اخبار داغ

امام جمعه شهرستان فردیس:

استاندار البرز تکلیف آموزش و پرورش شهرستان فردیس را روشن کند/ آیا آقای استاندار اعتقاد دارند مرز فردیس و کرج، اتوبان است؟

استاندار البرز تکلیف آموزش و پرورش شهرستان فردیس را روشن کند/ آیا آقای استاندار اعتقاد دارند مرز فردیس و کرج، اتوبان است؟
حجت الاسلام ایمانی گفت: من از استاندارالبرز بمی خواهم تکلیف آموزش وپرورش فردیس را روشن کند، اگر مستقل است چرا امکانات و اختیاراتی ندارد؟ اگر مستقل نیست چرا نام اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس را یدک می کشد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، حجت الاسلام ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس درششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس ضمن تسلیت ارتحال هاشمی رفسنجانی و قرار گرفتن در آستانه دهه فجر گفت:امیدوارم تا دهه فجر مانند سال های گذشته با عزت و اقتدار برگزارشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی درادامه منشا اختلافات را در میان اقوام بشر حس خودخواهی و استخدام گری دانست و گفت: یکی ازدلایل فرستاده شدن پیامبران اختلاف میان اقوام بشری بود تا قانون اجرا شود و اختلافات کم شود، منشا اختلافات حس خود خواهی و استخدام گری انسان ها است و هرانسانی می خواهد درکمال رفاه زندگی کند و تمام افراد و امکانات را در اختیار بگیرد و این حس برگرفته از حس کمال گرایی انسان است و هیچ چیز جز بی نهایت که ذات اقدس الهی است نمی تواند انسان را اغنا و ارضا کند.

,

ایمانی گفت: متاسفانه حس خود خواهی و استخدام گری میان تمام دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی وجود دارد و مختص ایران نیست و در تمامی کشورها این موضوع رواج دارد که نمی خواهند چیزی را که دارند از دست بدهند.

,

وی درادامه افزود: در آموزش و پرورش هم همین طور است ،کرج نمی خواهد فردیس را از دست بدهد و نمی دانم  آیا آموزش وپرورش فردیس مستقل شده است یا خیر؟

,

 یک سال پیش گفته شد مکان آموزش و پرورش  شهرستان فردیس باید تغییر کند اما مسئولین استانی گفتند: “چنین امری امکان ندارد” زیرا جایی در فردیس وجود ندارد  که چنین امکاناتی را داشته باشد.

,

سوال من این است آیا مسئولین باور دارند که فردیس از کرج جدا شده است یا همان باور ما را دارند که مرز فردیس و کرج تنها اتوبان است که اگر این طور هست باید اداره همین جا باشد، اما اگر مرز فردیس از کرج ریل راه آهن است باید هر چه سریعتر اقدام کنند .

,

امام جمعه شهرستان فردیس درادامه تصریح کرد : من از استاندارالبرز به عنوان مسئول عالی شورای آموزش و پرورش استان می خواهم تکلیف آموزش وپرورش فردیس را روشن کند، اگر مستقل است چرا امکانات و اختیاراتی ندارد؟ اگر مستقل نیست چرا نام اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس را یدک می کشد؟ آیا اقای استاندار معتقد است که مرز ما همان اتوبان است؟

,

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد در ایران کارها پس از دقیقه ۹۰ انجام می شود وقتی مردم تحت فشار قرار گرفتند و صدای اعتراض شان درآمد شاید مسئولین تکانی به خود بدهند، اما تا صدای مردم درنیامده کاری انجام نخواهد شد، در هرحال فردیس آمادگی دارد تا اداره آموزش و پرورش را منتقل کند.

,

 این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: یک درد بی درمان دیگر هم در کشور وجود دارد و آن هم این است که تنها شعار می دهیم که پیشگیری بهتر ازدرمان است اما در عمل اقدامی پیشگیرانه انجام نمی دهیم، حتی در حوزه بهداشت و درمان همین مسئله وجود دارد هرچقدر بیمارستان بسازیم کم است زیرا پیشگیری انجام نمی شود .

,

وی درادامه با تاکید بر محتوا گرایی در مباحث مهم  اظهار داشت : متاسفانه تمام وقت ما صرف مسائل تدارکاتی می شود باید به دنبال محتوا باشیم هدف آموزش و پرورش تربیت انسان هایی با فرهنگ و متمدن است اما چاره اندیشی در این زمینه نمی شود و تنها فکر اسفالت کردن و تعمیرات و مسائل این چنینی هستیم .

,

ایمانی گفت: چگونه باید دانش آموزان نمازخوان و متدین پرورش داد تا فرهنگ غربی روی آن ها  اثر نگذارد، فضای مجازی،ماهواره ای و اینترنتی که به اجبار در تمامی خانواده ها ریشه دوانده است باید مدیریت شود.

,

وی درپایان خاطر نشان کرد: باید در مورد کارهای محتوایی فکر کرد دانش آموزان امروز، فردا وارد دانشگاه می شوند چند درصد دانش آموزان پوشش اسلامی را رعایت می کنند  باید در جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت جدی چاره اندیشی شود و راه حلی برای معضلات پیدا شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه