اخبار داغ

بیکاری و فقر عوامل مهم افزایش خودکشی در ایلام

بیکاری و فقر عوامل مهم افزایش خودکشی در ایلام
طبق گزارش سازمان آمار شاخص نرخ بیکاری در کشور 12.7 درصد میبیاشد که طبق نمودار های منتشره این سازمان، بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی 20تا 24 سال می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛  طبق گزارش سازمان آمار شاخص نرخ بیکاری در کشور 12.7 درصد میبیاشد که طبق نمودار های منتشره این سازمان، بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی 20تا 244 سال می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

این گروه سنی  با نرخ 26.6 درصددر بین مردان و  50.6 درصد در بین زنان بیشترین آمار را نسبت به سایر گروه های سنی بخود اختصاص داده است و این در حالیست که این گروه سنی شامل جوانانی میشود که پس از فراغت از تحصیل آماده ورود به بازار کار هستند.

,

جوانانی که با هزاران امید وآرزو وبرنامه هایی که برای زندگی خود دارند راهی دانشگاهها میشوند تا برای ورود به بازار کار سطح آگاهی ومهارت خود را بالا ببرند اما بی تفاوت از اینکه هیچ ارتباطی بین دانشگاهها و صنعت و بازار کار وجود ندارد همچنانکه که میبینیم جوانانی را که با سطح دانش علمی بالا با بیکاری دست و پنجه نرم میکنند.

,

جوانانی که در طول تاریخ نشان داده اند که با حمایت و بکارگیری و حمایت از سوی مسئولان ، و همچنین با تکیه بر سطح مهارت و توانایی ذاتی که به جرات میتوان گفت که در صورت داشتن امکانات و دسترسی به منابع میتوانند استعداد خود را شکوفا کرده وگامی مهم در راه توسعه کشور و عدم وابستگی به کشورهای دیگر در همه زمینه ها بردارند.

,

بیکاری  که خود به عنوان معضل بزرگی در جامعه و بخصوص در استان ایلام بیداد میکند زمینه بیشتر اختلالت روانی جوانان نیز محسوب می شود.

,

افسردگی، عدم اطمینان به آینده، عدم امنیت، پایین آمدن اعتماد به نفس، پرخاشگری،برهم زدن سیستم خواب وسرگردانی، وبیماریهای مختلف ناشی از اضطراب و استرس، که این مشکلات در صورتی که فرد تشکیل خانواده داده باشد با شدت و مقدار بیشتری بروز می دهد که شاید در اثر افزایش این فشارها فرد اقدام به خود کشی نیز بکند.

,

استان ایلام که خود بعنوان یکی از محرومترین استان های کشور در بیشتر شاخص ها شناخته میشود در شاخص سطح بیکاری نیز در بین استان هایی است که جوانانش از نرخ بالای بیکاری رنج میبرند.

,

ایلام در شاخص سطح مرگ و میر ناشی از خودکشی نیز دارای رتبه بالایی در بین استان های کشور می باشد و یکی از عوامل مهم در افزایش این نرخ ، فشار های روانی ناشی از بیکاری و فقر است.

,

استان ایلام با داشتن جوانانی با مهارت ودانش کافی وبه سبب موقعیت جغرافیایی و داشتن امتیازاتی همچون گاز و نفت مناسب، میتواند از نرخ پایینی از بیکاری برخوردار باشد اما به دلیل عدم مدیریت صحیح در بکارگیری منابع و همچنین استفاده از نیرو های غیر بومی و پروازی در بیشتر فرصت های شغلی، روز به روز شاهد بالا رفتن نرخ بیکاری و مهاجرت جوانان تحصیلکرده خود به استان های دیگر می باشد که این خود هدر رفت سرمایه انسانی با مهارت و کاهش نرخ رشد جمعیت را در پی دارد.

,

چندی پیش نیز سلام امینی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین عوامل افزایش افسردگی و بالا رفتن آمار خودکشی در استان را بیکاری و فقر عنوان کرده بود.

,

امید است که با تلاش هر چه بیشتر مسئولان استان و فراهم کردن زمینه اشتغال با توجه به امتیازات و موقعیت جغرافیایی استان و همچنین بکار گیری جوانان در بدو فراغت از تحصیل که دارای انگیزه و آمادگی ذهنی بیشتری برای ورود به بازارکار هستند شاهد کاهش نرخ بیکاری و فشارهای روانی وایجاد رفاه برای مردم که خود سبب افزایش امید به زندگی وکاهش نرخ خودکشی در استان است، باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه