اخبار داغ

برجام یک نمونه عینی از فاصله میان تدبیر و امید واهی است

برجام یک نمونه عینی از فاصله میان تدبیر و امید واهی است
برجام یک نمونه عینی از فاصله میان تدبیر و امید واهی است که در دولت راستگویان اندر محاسن آن خطبه های متعددی خوانده شد و در دولت اخلاق به منتقدین اندرزهایی داده شد که در تاریخ به عنوان الگوی اخلاق ماندگار ماند تا منتقد بی شناسنامه را بدانجا برساند که از زرشک برجامی رونمایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده، وقتی که وهم و خیال جای واقعیت را می گیرد و شعارهای پوچ وبی اساس به عنوان عقلانیت پنداشته می شود، ما باید متنبه شویم و بگوییم زرشک!!! این ره که تو می روی به ترکستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده,

برجام یک نمونه عینی از فاصله میان تدبیر و امید واهی است که در دولت راستگویان اندر محاسن آن خطبه های متعددی خوانده شد و در دولت اخلاق به منتقدین اندرزهایی داده شد که در تاریخ به عنوان الگوی اخلاق ماندگار ماند تا منتقد بی شناسنامه را بدانجا برساند که از زرشک برجامی رونمایی کند.

,

مسئولین محترم برای توجیه کم کاری ها وپوشاندن ضعف های خود به هر بهانه ای روی آورده اند تا اثبات کنند مقصر آن ها نیستند. اصولا رویه دولت محترم چنین شده است که به دنبال دیگرانی می گردد تا بگوید مشکل از آن ها نبوده است، این به نوعی هم پاک کردن صورت مسأله است و هم پاک کردن حل مسأله می باشد. دولتمردان ناکامی در تحقق حل مشکلات در ۱۰۰روز را خزانه خالی عنوان کردند، کارشناسان دولتی در مورد عدم لغو تحریم ها در پسابرجام خاطر نشان می کنند که چیزی به جز بدعهدی طرف مقابل نمی باشد در صورتی که کارشناسان دلواپس در همان روزهای توافق بر این باور بودند که طبق متن برجام هرگز تحریم ها لغو نمی شود.

,

در این نگاه پرداخت فیش حقوق های نجومی در دولت کنونی به علت فساد در دولت قبل صورت می گیرد و در توجیه ناکامی در المپیک نیز گفته می شود حد ما در المپیک کسب ۴مدال است و بی جهت نباید توقع مردم را بالا ببریم که دوره قبل وکسب عنوان ۱۷ در رده بندی کل مدال ها یک استثناء می بوده است.

,

مدل دولت در علت یابی ناکامی های خود برای مردم نخ نما شده و پوسیدگی شعارهای توخالی دیگر جوابگوی نیازهای معیشتی مردم نیست.

,

اکنون از دید دولتمردان بزرگترین مشکل کشور این می باشد که اندر محاسن برجام کم گفته شده است و به خوبی دوران پسابرجام برای مردم بازگویی نشده است پس مارا مجبور کرده است که حقیقت را منعکس کنیم، باید بدانیم که دیگر از این دولت رسیدن به قله های تمدن اسلامی را خواستار نیستیم بلکه اگر طبق گفته های معاون وزیر بهداشت ۳۰ در صد مردم در فقر کامل به سر می برند، دولت بتواند همین نان و پنیری که در سفره مردم باقی مانده است را حفظ کند جای تشکر دارد!

,

ما دیگر توقع خود را بالا نمی بریم که دولت در صد روز مشکلات اقتصادی ما را حل کند بلکه اگر همین چند ماه پایانی دولت نیز بتوانیم با همین رکود و بیکاری بگذرانیم و در تأمین  خانواده خود شرمنده زن و فرزند خود نشویم جای بسی افتخار دارد!

,

ما دیگر می دانیم که اگر دولت به وعده های خود عمل نکند حتما علت قابل قبولی داشته است و در شرایطی که مشکلات دولت قبل و بدعهدی های آمریکا اتفاق می افتد، اکنون توقع بالای مردم نیز می تواند علت قابل قبولی باشد!

,

ما دیگر عادت کرده ایم که دولتمردان پرداخت یارانه ها را به علت گداپروری، بی ارزش بشمارند و در شب پرداخت یارانه ها برایشان شب عذاب آور و جهنمی باشد، چرا که پول های مملکت به جیب همه مردم سرازیر می شود آن هم بدون زحمت خاصی که مردم بکشند، در صورتی که این ها حق تمام مدیران زحمتکشی است که با تصویب قوانین و اجرای دقیق مقررات باعث رکود اقتصادی شده اند و به حق سزاوار حقوق های نجومی هستند!

,

اصولا نباید برخورد قاطعانه ای با مدیران حرام خوار حقوق های نجومی صورت بگیرد، چرا که ذخیره های نظام سهم خود را از سفره انقلاب برداشته اند و از این منظر هیچ خلاف شرع و منع قانونی صورت نگرفته است و به قول آقای زیبا کلام برگرداندن پول های حقوق های نجومی به خزانه کشور یک مسأله غیر قانونی است!

,

ما دیگر آفتاب برجام را با چشمان خود مشاهده کرده ایم و دانسته ایم که از ابتدا هم قرار نبود همه تحریم ها به طور کامل در لحظه امضاء توافق برداشته شود بلکه دیگر تنها انتظارمان این است که حداقل تحریم های هسته ای بعد از گذشت یک سال از توافق لغو شود.

,

همین که کلید روحانی چرخش سانتریفیوژهای هسته ای را متوقف کرد و توانست به طور همزمان چرخش چرخ های صنعت را نیز متوقف کند کار بزرگی صورت گرفته است چرا که این همان کلیدی است که برای برادر رئیس جمهور و دوستانش گشایش های فراوانی داشته است.

,

در دوران پسابرجام دیگر تقریبا هیچ درخواستی از دولت تدبیر وامید نداریم و می دانیم که با وجود بدعهدی های آمریکا و خیانت های دولت قبل نمی توان توقع بالایی داشت. همین کافی است که این روزها را به همین شکل بگذرانیم تا خدای ناکرده دولت با بحران روبرو نشود و بتواند خودش را اداره کند و سقوط نکند، بالاخره شرایط پسابرجام شرایط ویژه ای است که اگر حمایت های رهبری و مردم نباشد دولت نمی تواند از موقعیت به دست آمده به خوبی استفاده کند و چه بسا کشور دچار هرج ومرج و تفرقه شود.

,

بنابراین بهتر است که در دوران پسابرجام خود را به فراموشی زنیم و تمام وعده ها در اجرای برجام و تمام آرمان های انقلابی را به علت تندروی ها فراموش کنیم و اگر هم نمی توانیم آلزایمر بگیریم، حداقل سکوت کنیم که متهم به تندروی و بی سوادی و بی هویتی و تازه به دوران رسیدگی و… نشویم.

,

دیگر اکنون تکلیف ما در دوران پسابرجام کاملا روشن است و باید همگی با یک کلام واحد بگوییم روحانی مچکریم ورحانی با تو می مانیم تا۱۴۰۰ !!!

,

همان طور که آقای روحانی در ۱۹ خرداد ۹۲ در شعارهای انتخاباتی خود می گفتند که اگر تمام مدیران لایق کشور فراخوانده شوند، کشور از تمام مشکلات نجات می یابد و با تشکیل دولت تدبیر و راستگویان، شایسته سالاری را حاکم کرده و اخلاق محمدی را به کشور باز می گردانیم، بعد از گذران ۳ سال از دولت ایشان توانسته است به این وعده انتخاباتی جامه عمل بپوشاند، چرا که توهین به منتقدان برجام اخلاق محمدی رئیس جمهور را آشکار کرد، چگونگی مقابله با مدیران حرام خوار دولتی راستگویی را به محک تجربه گذاشت و وعده اعتدال و شایسته سالاری در به کارگیری مدیران اشرافی معنا یافته و در پایان با اجرای مدل توسعه وابسته حل همه مشکلات کشور به برجام و سرمایه گذاری خارجی گره زده شد که این تدبیر تقریبا هیچ دستاوردی را در برنداشته است.

,

اما بنده برعکس تمام خوانندگان این مطلب از این خصلت دولتمردان بسیار مسرور می شوم!!!

,

چرا که رفتارشان مانند مادری می ماند که اطمینان دارد فرزندش فاسد است ولی نزد همسایه چنان او را امامزاده معرفی می کند که خودش هم باور می کند. این تعبیر عینی همان جمله معروف موسولینی است که می گفت دروغ را هرچه بزرگتر بگویی، باورش برای مردم آسان تر است. اما نمی دانست که برای کتمان دروغ اول باید مرتب دروغ گفت و دروغ مانند خشت کج است که گویند: “خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج” و انگار به انتهای خط رسیده ایم و این دیوار کج در حال ریزش بر روی کسانی است که خشت اول را کج نهادند و دیگر برای راستگویی و اجرای اخلاق محمدی بسیار دیر شده است.

,

در ایامی که برجام یک سم مهلک بوده و خسارت های محض برای کشور برجا گذاشته است و تقریبا هیچ دستاوردی برای اقتصاد و معیشت مردم نداشته است ما نیز با تعبیر زرشک برجامی سوغات مذاکرات ژنو و وین را زرشکی می دانیم که با وجود تولید مرغوب داخلی اما جنس مرغوب آن می بایست از خارج وارد می شد.

,

حسین نادیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه