اخبار داغ

ای که دستت می رسد دستی بگیر؛

چالش های تمدید مجوز آبزی پروران در ماهنشان همچنان ادامه دارد/ دستگیری مسئولان از فعالان اقتصادی یا از پا گرفتن آنها+تصاویر

چالش های تمدید مجوز آبزی پروران در ماهنشان همچنان ادامه دارد/ دستگیری مسئولان از فعالان اقتصادی یا از پا گرفتن آنها+تصاویر
بوروکراسی اداری و موازی کاری برخی ادارات برای صدور مجوز و تمدید پروانه آبزی پروران ، اقتصاد شهرستان را با چالش مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان،شهرستان ماهنشان که با تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن ماهی در بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی ، اخیرا به عنوان قطب پرورش ماهی در استان زنجان و حتی در شمال غرب کشور را شناخته شده که بود و اقتصاد منطقه را افزایش می داد این روز ها برخی از مسئولان به جای اینکه در راستای رفع معضلات، مشکلات، تأسیس تعاونیها، تبدیل فرآوریهای ماهی و توسعه صنایع تبدیلی و ارتقاء کیفیت و تولید آن باشند؛ و دست آبزی پروران و کشاورزان را بگیرند با طرح برنامه ها و بروکراسی هایی بیشتر، پای آنها را در راستای توسعه و پیشرفت می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

در کنار نبود پزشک شیلات، نبود بازار  فروش و تعاونی، کمبود تسهیلات جاری،  کمبود واحد تولیدی بچه ماهی در سطح شهرستان ، عدم شفافیت در صدور مجوز و سلیقه ای عمل کردن بعضی از کارشناسان نظام دامپزشکی و نظام مهندسی و….. مهمترین و بروز ترین  مشکلات آبزی پروران ماهنشانی است که این روزها حسابی اوقات آنها تلخ و ناگوار است.

,

برخی از آبزی پروران ماهنشانی در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهار کردند: اداره آب زمین های برخی از کشاورزان و آبزی پروران را بستر قرارداده و با طرح برنامه ای سالانه یا ماهیانه می خواهد از آبزی پروران و کشاورزان مبلغی هزینه دریافت کند، آیا یک کشاورز یا آبزی پرور مگر سالانه با توجه به قیمت داروها و کودها، خوراک ماهی ها و محصولات کشاورزی چقدر درآمد دارد که این این طرح و برنامه را می خواهند اجرایی کنند.

,

یکی از آبزی پروران گفت: زمین های کشاورزی ما در نقشه منابع طبیعی جزو اراضی کشاورزی است اما اداره آب می گوید نه زمین های شما در بستر رودخانه است و باید هزینه پرداخت کنید، و برخی از این مشکلات را طراحی کردند و فعلا از تمدید مجوزهای پرورش ماهی ها هم خبری نیست.

,

طی هفته های گذشته نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس و استاندار زنجان هم به خاطر برخی از این مشکلات و رسیدگی به معضلات پیش روی آبزی پروران به ماهنشان سفری داشته و از نزدیک با آبزی پروران دیدار و موارد را بررسی کردند.

,

درویش امیری استاندار زنجان هدف از این بازدید را بررسی مشکلات استخرداران و آبزی پروران در شهرستان ماهنشان عنوان کرد و گفت: در این سفر با حضور دستگاه‌های متولی از قبیل سازمان محیط زیست استان، اداره کل جهاد کشاورزی و شیلات، مشکلات این حوزه بررسی می شود.

,

استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد و افزود: باحمایت متولیان امر و دستگاههای ذی ربط، انشالله شاهد بهبود و توسعه فعالیت تولیدکنندگان آبزیان در شهرستان ماهنشان باشیم.

,

گفتنی است با گذشت چند هفته از این سفر هنوز آبزی پروران با مراجعه به دفتر خبری و تحلیلی شمیم ماهنشان خواستار انعکاس مشکلاتشان در زمینه تمدید مجوزها و صدور مجوز هستند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه