اخبار داغ

وقتی اعتقاد و باور به توانایی جوانان به ثمر می‌نشیند؛

جوانی که با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای خود و دیگران اشتغال آفرید

جوانی که با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای خود و دیگران اشتغال آفرید
مصطفی بهجتی اردکانی یکی از جوانان یزدی است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و بعد از آن که کار در کارخانه او را راضی نکرد؛ با مشورت و حمایت‌های بسیج سازندگی یزد به عرصه کارآفرینی و خود اشتغالی گام نهاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) است که شرایط امروز، کشور به آن نیاز جدی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

از آن جایی که یکی از معضلات اقتصاد و جامعه ایران بالا بودن نرخ بیکاری و به ویژه در قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در جهت کاهش بیکاری از اهمیت بالایی برخورد دار است. اقتصاد مقاومتی نیز با توجه ویژه به نیروهای مردمی و ظرفیت‌های داخلی کشور می‌تواند در زمینه کاهش بیکاری در کشور موثر باشد.

,

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در غالب طرح‌های خرد و متوسط تولیدی، خدماتی کشاورزی از جمله راهکارهایی است که می‌توان با تکیه بر سرمایه‌های اندک و خرد جامعه اشتغال‌زایی قابل توجهی داشت. برای موفقیت در این راه اعتقاد و باور به نیروهای داخلی و جوان بسیار با اهمیت است.

,

مصطفی بهجتی اردکانی  یکی از جوانان یزدی است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و بعد از آن که کار در کارخانه او را راضی نکرد؛ با مشورت و حمایت‌های بسیج سازندگی یزد به عرصه کارآفرینی و خود اشتغالی گام نهاد.

,

وی با تلاش و پشتکار شبانه‌روزی خود اکنون یک مزرعه پرورش شترمرغ در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع دارد که علاوه برخود، افراد دیگری را  نیز مشغول به کار نموده است.

,

, ,

این کارآفرین موفق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به عبارت خواستن، توانستن است اظهار داشت: هر فردی که به این عبارت یقین داشته باشد می تواند اقدام به کارآفرینی نماید. البته فراز و نشیب هایی در این راه وجود دارد که می‌توان با توکل به خداوند و درایت هرچه تمام،آنها را پشت سر گذاشت.

,

بهجتی رمز موفقیت خود را توکل به خدا ، تلاش زیاد خود و خانواده اش دانست و با تاکید بر اهیمت گرفتن مشاوره بیان کرد: مشورت با  افراد خبره و کارشناس و همچنین دقت بالا و صرفه جویی در هزینه‌های اضافی در موفقیت کار بسیار موثر است.

,

وی اذعان داشت: وجه تمایزش نسبت به رقبای دیگر بالا بودن راندمان اقتصادی نسبت به سرمایه به کار رفته است در واقع با مدیریت هزینه‌ها و رعایت اصول کار برداشت بیشتری نسبت به بقیه دارد. 

,

, ,

بهجتی با بیان این که مهمترین مشکل در کارآفرینی مشکلات مالی است؛ افزود: دولت با تخصیص تسهیلات کم بهره و بلند مدت می‌تواند این سد را از سر راه کارآفرینان بردارد.

,

وی با اشاره به حمایت‌های بسیج سازندگی اظهار داشت: تا حد بسیار زیادی مشکل کمبود منابع مالی توسط وام اقتصاد مقاومتی که از بسیج سازندگی دریافت کرده برطرف شده، به طوری که پس از آماده سازی شرایط زیر ساختی ، توانسته کمتر از 10 روز پس از تأمین نقدینگی از طریق دریافت تسهیلات و خرید شتر مرغ، کار پرورش را شروع کند.

,

, ,

این جوان موفق در توصیه به افراد علاقه مند به کارآفرینی و اشتغال‌زایی گفت: برای رسیدن به هدف خود در کنارتوکل بر خدا با فکر و برنامه ریزی و پشتکاری قوی تلاش کرده و در این راه از مشورت و تجربه خبرگان و کارشناسان بهره‌ ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه