اخبار داغ

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان:

سرمای پاییز ، 252 میلیارد تومان خسارت به باغات استان گلستان وارد کرده است/5600 تن پرتغال درجه سه خریداری شده است

سرمای پاییز ، 252 میلیارد تومان خسارت به باغات استان گلستان وارد کرده است/5600 تن پرتغال درجه سه خریداری شده است
معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان این مطلب که بخش کشاورزی مباحث گسترده ای دارد افزود: متاسفانه در فصل پاییز، برف و یخبندان موجب گردید که 252 میلیارد تومان خسارت به باغات استان گلستان وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛"کاویان کتولی" معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز گفت: بخش کشاورزی مباحث گسترده ای دارد و محرک توسعه استان نیز در همین راستاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: در استان گلستان بالغ بر 4 میلیون و چهارصد هزار تن، انواع محصولات تولید می شود که بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در آمد عائد استان می شود.

,

"کتولی" با بیان این مطلب که 70 درصد مزارع استان گلستان به بخش کشاورزی تعلق دارد، تصریح کرد: سرمای زودرس پاییز سال جاری، بیش از 252 میلیارد تومان ضرر به باغداران استان گلستان وارد کرده است.

,

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه صحبت های خود گفت: ما در سطح استان گلستان بالغ بر 6500 هکتار  از انواع باغ مرکبات داریم که متاسفانه به علت سرمای شدید، تمامی محصولات باغداران مرکبات از بین رفته است.

,

وی افزود: در شهرستان بندرگز بالغ بر 2800 هکتار انواع باغ مرکبات وجود دارد که 40 هکتار باغ کیوی و 35 هکتار باغ زیتون در این شهرستان کشت شده است.

,

"کتولی" تصریح کرد: در این شهرستان بالغ بر 38 هزار تن تولید مرکبات داریم که بر اثر سرمای سال جاری کل این محصولات از بین رفته است.

,

معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص میزان خسارات وارد شده به باغات کیوی در سطح این شهرستان افزود: خوشبختانه قبل از سرمای زودرس پاییزی، 75 درصد باغات کیوی غرب استان گلستان برداشت شده بود و مابقی نیز در اثر سرما خسارت دیدند.

,

وی در پایان اشاره ای به میزان خرید پرتغال های درجه 3 از باغداران استان گلستان اشاره کرد و تصریح کرد: تا کنون بالغ بر 5600 تن پرتغال درجه 3 از باغداران گلستانی خریداری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه