اخبار داغ

"توسعه و تضاد" منبعی برای نقد عالمانه هاشمی

"توسعه و تضاد" منبعی برای نقد عالمانه هاشمی
"توسعه و تضاد" اثر فرامرز رفیع پور، یکی از منابع ارزشمند نقد عالمانه و منصفانه دوره مدیریتی مرحوم هاشمی به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج؛ این روزها که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، بیشتر از گذشته موضوعِ رد و تاییدهای  متنوع قرار گرفته است، مطالعه‌ی کتاب "توسعه و تضاد" به ساماندهی این حب و بغض‌‌ها کمک می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اثر فرامرز رفیع پور یکی از منابع درجه یک برای نقد اصولی و عمیقِ عصر سازندگی و تغییرات فرهنگی‌اقتصادی‌اجتماعی این دوره است که می‌‌تواند مرجع خوبی برای نقد عالمانه و غیر متعصبانه دوره مدیریتی آقای هاشمی قرار بگیرد.

,

کتاب توسعه و تضاد از چهار بخش انقلاب، دوران بعد از انقلاب، پس از جنگ و نتیجه گیری تشکیل یافته است که در آن نویسنده سعی می‌‌کند در موضعی بی طرفانه، با توجه به خاصیت مذهبی انقلاب اسلامی ایران، تحلیلی بومی ارائه دهد. این کتاب را می توان یکی از شواهد غیرقابل انکار ضرورت انقلاب فکری و تئوریکی در حوزه علوم انسانی خصصوصا نوع اجتماعی آن دانست.

,

در بخشی از کتاب "توسعه و تضاد" آمده است: " بعد از سال ۱۳۶۸ که یک حرکت تغییر ارزشها از ابعاد مختلف صورت گرفت، ابتدا ارزش‌های مذهبی تضعیف و آثار جنگ زدوده و همزمان و به موازات آن، ارزش‌های قشر بالا و مادی تقویت شدند، تا حدی که ارزش‌های مادی، ارزش‌های انقلابی مذهبی را تهدید و گاه به نظر می‌رسد بر آنها غلبه نمودند. از اینجا به بعد، وقتی این غلبه به طور کامل انجام گرفت و ارزش‌های جدید تثبیت شد و دیگر خطری برای تغییر آن به نظر نمی‌رسد، ظاهر کردن تصاویر مربوط به جنگ و عبادت، دیگر به این مسیر آسیبی نمی‌رساند، بلکه برعکس به عنوان پوشش مشروعی برای ادامه‌ی فرآیند تغییر ارزش‌ها و تثبیت ارزش‌های مادی عمل می‌کند و این تصور را تداعی می‌کنند که «ما به ارزش‌های انقلابی مذهبی پایبندیم".

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه