اخبار داغ

شایعه شیوع آنفلوانرای پرندگان که جدی گرفته نمی شود؛

ذبح غیر بهداشتی طیور در بستر رودخانه خیاوچایی مشکین شهر در سایه بی توجهی مسئولان

ذبح غیر بهداشتی طیور در بستر رودخانه خیاوچایی مشکین شهر در سایه بی توجهی مسئولان
در حالی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص شیوع انفلوآنزای مرغی در اردبیل هشدار داده اما در روزهای گذشته تصاویری از کشتار غیربهداشتی طیور در بستر خیاوچایی منتشر شد که هیچ مسئولی نسبت به آن واکنش نشان نداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین،در حالی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص شیوع انفلوآنزای مرغی در اردبیل هشدار داده و خواستار برخورد با فروشندگان دوره گرد طیور محلی در سطح این استان شده است که در روزهای گذشته تصاویری از کشتار غیربهداشتی طیور در بستر خیاوچایی منتشر شد که هیچ مسئولی نسبت به ان واکنش نشان نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

تصاویر ارسالی از شهروندان که در پایگاه خبری سفیرمشکین انعکاس داده شد و به گوش مسئولین هم رسید اما متاسفانه هیچ نهاد و شخصی پیگیر موضوع نشد.

,

 

,

قطعاً کشتار غیر بهداشتی طیور سلامت مردم را به خطر می‌اندازد لذا لازم است ماموران شبکه بهداشت وارد عمل شده و با نظارت صحیح از کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی آن در مناطق ممنوعه جلوگیری کرده و امنیت غذایی مردم را تامین کنند؛ چرا که در صورت ادامه این روند و عرضه آن به بازار، امکان دارد این امر به یک معضل بزرگ تبدیل شده و بهداشت و سلامت عمومی را دچار مشکل کند.

,

 

,

طبق قانون هر گونه کشتار باید در کشتارگاه استاندارد و کاملا بهداشتی صورت گیرد لذا کشتارغیر قانونی و غیر بهداشتی طیور علاوه بر مخدوش کردن سیمای شهر، موجب بروز و شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می شود که جا دارد مسئولان مربوطه در این راستا وارد عمل شده و از بروز چنین مشکلاتی در جامعه جلوگیری کنند.

,

 

,

خبرنگار سفیر مشکین برحسب رسالت رسانه‌ای چندین بار به یکی مراکز دخیل در این خصوص مراجعه کرده که بعد از کسب مجوز ملاقات با مسئول مرکز از مصاحبه امتناع کرد و اظهار داشت مجوز مصاحبه نداریم.

,

 

,

این درحالی است که سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی شده و اعلام کرده است که  تمامی امکانات باید در راستای کنترل این بیماری در شهرستان اتخاذ و اعمال گردد.

,

 

,

حال وقتی رئیس یک دستگاه دولتی به بهانه مجوز مصاحبه از پاسخ به دغدغه‌های مردم شانه خالی می‌کند چه کسی باید به درد و مشکلات مردم رسیدگی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه