اخبار داغ

دلسوزی و خوش باوری دامن می زند؛

چهارراه های گرگان در قرق متکدیان

چهارراه های گرگان در قرق متکدیان
پی بردن به دروغ این افراد را اگر مسیرت دوباره به همین فرد بیفتد و دوباره همین مطلب را تکرار کند خواهی فهمید. اما افراد پرمشغله که کمتر به خیابان می آیند این موضوع را تجربه نکرده و دلسوزی آنها کماکان موجب ادامه شغل تکدی گری می شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ افزایش متکدیان در سطح شهر در طول ساعات مختلف شبانه روز برای افرادی که دست کم روزی یک بار در مسیرهای پرتردد مانند میدان شهرداری، رفت و آمد دارند، به وضوح قابل مشاهده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو؛,

تکدی گرانی که با لباس های موجه به بهانه کم آوردن پول کرایه برای بازگشت به فلان شهرستان، مدتی با تو صحبت می کنند و مبلغ مورد نیازشان را خودشان تعیین کرده و با سواستفاده از باور و دلسوزی شما، هر روز کارشان را تکرار می کنند.

,

پی بردن به دروغ این افراد را اگر مسیرت دوباره به همین فرد بیفتد و دوباره همین مطلب را تکرار کند خواهی فهمید. اما افرادی که خودشان مسافر گرگان هستند و یا به دلیل خانه دار بودن و یا هر مشغله دیگری کمتر اتفاق می افتد که زیاد در خیابان ها رفت و آمد داشته باشند این موضوع را تجربه نکردند و دلسوزی آنها کماکان موجب ادامه شغل تکدی گری می شود!

,

صدقه و کمک به نیازمندان در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما فرهنگی پسندیده و غیرقابل اغماض است اما سوال اینجاست آیا درخواست کمک با دروغ هم پسندیده است؟ آمارها و بررسی های سازمان های متولی ساماندهی به وضع تکدی گران نشان می دهد که بسیاری از این افراد که اتفاقا به صورت تیمی کار می کنند اموال زیادی دارند و این اقدام "شغل" آنها محسوب می شود، شغل غیرشرافتمندانه ای که باعث می شود این کمک ها بجای رسیدن به افراد نیازمندِ آبرومند، به جیب طماعان این چنینی برود.

,

motekadi

, motekadi,

این دلسوزی به خصوص در میان مردم خون گرم گرگانی موجب ازیاد متکدیان در چهارراه های شهر (بیشتر در تابلو، سازمان آب، چهارراه میدان) شده که چهره ای نامیمون به گرگان بخشیده است، افزایش شبانه خانوم هایی که نوزاد بی گناهی را تا پاسی از شب در آغوش گرفته و خیلی خونسرد در چهارراه ها سراغ رانندگان برای کمک می روند، نوزادانی که آنقدر عمیق غرق در خواب هستند که نگرانی خوراندن مواد مخدر را در ذهن تقویت می کنند.

,

motekadi2

, motekadi2,

 این وضعیت نه تنها زیبنده چهره شهر نیست بلکه عدم رسیدگی به وضعیت این متکدیان باعث عدم کمک به نیازمندان واقعی با آّبرو و همچنین بکارگیری کودکان و نوزادان در این امر ناپسند می شود، البته ناگفته نماند هنوز مشخص نیست متولی اصلی رسیدگی به این افراد چه کسانی هستند، شهرداری یا بهزیستی؟ اما انتظار مردمی این است با وفاق و یا هر همکاری سازمانی دیگری که شده هر چه زودتر باید بر این معضل که خود عامل معضلات دیگری است، خاتمه داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه