اخبار داغ

رئیس حفاظت محیط زیست مهدیشهر:

تاکنون 10 قلاده پلنگ در شهرستان مهدیشهر مشاهده شدند

تاکنون 10 قلاده پلنگ در شهرستان مهدیشهر مشاهده شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: تاکنون 10 قلاده پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده شهرستان مهدیشهر مشاهده شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس زارع در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با بیان اینکه سرشماری حیوانات گوشتخوار بسیار سخت است، اظهار کرد: پلنگ هایی که تاکنون مشاهده شدند با توجه به نصب دوربین های مدار بسته در تنگه پرور و دوربین های نصب شده اداره محیط زیست شهرستان در مناطق حفاظت شده بودهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با بیان اینکه تاکنون 10 قلاده پلنگ در شهرستان مشاهده شدند، تصریح کرد: یقینا تعداد پلنگ هایی که در شهرستان وجود دارند بیش از این است و ما تاکنون فقط 10 قلاده را مشاهده کردیم.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهراضافه کرد: این پلنگ ها نه فقط در مناطق حفاظت شده بلکه در مناطق آزاد نیز وجود دارند.

,

زارع با اشاره به زاد و ولد پلنگ ایرانی که گونه های آن در شهرستان مهدیشهر یافت می شوند، افزود: در دوربین هایی که تصاویر ثبت شده در دو نوبت پلنگ ماده را با دو توله مشاهده کردیم و این نشان می دهد که این گونه در معرض تهدید در حال افزایش هستند.

,

وی تعداد گونه های جانوران پستاندار در حیات وحش شهرستان مهدیشهر را 39 گونه عنوان کرد و ادامه داد: شاخص ترین این جانوران پلنگ، مِرال یا  گاو کوهی، شوکا یا گوزن مینیاتوری، خرس قهوه ای و ... هستند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهربا تاکید بر ممنوعیت شکار حیوانات در جهت حفظ و تکثیر گونه های مختلف جانوری در حیات وحش، گفت: طرح 5 ساله ممنوعیت شکار از زمان روی کار آمدن دولت تدبیرو امید اجرا شد.

,

زارع به اقدامات انجام شده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در راستای حفاظت بیشتر از مناطق حیات وحش شهرستان اشاره کرد و بیان کرد:پاسگاه ها و تجهیزات و نیروهای محیط بانی را افزایش دادیم چرا که هر چقدر نیرو بیشتر باشد حفاظت بهتری انجام می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین از نیروهای بومی مناطق و تشکل های مردمی هم که حمایتمان می کنند کمک گرفتیم تا حداقل گونه های جانواران را از گزند انسانی حفظ کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه