اخبار داغ

گفت و گو با هنرمند نقاش و شاعر مهابادی؛

سارا طلایی خالق گذرگاه وادی رنگ

سارا طلایی خالق گذرگاه وادی رنگ
اخیرا نمایشگاهی از آثار نقاشی سارا طلائی تحت عنوان "گذر در وادی رنگ" در نگارخانه تالار وحدت مهاباد گشایش یافته است. گفت و گوی ما با این هنرمند را در ادامه می خوانید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان؛ اخیرا نمایشگاهی از آثار نقاشی سارا طلائی تحت عنوان "گذر در وادی رنگ" در نگارخانه تالار وحدت مهاباد گشایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مُکریان,

سارا طلایی متخلص به "تروسکە سانی" ازجمله هنرمندان جوان و پرکاری است که باقلم سحرانگیزشان دنیایی از زیبای و خلاقیت را آفریده و این بینش در تجسم زیبایی ها در آثارش نشان از دنیایی از نبوغ و توانایی است. وی دارنده مدرک درجه چهار هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نمایشگاه اکسپوی ارومیه حایز مقام برتر شده است. این هنرمند نقاش متولد سال ۱۳۶۵شمسی در شهرستان مهاباد و فارغ التحصیل رشته سازه های چوبی می باشد.

,

به گونه ای که خود بیان می کند از دوران کودکی علاقه و تمایلی وصف ناپذیر به هنر و ادب داشته است و در این مختصر به بیان بخشی از فعالیت های این هنرمند خوش ذوق مهابادی  می پردازیم. امید که دوستان جان از طراوت هنرماندگار ایشان روح و جان را قدری به ارامش و زیبایی دعوت کنند.

,

طلایی از آن دسته هنرمندانی محسوب می شود که دلتنگی های بشری راهم بازی موم سحر انگیز می سازد تا نقشی از یاد او برصحنه  احساس نگارد. آثار وی در حوزه نقاشی تا کنون در چندین نمایشگاه به نمایش درآمده اند.

,

گفت و گوی خبرنگار مُکریان با این بانوی هنرمند کُرد را در ادامه بخوانید:

,

به نظر شما هنر و بالاخص نقاشی به چه شکلی می تواند به رشد معنوی بشر منجر شود؟

, به نظر شما هنر و بالاخص نقاشی به چه شکلی می تواند به رشد معنوی بشر منجر شود؟,

هنر خود انعکاس ذات وجودی خلق آفرینش است که در جهان بینی خلقت این ریشه ی خالق جریان دارد، و خلق هر اثر هنری بسته به  درک هنرمند و نوع نگاهای  پر رمز و راز او به کائنات و هستی منجر به خلق آثاری دیگر می شود و این بازتاب هنری  آفرینش در روح و جان هر آدمی به مقدار فهم و بیداری او جریان می یابد ودر مسیر معنوی بدون تاثیر نخواهد بود، هنرمند پایه و اساس جان بخشیدن به خلق آثار و به اندازه ی بینش خود در هر اثر میتواند نقش مثبت را در روح و ذهن مخاطب یا بیننده ی اثر ایجاد کند.

,

سبک زیبا و خاص خود در نقاشی را می توانید بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

, سبک زیبا و خاص خود در نقاشی را می توانید بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کنید؟,

سبک "آبستراک جادویی" که با تکنیک خاص ترکیب مواد و الهام گرفته از روح طبیعت های پنهان و کمیاب خلقت، به صورت کاملا انتزاعی و با ایجاد فضاهای چند بعدی در جریان رنگ و سیر تکاملی در ساختار کمپوزسیون رنگ های بیشمار همچون جادویی به جسم اثر نقاشی جان می بخشد.

,

از انجا که شماعلاوه بر فعالیت در ارائه آثار به عنوان استاد به کار تدریس نقاشی هم مشغولید، استقبال بانوان را از این هنر ماندگار چگونه می بینید و موانع و آموزش آن را در این شهر بیشتر توضیح دهید؟

, از انجا که شماعلاوه بر فعالیت در ارائه آثار به عنوان استاد به کار تدریس نقاشی هم مشغولید، استقبال بانوان را از این هنر ماندگار چگونه می بینید و موانع و آموزش آن را در این شهر بیشتر توضیح دهید؟,

با توجه به مقتضیات جغرافیایی نامناسب منطقه، ولی باز هم شور و هیجان خاصی در درون بسیاری از بانوان امروزی، نسبت به یادگیری و بدست آوردن مهارت در زمینه های  هنری در مقایسه با شهرهای همجوار و یا نسب به گذشته شاهد هستیم.

,

از جمله موانعی که شاید در مسیر پویایی و خانم ها قرار بگیرد خانواده و جامعه ی سنتی و تعصبات نابجایی است که متاسفانه هنوز برخی از خانواده ها به آن دامن گیر هسنتد.  

,

کارهای هنری شما سرشار از عنصر تخیل و صور خیال است و این درون مایه ی اصلی در هنرهای تجسمی است راجب این عنصر چه نظری دارید؟

, کارهای هنری شما سرشار از عنصر تخیل و صور خیال است و این درون مایه ی اصلی در هنرهای تجسمی است راجب این عنصر چه نظری دارید؟,

درون مایەی هر هنری خیال پردازی عمیق فکری و حرکت در مسیر  جهش اندیشه همراه و همزاد پنداری با  تصور ناگهانی و نگاه هایی موشکافانه در بطن ابهامات و خیالات و تصورات ذهنی می تواند به خلق آثاری ماندگار کمک کند.

,

این روزها بحث از بی مهری و غفلت از هنرهای ایرانی و اسلامی است عوامل و علل این غفلت ها را در چه می توان دید؟

, این روزها بحث از بی مهری و غفلت از هنرهای ایرانی و اسلامی است عوامل و علل این غفلت ها را در چه می توان دید؟,

 هر هنری از با توجە بە دو عوامل می تواند بە سمت خاموشی راە پیدا کند. نگاه خارج از لطف دولت نسبت به هنرمندان و بی اطلاعی و عدم درک مردم نسب به هنر باعث شده بی مهری ها چندان برابر بماند.

,

در کل جایگاە و جاودانگی هر هنری بستە بە ارزش گذاری پر شور مردم و حمایت دولت و رسانەها برمی گردد.

,

کە متاسفانە این بعد مسئلە در ایران کاملا کمرنگ و سمت و سوی  هنر در حال فروپاشی  بە چشم می آید.

,

از آنجا که دنیای هنر بسیار گسترده و بی عرصه می باشد و شما هم در شعر دستی دارید زیبایی شعر را در نقاشی های زیبایتان به اجمال بیان کنید؟

, از آنجا که دنیای هنر بسیار گسترده و بی عرصه می باشد و شما هم در شعر دستی دارید زیبایی شعر را در نقاشی های زیبایتان به اجمال بیان کنید؟,

در واقع جریان هر هنری به سرچشمه ی آفرینش برمی گردد و همه ی این شاخه های هنری به نحوی با همدیگر پیوند ذاتی و ریشه ای دارند، به عقیده بنده هنر هر شخصی زبان گویای آن هنرمند محسوب می شود، که بهره گیری از احساس های حواس هفتگانه چون بویایی، شنوایی، چشایی، بینایی، لامسه، شعور و احساس درونی یا همان روحی را می توان به جریان انداخت، به عنوان مثال قابل ذکر است که بدانید دریا بدون طوفان موج نمی گیرد، آدمی هم به این شکل تا بیداری احساس ها نباشد موج هنرها شکل پیدا نمی کنند.

,

به این صورت زمانی که انسان نیاز به تخلیه ی احساس دارد، هورمن های مثبت جسم چون آتشفشان فوران می کنند و کلام هر هنری به طریقی شکل می گیرد و با توجه به آگاهی فن و فنون هر هنری نقشی از این امواج بر تخته سنگ های زندگی رقم می خورد. شعر، نقاشی، موسیقی، سازه های دستی، معماری، آواز، و.....

,

شکر که تا بحال از خدمت گذاری ها با توجه به توانایی ها خود در مسیر هنر نسبت به مردم دریغ ننموده ام.

,

پیام من انسانیت و دوستی انسانها بدون تفکیک نژادی ، فرهنگی ، قومی و قبیله ای و پیشبرد سطح آگاهی و پرورش شعور  با این خدمت می باشد.

,

از آنجا که شما در نمایشگاههای زیادی شرکت نموده ای مختصری از فعالیت های کاریتان را شرح دهید؟

, از آنجا که شما در نمایشگاههای زیادی شرکت نموده ای مختصری از فعالیت های کاریتان را شرح دهید؟,

تا بحال تعداد شش نمایشگاه انفرادی در قالب یک نمایشگاه بین المللی، یک نمایشگاه ملی و چهار نمایشگاه استانی و ۲۶ نمایشگاه مشارکتی در راستای خدمت به مردم و آشنایی انسانها بر اثبات بیکرانی بحر هنر برگزار نموده ام.

,

تقاضای من از مردم و مسئولین این است که بیشتر از آنچه که شاهد هستیم روی نوازش ودست همکاری خود را با هنرمندان گسترده تر کنند و توجه خود را سمت بیداری شعور معطوف دارند.

,

نمایشگاه گذر در وادی رنگ تا اول بهمن ماه امسال از ساعت 16 تا 20 در تالار وحدت مهاباد برپا خواهد بود.

,

گفت و گو: مانی ابراهیمی

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه