اخبار داغ

در سن ۹۴ سالگی؛

مسن ترین امام جماعت خراسان شمالی در گذشت

مسن ترین امام جماعت خراسان شمالی در گذشت
شیخ رجبعلی وفایی پیرترین امام جماعت خراسان شمالی به علت کهولت سن امشب در ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، شیخ رجبعلی وفایی پیرترین امام جماعت خراسان شمالی  سالها با داشتن کهولت سن در مسجد امام حسن مجتبی(ع) ،بعد از نماز جلسات تفسیر قرآن را برگزار می کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،,  شیخ رجبعلی وفایی پیرترین امام جماعت خراسان شمالی  سالها با داشتن کهولت سن در مسجد امام حسن مجتبی(ع) ،بعد از نماز جلسات تفسیر قرآن را برگزار می کرد .,

حاج رجبعلی وفایی که در خانواده ای مذهبی در بجنورد به دنیا آمد در اویل نوجوانی،  دلش می خواسته درویش شود به گفته خودش شب ها به چاهی در حوالی ملکش می رفت و مناجات می کرد.

,

, ,

 

,

وی  بعد مدتی برای تحصیل دروس حوزوی به مشهد می رود  تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه نواب شروع و از محضر اساتیدی همچون آقا میرزا هاشم قزوینی، میرزا مهدی اصفهانی، آیت الله نهاوندی ، حاج غلام حسین تبریزی و عبد خدایی کسب فیض می کند.

,

 

,

, ,

 

,

در طول دوره طلبگی کمتر از چهار ساعت می خوابیده و بقیه وقتش را صرف مطالعه می کرده است جزو  طلبه های ممتاز مدرسه نواب بوده و  می گفت در یکی از امتحانات جامع که برای تعیین سطح مطالعات طلبه ها برگزار شد نفر اول شدو از دفتر آیت الله سیستانی 50تومان هدیه گرفت.

,

 

,

, ,

پدرشیخ رجبعلی  چیزی نداشت که در خرج و مخارج تحصیل به فرزندش کمک کند، تاجری به اسم حاج عطاران که آن زمان ماهی 15تومان به وی می داد تا درس بخواند  که ایشان روزی دو قِران خرج روزانه، نیم قِران ماست  و یک و نیم قِران نان می خرید . سه تومان خرج معلم و درس و کتاب بود و بقیه اش هم خرج نیازهای یومیه بود .

,

 

,

, ,

 

,

حاج آقا وفایی در سن بیست و دوسالگی زمانی که درسش را در مشهد تمام می کند به بجنورد آمده و با دختر خاله اش معصومه بنی هاشم که در خانواده ای روحانی بزرگ شده بود ازدواج می کند و از مشهد به بجنورد می آید با اینکه تصمیم داشت به نجف برود و در محضر علمای نجف باشد اما به خاطر وجود مشکلات موفق نمی شود. و به خاطر تامین هزینه زندگی متاهلی از دفتر آیت الله سیستانی اجازه می گیرد تا به شغل معلمی بپردازد. علی رغم میل باطنی اش در دانشسرا و در مدرسه هفته ای  66 ساعت تدریس می کرد .

,

 

,

, ,

اول انقلاب از شغل معلمی و تدریس بازنشسته می شود، به همین خاطر  به فکر تفسیر قرآن افتاده و  چهار مرتبه قرآن را  از اول تا آخر تفسیر کرده است.

,

شیخ رجبعلی وفایی  چند سالی  به خاطر کهولت سن بیشتر در منزل جلسات تفسیر و نماز بر پا می کرد.

,

حاصل یک عمر زندگی مشترکش با بانو بنی هاشم سه دختر و چهارپسر است که همگی تحصیلات و مدارک عالی دانشگاهی دارند و در داخل و خارج از کشور مشغول به خدمت هستند .

,

 

,

, ,

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر ، مرحوم رجبعلی وفایی ساعت 10 صبح، دوشنبه 26 دی ماه، از منزل آن مرحوم واقع در کوچه دستپاک(  برق ) پلاک برگزار می شود.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه