اخبار داغ

کهگیلویه و بویر احمد میزبان جشنواره مخترعان ۱۵ استان کشور/ ارسال ۲۰ طرح به بنیاد نخبگان کشور

کهگیلویه و بویر احمد میزبان جشنواره مخترعان ۱۵ استان کشور/ ارسال ۲۰ طرح به بنیاد نخبگان کشور
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره مخترعین ۱۵استان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیردنا یوسف نیکروزر رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان دنا که در محل فرمانداری دنا برگزار شد به تشریح برنامه ها و اهداف بنیاد نخبگان استان پرداخت و اجرای طرح شهاب برای شناسایی نخبگان علمی کشور را یکی از پروژه های علمی برای اجرای عدالت آموزشی عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

نیکروز به اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر حدود 2000 دانش آموز شهرستان دنا را بدون از جداسازی تحت پوشش قرار داده و جداسازی دانش آموزان نخبه به صورت نامحسوس انجام گیرد.

,

وی با ابراز امیدواری جایگزینی طرح شهاب به جای مدارس تیزهوشان گفت: این طرح شهرستان دنا به خوبی در حال اجرا است.

,

رئیس بنیاد نخبگان استان در ادامه به حمایت و هدایت مخترعین در سطح استان خبر داد و بیان کرد:استان کهگیلویه و بویر احمد امسال میزبان جشنواره علمی مخترعینی از 15 استان خواهد بود .

,

وی افزود:تا کنون حدود 80 اختراع برای شرکت در این جشنواره به استان واصل شده است .

,

نیکروز با بیان اینکه اگر اختراعات مخترعین قابلیت علمی و فناوری داشته باشد تا مرحله تجاری سازی حمایت می شود به دو اختراع در حوزه پزشکی در استان اشاره کرد که قابلیت تجاری سازی داشته اند و در حال پیگیری برای نهایی شدن است.

,

رئیس بنیاد علمی نخبگان استان با اشاره به تشکیل کارگروهای متعدد در زمینه های مختلف به کارگروه گردشگری ،صنایع دستی و گیاهان دارویی در استان به عنوان مهمترین ظرفیتهای موجود اشاره کرد و تاکید کرد:ما معتقدیم اساس پیشرفت باید بر اساس پیشرفت علمی و فناوری باشد.

,

وی خاطر نشان کرد:دولت تدبیرو امید تاکید بالایی برای حمایت از بنیاد علمی نخبگان دارد.

,

نیکروز افزود:از 20 طرح ارسال شده به بنیاد علمی نخبگان کشور به جهت ظرفیت بالای گیاهان دارویی در استان 10 طرح در این زمینه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه