اخبار داغ

آغاز اردوهای زمستانی فرهنگی مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر

آغاز اردوهای زمستانی فرهنگی مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از آغاز اردوهای فرهنگی زمستانی برای بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز ؛ احمد لطفی،ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه فرهنگی این نهاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نهاد در راستای ارتقای وضعیت فکری و فرهنگی جامعه مورد حمایت خود توجه ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و در همین راستا با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و متناسب با نیازمندی‌های آنان اقدامات مطلوبی را در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز ؛,

وی افزود: هم‌اکنون اردوهای زمستانی به منظور آغاز برنامه‌های فرهنگی برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان زیرپوشش این نهاد در اردوگاه پویندگان راه امام استان بوشهر در حال برگزاری است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متمایز فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد، آموزش بر مبنای خانواده محوری است، بیان کرد: این برنامه‌ها متناسب با نیازهای جامعه مورد هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، دانشجویان، دانش‌آموزان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و از تحصیل بازمانده برگزار می‌شود.

,

لطفی هدف از برگزاری این اردوهای فرهنگی را تحکیم بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های عمومی خانواده محوری، خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران دینی و خانواده بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ایرانی، ارتقای امید به زندگی، تأمین سلامت روان، آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی خانواده‌ها مبتنی بر فرهنگ‌سازی کارآفرینی و استعدادها و علایق مددجویان برای ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار از جمله برنامه‌هایی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

,

وی یادآور شد: کارگاه حجاب و عفاف، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مهدویت، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اعتیاد به مدت سه روز در در طول دوره برگزار می‌شود.

,

لطفی افزود: از دیگر برنامه‌های تفریحی که در قالب این اردوها برنامه‌ریزی شده است می‌توان به بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری نماد مقاومت و استعمارستیزی اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه همه ساله در کمیته امداد به منظور ارائه خدمات فرهنگی برای مددجویان برنامه‌های اردویی تخصصی و آموزشی، جشنواره قرآنی و اردوهای زیارتی برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه