاره به سیاست های رئیس جمهوری منتخب آمریکا در قبال پکن، در مورد به سر آمدن صبر چین به ترامپ هشدار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، روزنامه های «چاینا دیلی» و «گلوبال تایمز» در شماره های امروز خود دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا را در مورد به سر آمدن صبر چین تهدید کردند.

به نوشته رویترز، این دو روزنامه چینی هشدار داده اند که اگر ترامپ به سیاست های خود در قبال پکن و تایوان ادامه بدهد، آنگاه چین صبر خود را از دست داده و ممکن است تایوان از بین برود.

این هشدارها بعد از آن صادر می شود که ترامپ در مصاحبه ای جدید که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد اعلام کرد که «سیاست چین واحد» قابل مذاکره است. وی پیشتر نیز در این رابطه صحبت کرده بود که اظهارات وی با واکنش شدید پکن مواجه شد.

در واکنش به اظهارات ترامپ، روز گذشته چین به ترامپ هشدار داد که هیچ احتمالی برای مذاکره درباره موقعیت سیاست تایوان وجود ندارد. وزارت خارجه چین اعلام کرد که موضع آمریکا که همواره همسو با سیاست چین واحد بود، اساس روابط سیاسی میان چین و آمریکا است.

ترامپ که با این کار در واقع سیاست اعمالی آمریکا از سال ۱۹۷۹ در قبال تعهد به سیاست «چین واحد» را نقض کرده، با هشدار درباره مواضع چین در قبال مسائل اقتصادی و همچنین سیاستش در قبال کره شمالی، گفت که او لزومی برای تعهد به سیاست چین واحد نمی‌بیند.

ترامپ بارها سیاست های تجاری چین را به باد انتقاد گرفته و از این کشور به عنوان «بزرگ ترین دزد مشاغل آمریکایی» یاد کرده است. وی وعده داده که پس از ورود به کاخ سفید، در بسیاری از قراردادهای تجاری دو جانبه با چین بازنگری کند که این اقدام می تواند بخشی از تبادلات ارزی، مالی و بانکی دو کشور را مخدوش کند و حتی به یک جنگ تجاری بین چین و آمریکا منجر شود.

دونالد ترامپ مدعی است چینی ها مذاکره کنندگان تجاری بسیار خوبی هستند که سیاستمداران کنونی آمریکایی از پس آنها برنمی آیند، اما وی، که خود را یک تاجر کارکشته می داند، این روند را معکوس خواهد کرد و کفه ترازو را در مذاکرات تجاری در برابر چینی ها به نفع آمریکا سنگین خواهد کرد و معاهداتی تجاری با چینی ها منعقد خواهد کرد که به نفع صادرکنندگان و تاجران آمریکایی باشد.

وی در پیشبرد چنین رویکردی چند هدف را تعیین کرده که شامل اعلام فوری چین به عنوان یک «متقلب ارزی» و پایان دادن به «یارانه های صادراتی غیرقانونی چین و استانداردهای محیط زیستی» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه