اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز خبر داد:

ممنوعیت عرضه کود دامی بصورت فله در معابر عمومی شهرستان+ تصاویر

ممنوعیت عرضه کود دامی بصورت فله در معابر عمومی شهرستان+ تصاویر
رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز با تأکید بر برخورد شبکه دامپزشکی شهرستان با عرضه کود غیرمجاز دامی در معابر عمومی اظهار داشت: عرضه کود دامی در مبادی ورودی شهرستان و معابر عمومی غیر مجاز و غیر بهداشتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی شایسته رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز در گفتگو با طرقبه‌نیوز، با اعلام این خبر که عرضه کود دامی به صورت فله در معابر عمومی شهرستان طرقبه شاندیز ممنوع شده است گفت: از آنجایی‌ که کود دامی آلوده به ویروس ها و باکتری های عامل انتقال بیماری‌های واگیردار دامی به ویژه تب برفکی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و همچنین دارای انگل‌های خارجی است و همچنین کنه ها باعث انتقال بیماری خطرناک تب کریمه کنگو و سایر دام‌ها و انسان می شوند لذا کود دامی پس از دوره نگهداری در دامداری به منظور کاهش انگل‌ها و عوامل بیماری‌زا صرفا به مقصد اراضی کشاورزی با گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبدأ از دامداری خارج شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

وی افزود: عرضه کود دامی در مبادی ورودی شهرستان و معابر عمومی علاوه بر ایجاد ظاهری ناپسند برای شهرستان گردشگری غیر مجاز و غیر بهداشتی بوده و ایجاد آلودگی های زیست محیطی و انتشار بیماری های واگیردار دامی و انگلی شده و قطعا مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

,

 

,

شایسته با اشاره به طرح این موضوع در جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان افزود: مقرر شد با همکاری سایر دستگاه ها ازجمله ناجا، تعزیرات حکومتی نسبت به رفع موضوع اقدام شود.

,

 

,

وی با تأکید بر برخورد شبکه دامپزشکی شهرستان با عرضه کود غیرمجاز دامی اظهار داشت: اطلاع رسانی و ارائه هشدار های بهداشتی دامپزشکی از طریق نصب بنر در محل های عرضه کود حیوانی، اقدامات قانونی و برخورد با متخلفین در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه