اخبار داغ

چه‌ می‌خواستیم و چه شد؛

هدف از برجام پیشرفت بود ولی به زمان قاجار برگشتیم

هدف از برجام پیشرفت بود ولی به زمان قاجار برگشتیم
آن‌هایی که بده‌بستان سیاسی می‌کردند و با زدن 2 گل و خوردن 3 گل، به بازی بُرد-بُرد می‌رسیدند! حالا جفت‌پوچ آورده‌اند و به یک شکلات هواپیمایی راضی‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، در برهه‌ای ماحصل برجام قرار بود فرو ریختن دیوار تحریم‌ها باشد اما اکنون در مقطعی قرار داریم که مدافعان سینه‌چاک توافق هسته‌ای هنگام رویایی با انتقادات گسترده، ورود هواپیمای ایرباس را یکی از میوه‌های به ثمر نشسته برجام عنوان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کافی است یک‌بار تبلت‌بازی یک کودک 6 ساله را از دست او بگیرید و در مقابل یک شکلات 100 تومانی به او بدهید، تردید نکنید شکلات را پس خواهد زد، چون حاضر نیست لذت بازی کردن را به یک شکلات بفروشد؛ ماجرای برجام به این قصه شباهت زیادی دارد اما تفاوتِ آن در تصمیم‌هاست.

,

دولت‌مردان ما امتیازاتی به طرف مقابل ارائه کرده‌اند که حتی تصور آن‌ها نیز در شرایط فعلی آدمی را رنج می‌دهد؛ در مقطعی که دستاوردهای یک ملت به حراجِ آمریکایی گذاشته شده بود، حامیان برجام در مقام دفاع، رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی را در گِرو ارائه این بده‌بستان می‌دانستند اما اکنون با تمدید تحریم‌ها و عدم رفع مشکلات سابق، ورود یک هواپیما به کشور را در بوق و کرنا نموده‌اند.

,

در واقع خیلی ساده و مفید می‌توان گفت آمریکایی‌ها در مقابل دادن یک شکلات هواپیمایی، به اهداف خود رسیده‌اند و با سوءاستفاده از مفاد یک قرارداد تفسیرپذیر، نه تنها برجام را لگدمال می‌کنند بلکه رویِ آن غلت می‌زنند و هربار به بهانه‌های مختلف تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع می‌کنند.

,

این کشور به هواپیما هم نیاز دارد و اتفاقاً توسعه‌ی ناوگان حمل‌ونقل هوایی نیز امری خوشایند است، اما عزت یک ملت، مقوله‌ای نیست که به خاطر ورود یک هواپیما مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد و مسئولان و وزرا برای گرفتن اولین عکس یادگاری با آن، صف تشکیل دهند و زمانِ عهد قاجار را در ذهن‌ها تداعی کنند.

,

اقدامات اخیرا مسئولین وقتی رنگِ تاسف‌بارتری به خود می‌گیرد که دولت‌مردان برای فرار از پاسخگویی به سوالاتی همچون «چرا مشکلات اقتصادی حل نشد و تحریم‌های اصلی به قوت خود باقی ماند؟» یک هواپیما را در برابر راکتور بتنی اراک و صنایع هسته‌ای تعطیل شده قرار می‌دهند و به جایِ آنکه از تحقق شعارهایی که در وهله‌ی مذاکرات سر می‌دادند، سخن گویند، می‌گویند برجام هواپیما آورد.

,

حالا با این کار نداریم که دولت‌مردان 200 هواپیما خریداری کرده‌اند و همین آمریکایی‌ها اجازه دسترسی ایران به آن‌ها را نمی‌دهد و اگر وعده‌ مسئولین توخالی نباشد، تازه قرار است تا پایان سال، دو فروند دیگر از این ایرباس‌ها به دستِ‌مان برسد تا اغنیاء از آن‌ها بهره‌مند شوند.

,

دولت‌مردان همه‌چیز را به یک شکلات باختند، آن‌هم شکلات هواپیمایی!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه