اخبار داغ

جشن تکلیف 400 دختر دانش آموز سیریکی برگزار شد

جشن تکلیف 400 دختر دانش آموز سیریکی برگزار شد
جشن تکلیف 400 نفر از دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان سیریک با شرکت والدین و جمعی از مسئولان در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم ملاحی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی اظهار کرد:  جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوانی است که از اهمیت و ارزش والایی  در جامعه اسلامی بویژه برای ما برخوردار است ر واقع جشن تکلیف برای یک فرد مسلمان دروازه بندگی به سوی خداست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود :  سن تکلیف یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و در این دوران بشریت توفیق عبادت همراه با شناخت بهتر واجبات ، مستحبات و دیگر احکام شرعی است که خداوند برای بندگان خویش آنرا را ملزم به رعایت کرده است.

,

ملاحی نقش والدین در تربیت فرزندان را بسیار با اهمیت برشمرد و اذعان داشت: والدین به عنوان الگوهای عینی رفتاری می‌توانند فرزندان خود را به شناخت هر چه بیشتر  راهنمایی و هدایت کنند .

,

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان سیریک ضمن تقدیر و تشکر از  همه دست اندرکاران این جشن یاد آور شد : برگزاری مراسم جشن تکلیف برای دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس و جامعه دانست  تا با برگزاری این جشن معنوی  مکلفین  بتوانند روح معنوی را در خود و جامعه خویش پرورش یابند.

,

این مسئول بیان کرد : یکی از رسالت های خطیر آموزش و پرورش به ویژه معلمان توجه  به گسترش فرهنگ نماز در میان دانش آموزان است و با برگزاری این آئین دانش آموزان می دانند که  وارد مرحله جدیدی از زندگی اجتماعی و الهی شدند و خودشان را باید برای ادعای تکلیف الهی آماده و مهیا سازند.

,

ملاحی اضافه کرد: مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس شهرستان سیریک با اجرای برنامه های قرائت قرآن ، قرائت مقاله و نیایش، اجرای سرود و دکلمه ، خواندن سوگند نامه و اهدای جوایز  به دانش آموزان با هدف انجام فرایض دینی نماز، روزه، احکام شرعی و رعایت حجاب اسلامی برگزار شد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه