اخبار داغ

کشت انواع گیاهان دارویی در رودان +تصاویر

کشت انواع گیاهان دارویی در رودان +تصاویر
کشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان رودان جایگزینی مناسب در راستای اصلاح الگوی کشت انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشور بوده که امکان صادرات آن نیز وجود دارد زیرا وقتی به ارقام واردات کشورهای اروپایی توجه می شود، معلوم می گردد که گیاهان دارویی بازار بزرگی در جهان داشته و کشور ما می تواند به یکی از صادر کنندگان این گیاهان دارویی تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

قدمت شناخت خواص گیاهان دارویی شاید بیرون ازحافظه تاریخ باشد اما این گیاهان درطو ل تاریخ همیشه با انسان قرابت خاصی داشته و آثار دارویی و موارد استفاده آن بر هیچکس پوشیده نیست و یکی از دلایل مهم این قدمت باورهای ریشه دار مردم سرزمین های مختلف در خصوص استفاده از گیاهان دارویی است.

,

اگر چه علاقه، همدمی و توجه به این گیاهان مفید در سالهای گذشته ناچیز بوده ولی خوشبختانه اخیراً مورد عنایت و توجه بیشتری قرار گرفته است که متأسفانه با وجود این گونه منابع درکشور ما به اهمیت این گیاهان واقف نبوده و بسیاری از این مواد اولیه را بلا استفاده گذاشته یا دور می ریزیم.

,

خوشبختانه با برگزاری کلاس های آموزشی در رابطه با کشت این گیاهان برای کشاورزان متقاضی شاهد کشت گیاهان دارویی از قبیل آویشن باغی ،نعناع فلفلی،به لیمو،خارمریم،بابونه ،گلرنگ در شهرستان رودان هستیم .

,

عباس مویدی مدیر جهاد کشاورزی رودان در گفت و گو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: در شهرستان رودان ۲/۵ هکتار از زمینهای کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته است که پیش بینی برداشت بین ۵ تا ۵/۵تن  محصولات گیاهان دارویی از اواخر اسفندماه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده را خواهیم داشت و محصول آنان با توجه به قرار داد یک شرکت با سازمان جهاد کشاورزی  به صورت تضمینی خریداری می گردد.

,

وی افزود: گیاهان دارویی در مناطق مختلف شهرستان از جمله فاریاب،رهدار،خراجی و سنگی کشت شده است که جایگزین خوبی در راستای اصلاح الگوی مصرف بدلیل معضل کم آبی این منطقه از آنجائی که گیاهان دارویی نسبت به سایر گیاهان آب کمتری مصرف دارند می باشد.

,

مدیر جهاد کشاورزی رودان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و خاک منطقه  و مقایسه این شرایط با نیازمندیهای اقلیمی گونه های داروئی و مصرف داخلی، محصولات تولیدی دارای دیدگاه مفیدی می باشد طوریکه در جنبه مصرف گیاهان دارویی در کشور و جایگزینی داروهای گیاهی بجای داروهای شیمیایی این عمل میتواند قدمی کوچک اما پایدار و مؤثر باشد.

,

 مویدی در پایان توسعه کشت گیاهان داروئی نسبت به مواد شیمیایی که در تهیه دارو ومواد آرایشی و بهداشتی به کار می رود را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد:شهرستان رودان  از لحاظ آب و هوا و موقعیت جغرافیایی و زمینه رشد گیاهان دارویی یکی از بهترین مناطق محسوب می شود که انشالله بتوانیم با همکاری کشاورزان عزیز منطقه شاهد افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه