اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان لنده:

مناطق گردشگری زیبای شهرستان لنده را در فصل زمستان ببنید+ تصاویر

مناطق گردشگری زیبای شهرستان  لنده را در فصل زمستان ببنید+ تصاویر
شهرستان لنده از جمله شهرستان های استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد است که به دلیل داشتن دواقلیم سردسیری و گرمسیری به طور همزمان به شهرستان فصل ها نام گرفت و در حالی که در مرکز استان برف است در لنده آب وهوای کاملاً بهاری و طبیعتی سحرانگیزحاکم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، شهرستان لنده از جمله شهرستان های استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد است که در طول تاریخ کهن خویش همواره به عنوان دیار اولین ها شناخته می شد و به واسطه جاذبه های گردشگری بکر و طبیعی که دارد برخی از اماکن و جاذبه های گردشگری آن را به بهشت گمشده نیز می شناسند که چشمه همیشه جوشان موگرمون نمونه عینی این ادعا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده, خبرلنده,

 

,

, , ,

 

,

وجود کوه سیاه و سفید پوشیده از برف در فصل زمستان، منطقه زیبای دلی مهرجان و دلی خیارکار به همراه منطقه تفریحی و گردشگری موگرمون در چهارفصل سال میزبان مسافران و گردشگرانی است که قصد تفرج وکوهنوردی را به طور همزمان دارند در این فصل از سال را دارند می باشد.را در این شهرستان فراهم کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

وجود چشمه ساران مختلف در دامنه های تپه ماهورها به همراه طبعیت سرسبز و زیبا باعث شد که این شهرستان در فصل زمستان نیز به استقبال بهار برود و همه جای آن علی رغم بارندگی کم سرسبز و باطراوت است.

,

 

,

, ,

 

,

در کمتر از دو ساعت می توان از گرمسیری ترین نقطه شهرستان لنده به سردسیرترین نقطه این شهرستان که کوه سیاه و جاده ای آسفالته است راهی شد که در میانه این راه نیز چشم انداز های بکر و طبیعی چشمان رهگذران را به نرمی نوازش می کند.

,

کوه های پوشیده از برف سیاه و سفید که از دوردست چشم هر بیننده ای نوازش می کند مکانی است زیبا و سرد برای سرسره بازی و برف بازی  اعضای خانواده ها در این فصل از سال.

,

 

,

, ,

 

,

وجود برف انبار های زیبا در نوک کوه سیاه باعث شده که عشایر در فصل تابستان با کمبود بی آبی مواجه نشوند و دام های خود را از دل همین آب انبار های سیراب کنند.

,

از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان لنده وجود دشت های سرسبز با چشم اندازهایی رویایی در این فصل از سال است که دشت آبلش، دش بن، دشت آبرزگه و دشت تراب که محیطی سرشار از زیبایی ها را برای همه میهمانان و دوستداران طبیعت به ارمغان می آورد.

,

علی رغم جاذبه هاو پتانسیل های گردشگری فاخر، متاسفانه این موهبت های الهی از چشم مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان محروم و مظلوم واقع شده است و حتی یکی از اماکن گردشگری در این شهرستان دارای یک تابلو کوچک که گویای هویت اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان می باشد وجود ندارد.

, .,

تصاویرتکمیلی:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

-----------------------------

,

گزارش وعکس:سیداسماعیل میری

,

-----------------------------

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه