اخبار داغ

وقتی تاریخ مهرستان قربانی نبود اعتبار می شود/ جاذبه های گردشگری در حصار فراموشی مسئولان

وقتی تاریخ مهرستان قربانی نبود اعتبار می شود/ جاذبه های گردشگری در حصار فراموشی مسئولان
وضعیت بسیاری از آثار تاریخی مهرستان نامناسب بوده و قلعه های تاریخی این شهرستان نیز به دلیل بی توجهی چندین ساله مسئولان و نبود اعتبارات مرمتی در آستانه تخریب کامل قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  با مهرستان این شهرستان بیش از 150 اثر تاریخی و باستانی دارد که قدمت بسیاری از آنها به بیش از 400 سال می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با مهرستان ,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: مهرستان از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بکر دارای ویژگی های منحصر به فرد است که باید مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد که در صورت بهره گیری صحیح از این ظرفیت ها می توان به موفقیت های قابل توجهی در بخش گردشگری رسید.

, ما,

ابراهیم محمدی با بیان اینکه تا کنون بیش از 150 اثر تاریخی و باستانی در بخش مرکزی و آشار مهرستان شناسایی شده است افزود: از این تعداد آثار 8 اثر در بخش آشار و 12 اثر در بخش مرکزی ثبت ملی شده اند و مابقی نیز در شرف ثبت می باشند.

,

وی با اشاره به وجود بناها، تپه ها و قلعه های تاریخی در شهرستان مهرستان، خاطرنشان کرد: قلعه مهرستان، مدرسه شیخ فضل الله نوری، تپه های روستای قادرآباد در بخش مرکزی و همچنین قلعه های خرگوشان، آشار، ایرفشان، تپه بگن و قبرستان بگن در بخش آشار از مهمترین این میراث کهن است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی این شهرستان بدلیل نبود اعتبارت مرمتی و بازسازی در حال تخریب می باشند.

,

ابراهیمی با بیان اینکه قلعه های تاریخی مهرستان، آشار و ایرفشان قدمت تاریخی 400 ساله دارند افزود: ضلع شرقی قلعه آشار کاملا تخریب شده و ضلع غربی نیز در صورتی که مرمت و بازسازی نشود تخریب خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی هر کدام از این قلعه ها بیش از 100 میلون تومان هزینه در بر می گیرد.

,

وی افزود: با پیگری های صورت گرفته اعتبارات لازم برای توسعه گردشگری و مرمت آثار باستانی مشخص شده  و مقرر شد قبل از سال اعتبارات داده شود.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری 2 میلیارد تومان و برای تعمیرهای اضطراری 60 میلیون تومان و همچنین 200 میلیون تومان برای کمپین گردشگری مهرستان اعتبار در نظر گرفته شده است که فعلا هیچکدام از این اعتبارت واریز نشده است.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه