اخبار داغ

رئیس اداره ارشاد نطنز خبر داد؛

نمایشگاه آثار خوشنویسی و عروسک‌های بومی بادرود در نیس فرانسه افتتاح شد

نمایشگاه آثار خوشنویسی و عروسک‌های بومی بادرود در نیس فرانسه افتتاح شد
مشربی گفت: در این نمایشگاه بیش از چهل اثر شکسته‌ نستعلیق از اشعار شعرای بزرگ ایران مثل حافظ، مولانا، سعدی، خیام و در سبک چلیپا تحریر شده و همچنین آثاری از فعالیت‌ های فرهنگی و هنری سرا موزه رهگشای بادرود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز اظهار کرد: نمایشگاهی از آثار خوشنویسی سعید یزدانمهر مدیر انجمن خوشنویسی بادرود و همچنین عروسک‌های بومی سرا موزه رهگشای بادرود از ۱۴ ژانویه تا ۲۲ ژانویه به مدت ۹ روز در گالری هنری ونسان کالاسکی هنرمند نقاش فرانسوی افتتاح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

علی مشربی افزود: در این نمایشگاه بیش از چهل اثر شکسته‌ نستعلیق از اشعار شعرای بزرگ ایران مثل حافظ، مولانا، سعدی، خیام و در سبک چلیپا تحریر شده و همچنین آثاری از فعالیت‌ های فرهنگی و هنری سرا موزه رهگشای بادرود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز تصریح کرد: میریام گوتس همسر فرانسوی محمد رهگشای مسئول سراموزه رهگشای بادرود به‌ عنوان یکی از فعالان فرهنگی و هنری در طول برگزاری این نمایشگاه فرهنگ و هنر ایرانی را برای بازدیدکنندگان تشریح می کند.

,

وی با بیان این که در این نمایشگاه زنده نویسی خط شکسته‌ نستعلیق توسط سعید یزدانمهر انجام می شود، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با استقبال کم‌ نظیر مردم فرانسه و ایرانیان مقیم این کشور مواجه شده است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز همچنین از برپایی غرفه کاریکاتور توسط محمد علی رجبی هنرمند بادرودی در جزیره قشم و هم زمان با هفته فرهنگی اصفهان خبر داد.

,

مشربی گفت: در این غرفه علاوه بر نمایش تعدادی از آثار این هنرمند با موضوعات جنایات آل سعود آثار دیگری با موضوع مصرف آب، فضای مجازی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌خوانی و … به‌صورت دیتاشو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

,

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از ۲۱ الی ۲۵ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و سازمان منطقه آزاد تجاری قشم برپا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه