اخبار داغ

شروع وعده‌های انتخاباتی مسئولین و بلاتکلیفی حاشیه‌نشین‌ها

شروع وعده‌های انتخاباتی مسئولین و بلاتکلیفی حاشیه‌نشین‌ها
بار دیگر و با نزدیک‌شدن به انتخابات شورای‌شهر و روستا شاهد تلاش مسئولین شهری و نمایندگان مجلس در مرکز استان و برخی شهرستان‌های بزرگ آذربایجان‌غربی مبنی بر وعده‌های همیشگی برای پیوستن حاشیه شهرها به محدوده شهری و بهره‌مندی از خدمات مختلف شهری هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از اروم نیوز،مقوله حاشیه‌نشینی امری است که دیگر نه می‌توان آن را تکذیب کرد و نه فردی قادر به برخورد با حاشیه‌نشین‌ها است، چراکه توان ناکافی مردم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در کنار تدابیر دولت برای ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها موجب تغییر نگاه به مقوله و رغبت برخی اقشار کم‌درآمد برای عزیمت به این محل‌ها به‌منظور بهره‌مندی از خدمات شهری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در بازه‌های زمانی مختلف و به فراخور تلاش دولت‌ها و مسئولین شهری و استانی در راستای رسیدگی به وضعیت حاشیه‌نشینی، شاهد برخی اتفاقات تلخ و شیرین بوده‌ایم که نتیجه آن نبود دسترسی آسان مردم این مناطق به خدمات برتر شهری و حقوق شهروندی است.

,

تجربه نشان داده که اقدامات برای الحاق حاشیه شهرها به محدوده شهری در نزدیک‌های انتخابات مختلف به‌خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌واسطه اثرگذاری این اقدامات بر آرای مردم مناطق حاشیه‌ای که اندک هم نیستند، شدت بیشتری می‌گیرد و نتیجه آن تاثیر بسیار چشمگیر بر نتایج انتخابات است.

,

در ماه‌های اخیر نیز به‌دلیل نزدیکی ایام انتخابات و البته شروع پیش از موعد تبلیغات پررنگ انتخاباتی کاندیداهای بالقوه و بالفعل برای تصدی صندلی‌های شورای شهر ارومیه، شاهد رونق گرفتن وعده و وعیدهای بی‌شمار و بزرگنمایی افراد مربوط و غیرمربوط در مورد مساله ساماندهی حاشیه شهرها و لزوم پیوستن این مناطق به محدوده شهری هستیم.

,

تبلیغاتی که نه‌تنها از لحاظ قانونی دارای مشکل است، از نظر قانونی و فنی نیز دارای مشکل عدیده بوده و به‌نوعی مضحکه‌گری تبدیل شده است! چراکه در خصوص الحاق حاشیه شهرها به محدوده قانونی شهر مصوبه‌هایی نیاز بوده که خارج از دستور انتخابات و نیز یک یا 2 نفر است.

,

در این مورد، به‌راحتی می‌توان نزاع لفظی و میدانی میان مسئولین شهری و یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را مشاهده کرد و از آن نتیجه گرفت که تمام سخنان و تدابیر بدون پشتوانه فکری این بزرگواران تنها برای جلب‌نظر مردم و بالا رفتن شانس انتخاب افراد مورد حمایت آن‌ها با همکاری اهالی حاشیه‌نشین شهر است.

,

این تجربه در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌خوبی ثابت شده که مردم بیش از گفتمان و اقدام عملی در انتخاب افراد برای تصدی کرسی‌های نمایندگی، به جوسازی‌ها و تنش‌های میدانی و سیاسی علاقه دارند و به همین دلیل در شرایط کنونی شاهد تنش‌زایی و حاشیه‌سازی‌های متعدد از سوی رقبای انتخاباتی شورای شهر هستیم.

,

شاید بهتر باشد مسئولین محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیم‌نگاهی به آموزه‌های دینی داشته‌باشند و بیش از این خود را نزد مردم به بدقولی و بی‌اعتباری شهره نسازند چراکه روزگار همیشه در حال گردش است و روزی فرا می‌رسد که تمام پرده‌ها برداشته شود...!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه