اخبار داغ

فرماندار زیرکوه:

تشکیل 17 کلاس درس زیرکوه در کانکس/ تشکیل کلاس درس در کانکس پذیرفتنی نیست

تشکیل 17 کلاس درس زیرکوه در کانکس/ تشکیل کلاس درس در کانکس پذیرفتنی نیست
فرماندار زیرکوه با بیان اینکه 17 کلاس در س زیرکوه در کانکس تشکیل می شود،گفت: تشکیل کلاس درس در کانکس پذیرفتنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری زیرکوه نیوز،حجت الله خانزاده امروز در شورای آموزش و پرورش زیرکوه،اظهارداشت:سه محور را باید آموزش و پرورش و دولت و حاکمیت در دستور کار قرار دهد و این سه محوردانش افزایی،مهارت افزایی و تربیت نیروی انقلابی است و آن چیزی که مقام معظم رهبری هم به جوانان توصیه کردند یعنی تحصیل،تهذیب و ورزش از مقوله هایی است که در رؤوس برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیرکوه نیوز،,

فرماندار زیرکوه خاطرنشان کرد:ما هم درحوزه برون سازمانی و هم در حوزه  درون سازمانی مشکلات زیادی در عرصه تحصیل وآموزش داریم و آن نگاه مصرف گرایانه ای که از بیرون بر آموزش و پرورش وجود دارد نیازمند کار فرهنگی است تا اصلاح شود وآحاد جامعه به این سطح از بینش برسند که آموزش و پررش نه تنها مصرف کننده بودجه نیست بلکه یکی از محورها و زیربناهای اصلی توسعه نهاد آموزش و پرورش است.

,

وی ادامه داد:تا زمانی که ما به این سطح از آگاهی نرسیم کار مان به سامان نخواهد رسید و مشکلات عدیده ای خواهیم داشت و مشکلات عدیده سخت افزاری ،نرم افزاری،کمبود فضای آموزشی و مشکلات متعدد دیگر از این جمله است.

,

خانزاده گفت:در حوزه داخلی هم کمبود نیروی انسانی ماهرو متخصص ،کوچ افراد توانمند و مدیران و معلمان توانمند از مناطق محروم و تغییر مستمر روش ها و شیوه های آموزشی طی 15 سال گذشته از جمله مشکلات پیش رو است و تا زمانی که این موارد به سامان نرسد قطعا مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش خواهیم داشت.

,

فرماندار زیرکوه بیان داشت:قطعا پذیرفتنی نیست که بعد از حدود 40 سال از انقلاب اسلامی ما دانش آموز در کپر،چادر و کانکس داشته باشیم و درحال حاضر 17 کلاس درس در کانکس تشکیل می شود که معادل 3 مدرسه شش کلاسه است و در این مورد کمبود جدی چه در شهر حاجی آباد و چه در سایر روستاها وجود دارد و باید توجه ویژه ای بشود.

,

خانزاده با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش مشکلات اساسی دیگری وجود دارد که به شیوه های آموزشی ونیروی انسانی برمی گرددو کمبود فضا به عقیده من مشکل کوچکی است،گفت:باید تلاش کنیم با کمک خیرین وبا استفاده از کمک های بخش خصوصی برای سال آینده در این روستاهایی که کلاس درس در کانکس تشکیل می شود،کمبود فضا را حل کنیم تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

,

وی اذعان داشت:در حال حاضر در مقطع متوسطه دوم سه شاخه نظری ،کاردانش و فنی حرفه ای وجود دارد وبا توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان لیسانس و کارشناسی ارشد که متاسفانه بازار کار مناسبی هم بریا آنها ایجاد نشده است همه به این یقین رسیده ایم که به جای اینکه عمر و وقت نیروی انسانی را 18 سال با آموزشهای نظری تلف کنیم ضرورت دارد در طی دوران تحصیل یک سری آموزشها و مهارت هایی به دانش آموزان ارائه شود تا بتوانند در آینده وارد بازار کار شوند و بریا جامعه فرد مفیدی باشند.

,

فرماندار زیرکوه ادامه داد:توجه به شاخه های فنی و حرفه ای در شهرستان زیرکوه با توجه به اینکه حوزه خدماتی ضعیف است و هنوز جای کار دارد،بسیار حائز اهمیت است و بایستی تنوع رشته ها در کاردانش افزایش یابد و رشته ای متناسب با شرایط شهرستان آموزش داده شود.

,

خانزاده با اشاره به معظلات و مشکلات اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش ،اظهارداشت:آموزش و پرورش نیز از این آسیب ها مصون نیست و باید تمام نهادهای فرهنگی وارد کارزار شوند واز طرفی شیوه های خود  را نیز به روز و کارآمد کنیم.

,

وی تاکید کرد:در مدارس وجود یا شیوع مواد مخدر در بین دانش آموزان و کادر آموزشی پذیرفتنی نیست و اینها جزء مسائل جدی است که باید دقت شود.

,

فرماندار زیرکوه با تاکید بر توجه به دوره پیش دبستانی گفت: مقطع پیش دبستانی یکی از مقاطعی است که هم مغفول افتاده و هم به آن کم توجهی می شود به عنوان یک مرحله ای که باید از آن عبور کنیم و فرزندان را وارد مرحله اول آموزشی کنیم در صورتی که پیش دبستانی یک مرحله بسیار مهم است و باید هم در انتخاب مربیان و هم در مطالبی که به بچه ها آموزش داده می شود دقت جدی داشته باشیم زیرا بچه ها در این سن بسیار آموزش پذیرند.

,
,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه