اخبار داغ

گزارش/

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا در الشتر با تولید سه میلیون قطعه ماهی در سال/ سود بانک مانع گسترش تولید است

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا در الشتر با تولید سه میلیون قطعه ماهی در سال/ سود بانک مانع گسترش تولید است
«علی‌محمد ملکی صادقی» به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان شهرستان سلسله می‌گوید: انتظار می‌رود تا بانک‌ها، همکاری بیشتری با کارآفرینان داشته باشند چرا که وجود مشکلات در مسیر دریافت تسهیلات باعث گریزان شدن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ بیکاری به عنوان بزرگترین معضل کنونی در جهان شناخته می‌شود. کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که ریشه بیشتر معضلات اجتماعی در بیکاری و فقر نهفته است. استان لرستان نیز به عنوان یکی از استان‌های داراری بیشترین افراد بیکار تحصیل‌کرده در سطح کشور شناخته می‌شود. این در حالی است که در این استان ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه بسیاری وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

در این میان اما افرادی هستند که با خلق با استفاده از داشته‌های خود و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با ابتکار و ایده جدید، هم برای خود ایجاد اشتغال می‌کنند و هم دست جوانان تحصیل‌کرده‌ای که در بن‌بست بیکاری گرفتار شده‌اند را می‌گیرند.

,

کارآفرینان! واژه‌ای که بیشتر ما با آن آشنا هستیم و شاید در شهر و دیار خود افرادی از این دست را بشناسیم. بی‌شک بیشتر افراد توانایی فرصت‌آفرینی و ایجاد اشتغال را دارند اما کارآفرینی با دست خالی امکان‌پذیر نیست! اما همین کارآفرینان، داشته‌های خود را با تلاش و پشتکار و مدیریت حساب شده به عرصه تولید و اشتغال می‌آورند و با ایثار، ظرفیت‌های موجود خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

,

مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر

, مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر,

«علی‌محمد ملکی صادقی» یکی از بزرگترین کارآفرینان شهرستان سلسله است. وی در بخش پرورش و تکثیر ماهی قزل‌آلا مشغول به کار است. مجموعه کاری وی در سال 91 بعنوان تعاونی برتر و نیز در سال‌های 92-93 بعنوان تولیدکننده برتر در سطح استان لرستان معرفی شده است. در سال گذشته نیز، وی به عنوان یکی از برترین فعالان عرصه «تولید ملی» در سطح استان معرفی شد.

,

مزرعه پرورش و تکثیر ماهی قزل‌آلای ملکی‌صادقی در منطقه سراب امیر، واقع در شمال شهر الشتر با ظرفیت اسمی 50 تن و زیربنای 20 هزار متر مربع و با ظرفیت تکثیر 3 میلیون قطعه ماهی ایجاد شده است.

,

ملکی صادقی در گفتگو با خبرنگار لرسو با بیان اینکه کارآفرین باید ایده جدید داشته باشد می‌افزاید: کارآفرین نباید مقلد ایده دیگران در حوزه کارآفرینی باشد.

, لرسو ,

این کارآفرین برتر لرستان اضافه می‌کند: در فرآیند کارافرینی، تغییرات سریع خواهد بود و مسائل رقابتی در بازار کار، مختلف می‌باشند.

,

وی با بیان اینکه کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است، ادامه می‌دهد: در فرایند کارآفرینی، فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی و گاهاً پیچیده ای بروز می‌کند، لذا افراد باید بتوانند در بروز هر رویدادی، آن را به یک فرصت تبدیل کند.

,

مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر

, مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر,

ملکی‌صادقی یکی از ویژگی‌های مهم کارآفرین را نوآوری و ابتکار می‌داند و می‌گوید: پیش می‌اید که یک فرد از ایده خوبی برخوردار است اما توانایی تبدیل ایده به محصول را ندارد لذا توانایی تبدیل ایده خلاقانه به محصول، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای فرد کارآفرین می‌باشد.

,

تولیدکننده برتر لرستان با اشاره به اینکه داشتن روحیه مشارکت‌پذیری از دیگر شاخصه‌های موفقیت کارآفرینان برتر است، تصریح می‌دارد: افرادی در عرصه تولی محصول به عنوان کارآفرین حضور پیدا می‌کنند بایستی از نظرات و تفکرات سایرین در راستای ساماندهی و توانمندسازی هرچه بهتر مجموعه استفاده کند و چه بسا شکست‌هایی که در نتیجه برخوردار نبودن از روحیه مشارکت‌پذیری افراد در مسیر تولید و رونق اقتصادی بوجود آمده است.

,

وی خستگی‌ناپذیری و مقاومت در برابر مشکلات موجود را از دیگر ویژگی‌های مهم یک فرد کارآفرین موفق ذکر می‌کند و ابراز می‌دارد: در عرصه کارافرینی امکان بروز مشکلاتی از قبیل مشکلات بروکراسی و تأمین مواد اولیه پیدا می‌شود و شخصی که می‌خواهد در عرصه تولید و ایجاد رونق اقتصادی وارد شود، نباید به محض رویارویی با مشکلات، از کوره در برود و خیلی زود ناامید شود و تلاش و پشتکار را رها کند.

,

کارآفرین برتر الشتری با بیان اینکه فرد کارآفرین باید آینده پژوه و آینده نگر باشد، خاطرنشان می‌سازد: اگر بخواهیم در عرصه تولید ملی، و رونق اقتصادی موفق باشیم، باید ایده استفاده از بهترین و کوتاه‌ترین راه و ایده خلاقانه را بکار بندیم.

,

مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر

, مزرعه پرورش ماهی در سراب امیر الشتر,

ملکی‌صادقی در ارتباط با مزرعه پرورش ماهی خود می‌گوید: گرچه این مزرعه در سال 1373تأسیس شده اما در سال 1387 از مالک وقت خریداری و با استفاده از دانش روز و تجربه متخصصین امر، آن را بهسازی نمودم.

,

وی اضافه می‌کند: مجموعه کاری بنده در سال 91 بعنوان تعاونی برتر و نیز در سال‌های 92-93 بعنوان تولیدکننده برتر در سطح استان لرستان معرفی شده است.

,

این کارافرین برتر لرستانی تصریح‌ می‌دارد: در سال 94 نیز، بنده به عنوان یکی از برترین فعالان عرصه «تولید ملی» در سطح استان معرفی شدم.

,

وی مزرعه پرورش و تکثیر ماهی قزل‌آلای خود را با ظرفیت اسمی 50 تن و زیربنای 20 هزار متر مربع ذکر می‌کند و می‌گوید: این مزرعه با ظرفیت تکثیر 3 میلیون قطعه ماهی ایجاد شده و برای 10 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است.

,

ملکی‌صادقی با اشاره به هزینه‌های جاری برای پرورش ماهی در مزرعه خود، بیان می‌کند: یکی از مشکلاتی که بنده در راستای تولید با آن روبرو هستم، بحث هزینه‌های جاری هست که ناچار به تأمین می‌باشم.

,

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات، تأکید می‌کند: برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکلاتی از جمله سودهای کلان وام‌ها، مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات و روند ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها مواجه هستم و این در حالی است که دغدغه ایجاد اشتغال برای جوانان باعث شده تا این مشکلات را تحمل نمایم.

,

ملکی‌صادقی در پایان خاطرنشان می‌سازد: انتظار می‌رود تا بانک‌ها، همکاری بیشتری با کارآفرینان داشته باشند چرا که وجود چنین مشکلاتی باعث گریزان شدن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از تصمیماتشان در راستای تولید محصول می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه