اخبار داغ

پیرامون سخنرانیِ مراسم هفتمِ مرحوم هاشمی در تبریز؛

برگی: مرز بین تکریم و قدّیس سازی باید مراعات شود/ خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ به حضرت عباس(ع) قسم خورد و به نظام تهمت تقلب زد

برگی: مرز بین تکریم و قدّیس سازی باید مراعات شود/ خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ به حضرت عباس(ع) قسم خورد و به نظام تهمت تقلب زد
خطیب تبریزی اظهار داشت: هاشمی علیی رغم خدمات، دارای نقاط ضعفی بود که بر هیچکس پوشیده نیست. تکریم شخصیت هاشمی باید در کنار تبیین رویکردهای غلط و بعضا آسیب زای ایشان همزمان صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، مراسم هفتم مرحوم هاشمی رفسنجانی هم سپری شد اما دوستداران انقلاب و در عین حال منتقدین راستین رویکردهای آن مرحوم، ذره ای از تکریم مجاهدت های شخص هاشمی در دوران های مختلف عبور نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

خنّاسان حریص و پر ولع، منتظر فرصتی بودند تا مراسمات هاشمی را پر حاشیه و چالش برانگیز عنوان کنند؛ اما هوش و بصیرت سیاسی مردم، این سیاه چال نا آرام را به فرصتی علیه دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

,

در این میان البته کسانی بودند که از فرصت بوجود آمده، مرز بین تکریم و قدیس سازی را رعایت نکرده و خاطرات تلخ تهمت ها علیه نظام در سال 88 را یادآوری کردند. حجت الاسلام شیخ عبدالحمید بنابی سخنران مراسم هفتم مرحوم هاشمی رفسنجانی با بکار بردن عبارات و جملاتی، نمونه ای از این افراد بود.

,

بخشی از اظهارات حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید بنابی بدین شرح است:

,

" بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کدام خدمتی بوده که هاشمی در آن نقش ایفا نکرده است؟/هاشمی رفسنجانی با عزت از دنیا رفت و او تلفیقی از مدرس و امیرکبیر بود./بزرگترین و قدرتمندترین سیاستمدار معاصر خاورمیانه به دیار باقی شتافت./ در سال 88 اگر هاشمی از رهبری جدا می شد و خویشتن داری نمی کرد کارها بهم می ریخت/ خداوند شروع کننده تهمت ها علیه هاشمی را جزای شرّ دهد/ دوره هشت ساله ریاست جمهوری هاشمی زمان آرام و خوبی بود "

,

تکریم در کنار تبیین

, تکریم در کنار تبیین, تکریم در کنار تبیین,

حجت الاسلام و المسلمین برگی درخصوص بکارگیری چنین تعبیراتی برای مرحوم هاشمی رفسنجانی به خبرنگار زیتون گفت: اوّلا ما  از رحلت هاشمی متاثریم. مجاهدت های ایشان در دوران ستم شاهی و انقلاب اسلامی برای هیچکس فراموش شدنی نیست و شخصیت ایشان باید مورد تکریم قرار گیرد. اما مرز بین تکریم و قدیس سازی باید مراعات شود. هاشمی علی رغم خدمات، دارای نقاط ضعفی بود که بر هیچکس پوشیده نیست. تکریم شخصیت هاشمی باید در کنار تبیین رویکردهای غلط و بعضا آسیب زای ایشان همزمان صورت پذیرد.

,  زیتون,  زیتون,

 مرز بین تکریم و قدّیس سازی باید مراعات شود

,  مرز بین تکریم و قدّیس سازی باید مراعات شود,  مرز بین تکریم و قدّیس سازی باید مراعات شود,

 وی افزود: ملت و امت انقلابی ایران به خوبی رسم تکریم را مراعات کرد و اجازه نداد که تابوت آن مرحوم بر دوش ضد انقلاب تشییع شود. اما صدا و سیما و برخی از شخصیت ها از آن طرف پشت بام افتادند. بی تعارف عرض کنم، هاشمی رفسنجانی خطوط خود را با فتنه گران 88 جدا نکرد و حامی کسانی شد که نخست وزیر اسرائیل از آنها حمایت می کرد. هاشمی یار همان امامی بود که فرمود: روزی که دشمن از شما حمایت کند روز عزای شماست.

,

چهره ای که از هاشمی بر نیروهای انقلاب متصور است

, چهره ای که از هاشمی بر نیروهای انقلاب متصور است, چهره ای که از هاشمی بر نیروهای انقلاب متصور است,

برگی اظهار داشت: چهره ای که از هاشمی برای ما متصور می شود نامه بدون سلام او به رهبری معظم انقلاب است. خطبه های نماز جمعه سال 88 است. عدم مرزبندی با فتنه و فتنه گران است. هاشمی همان کسی است که اخیرا پشت نیروهای مسلح کشور را خالی کرد و با طرح کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و همچنین تقدم مذاکره بر موشک حیثیت نظامی و دفاعی کشور را زیر سوال برد! هاشمی همان کسی است که مسئله ی شورای رهبری را در زمانی مطرح کرد که اثربخشی رهبری فعلی برای عالم اسلام اثبات شده و رئیس جمهورِ ابر قدرت شرق از منویات ایشان بهره برداری می کند.

,

چراهایی درباره هاشمی..

, چراهایی درباره هاشمی.., چراهایی درباره هاشمی..,

خطیب توانای تبریزی بیان کرد: مرحوم هاشمی چرا در مقابل همسرش که مردم را علیه نظام شورانید نایستاد؟ هاشمی چرا در مقابل بی ادبی ها و کج دهنی ها و فتنه گری های علنی دخترش فائزه، واکنش نشان نداد؟ هاشمی چرا در برابر سوء استفاده های مالی و سیاسی فرزندش مهدی مقابله نکرد؟.. تنها چهره ای که نسبت به رحلت مرحوم هاشمی عدالت و انصاف را رعایت کردند شخص مقام معظم رهبری بود. متن پیام تسلیت و نحوه ی ادای نماز ایشان گویای بسیاری از مسائل است. 

,

خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ به حضرت عباس(ع) قسم خورد و به نظام تهمت تقلب زد

, خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ به حضرت عباس(ع) قسم خورد و به نظام تهمت تقلب زد, خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ به حضرت عباس(ع) قسم خورد و به نظام تهمت تقلب زد,

برگی درخصوص محتوای سخنرانی حجت الاسلام بنابی در مراسم هفتم آن مرحوم خاطرنشان کرد: جناب آقای بنابی فرموده اند "خداوند شروع کننده تهمت ها علیه هاشمی را جزای شرّ دهد" ما هم آمین میگوئیم. خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ و در مسجد سالار شهیدان تبریز به حضرت عباس(ع) قسم خورد که در انتخابات تقلب شده است و به نظام اسلامی تهمت تقلب و ظلم زد!. من معتقدم کسانی که امروز درصدد زنده کردن تفکر و رویکرد آسیب زای هاشمی هستند، افرادی هستند که زور مقابله مستقیم با رهبری را ندارند.

, جناب آقای بنابی فرموده اند "خداوند شروع کننده تهمت ها علیه هاشمی را جزای شرّ دهد" ما هم آمین میگوئیم. خداوند جزای شرّ دهد کسی را که در فتنه ۸۸ و در مسجد سالار شهیدان تبریز به حضرت عباس(ع) قسم خورد که در انتخابات تقلب شده است و به نظام اسلامی تهمت تقلب و ظلم زد!. من معتقدم کسانی که امروز درصدد زنده کردن تفکر و رویکرد آسیب زای هاشمی هستند، افرادی هستند که زور مقابله مستقیم با رهبری را ندارند.,

کتاب "امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار" و مشخصه های آتی نویسنده

, کتاب "امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار" و مشخصه های آتی نویسنده, کتاب "امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار" و مشخصه های آتی نویسنده,

وی افزود:  اگر هاشمی مدرس و امیرکبیر زمان است چرا مرز خود را با شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" مشخص نکرد؟ امیرکبیر و مدرس استکبارستیز بودند. مدرس در مقابل رضاخان ایستاد. رضاخانِ هاشمی که بود؟ امیرکبیر به تعبیر شخص آقای هاشمی در کتاب خود، ضدابرقدرتها بود و اهل سازش و کرنش نبود. آیا هاشمی بعدها همینطور بود؟ امیرکبیر ضد بهائی ها بود و پیامبر دروغینش را اعدام کرد. هاشمی در برخورد با حمایت دخترش از بهائیت همینطور بود؟

,

نسبت خانواده امیرکبیر با قدرت و ثروت

, نسبت خانواده امیرکبیر با قدرت و ثروت, نسبت خانواده امیرکبیر با قدرت و ثروت,

برگی گفت: امیرکبیر از بس، خانواده اش را از قدرت دور نگه داشت که اثری از اسم و فساد خانواده و فرزندان خود در تاریخ معاصر نیست . آیا هاشمی هم همینطور بود؟ امیرکبیر امید طبقه محروم و منادی عدالت بود. اما آقای هاشمی میگفت حرف زدن از عدالت عوام فریبی است. 

,

نوکیسه های اقتصادی از کدام دولت شروع شد؟

, نوکیسه های اقتصادی از کدام دولت شروع شد؟, نوکیسه های اقتصادی از کدام دولت شروع شد؟,

خطیب تبریزی درخصوص رویکردهای اجتماعی و اقتصادی و خدمات مرحوم هاشمی در دوران سازندگی گفت: ما منکر خدمات آقای هاشمی نیستیم. اما رویکردهای غیرعادلانه اقتصادی ایشان را هم نمی توانیم انکار کنیم. تجمل گرایی و رفاه طلبی و عافیت طلبی که در دوران سازندگی رواج پیدا کرد و همچنان هم ادامه دارد، فراموش شدنی نیست. نوکیسه های اقتصادی از کدام دولت شروع شد و سرمنشا اقتصاد لیبرالی کدام دولت بود؟ ترویج روحیه سرمایه داری و افزایش فاصله طبقاتی محصول سیاست های کدام دولت بود؟ چه کسانی و در کدام دولت بدون حتی یک روز مجاهدت و با تحصیل در خارج منصب دار شدند؟ چرا در اطرافیان آقای هاشمی حتی یک فرد با وضعیت معیشتی معمولی وجود ندارد؟ چرا در اطرافیان ایشان حتی فردی وجود ندارد که سرمایه دار نباشد؟

, تحصیل در خارج,

دوستی و محبت برخی آقایان با مرحوم هاشمی، دوستی خاله خرسه است

, دوستی و محبت برخی آقایان با مرحوم هاشمی، دوستی خاله خرسه است, دوستی و محبت برخی آقایان با مرحوم هاشمی، دوستی خاله خرسه است,

وی افزود: بزرگترین خدمت برای نظام تثبیت و پیشرفت نظام است. اما حمایت های هاشمی از فتنه گران و عدم مرز بندی با رویکردهای فتنه، نظام را تا مرز پرتگاه و کودتای مخملی پیش برد. بنده در ایام رحلت آقای هاشمی بنا نداشتم این صحبت ها را بکنم اما برخی از آقایان ظاهرا بنا ندارند مرزهای اعتقادی را شفاف کنند. دوستی و محبت برخی آقایان با آقای هاشمی دوستی خاله خرسه است. هاشمی، هاشمی است و نباید با کسی مقایسه شود. هاشمی را با بهشتی مقایسه می کنند. بهشتی توسط منافقین(مجاهدین خلق) مورد حمله و بی مهری قرار می گرفت. آیا آقای هاشمی مرز خود را با منافقینی که از فتنه گران در سال 88 حمایت می کردند، مشخص کرد؟

,

توبه از چه؟..

, توبه از چه؟.., توبه از چه؟..,

برگی در پایان اظهار داشت: میفرمایند بروید توبه کنید. توبه از چه؟ از اینکه در دوران فتنه مثل این آقایان، رهبرمان را تنها نگذاشتیم‌؟ یا از این توبه کنیم که هم صدا با آمریکا و اتحادیه اروپا و بهائیت و مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها مثل این افرادِ مذبذب به نظام تهمت تقلب در انتخابات نزدیم و در مقابل آنهایی که بجای جمهوری اسلامی شعار جمهوری ایرانی و یا نعره مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند سکوت نکرده و مزوارنه ادعای دین مداری و انقلاب دوستی نکردیم؟

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه