اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

بیش از ۹۰ درصد چغندرقند استان در میامی تولید می شود/تولید ۳۹ درصد گندم وجوی استان در میامی

بیش از ۹۰ درصد چغندرقند استان در میامی تولید می شود/تولید ۳۹ درصد گندم وجوی استان در میامی
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بخش کشاورزی بزرگترین بخش اقتصادی شهرستان میامی است، گفت: بیش از ۹۰ درصد چغندر استان در میامی تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از میامی جوان، سید حسن میرعماد در آئین تودیع ومعارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان میامی در سالن اجتماعات معلم با بیان اینکه بخش کشاورزی بزرگترین بخش اقتصادی شهرستان میامی است، گفت: 39 درصد گندم وجوی استان در میامی تولید می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میامی جوان,

وی افزود: در سال زراعی گذشته 41 هزار تن گندم از مجموع 100 هزار تن گندم استان و15 هزار تن جو در شهرستان میامی تولید شده است.

,

میرعماد به پتانسیل های شهرستان میامی اشاره کرد وگفت: تنها مرکز کشت دیم استان در بخش کالپوش میامی با 30 هزار هکتار زمین است که ظرفیت خوبی برای استان و شهرستان است که باید از ظرفیت موجود به خوبی استفاده کنیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از ظرفیت های خوب شهرستان را تولید چغندر قند دانست ویادآور شد:  بیش از 90 درصدچغندر قند استان در میامی تولید می شود.

,

, ,

بیش از85 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی جهاداجرا شده است

,

وی یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی این سازمان را در تولید وبرداشت چغندر قند دانست وگفت: بیش از 85 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی استان اجرا شده  که این طرح ها به پشتوانه خود بهره برداران بخش کشاورزی انجام شده است .

,

میرعماد افزود: در سال زراعی گذشته حدود 100 هزار تن تولید چغند قند در استان داشتیم که در طرح اقتصاد مقاومتی امسال پیش بینی 160 هزار تن را داشتیم که آمار امسال بعد از برداشت 165 هزار تن تولید چغندر قند در همان سطح زیر کشت سال گذشته بوده است .

,

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در بخش مدیریت آب باید در استان بیشتر کار کرد، گفت: توسعه کشت های گلخانه ای از جمله راه های مدیریت آب است که در این مورد در شرق استان نتوانستیم موفق باشیم که تسهیلات نامحدودی را برای ارتقای این بخش دیده شده است .

,

وی  از دیگر کارهایی که می تواند در مدیریت آب کمک کند را الگوی کشت دانست وتاکید کرد: خود کشاورزان در این زمینه پیشرو هستند و امروز باید به دنبال کشت محصولاتی با مصرف آب کم و درآمد بیشتر برویم.

,

میرعماد افزود: کشت گیاهان دارویی و پسته از جمله مواردی است که در منطقه میامی به خوبی بازدهی داردو توسعه باغات در جهت تغییر الگوی کشت انجام می شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز 3هزار 556 هکتار سیستم آبیاری نوین در شهرستان میامی  اجرا شده است، افزود: امسال 326 هکتار اجرا شده است که هیچ سقف و محدودیتی در این زمینه نداریم.

,

وی همچنین به ارتقای وضعیت مکانیزاسیون در شهرستان اشاره کرد وگفت: در استان 12 میلیارد تومان در این بخش جذب شده که 4 میلیارد آن به  میامی اختصاص داده شده است.

,

, ,

استقلال اقتصادی کشور در گرو توجه ویژه به حوزه کشاورزی است

,

امام جمعه میامی همچنین در این مراسم بابیان اینکه کشاورزی، زراعت و دامداری در اسلام جایگاه بلندی دارد، گفت: توسعه مالی ومعنوی یک کشور بستگی به معیشت وفضای مناسب آن جامعه دارد وبخش عظیمی از تغذیه جامعه ومردم به عهده کشاورز وکشاورزی است .

,

وی به  فقدان آب در کشور با استفاده بی رویه از آب کشاورزی وکاهش آب های زیرزمینی اشاره کرد وگفت: امروز باید کشاورزی به سمتی حرکت کند که محصولاتی که کمترین آب را مصرف می کند والگوی مصرف وبهره وری بالایی در کشاورزی دارد کشت شود.

,

صفائی پور با بیان اینکه اسلام، قرآن و نظام جمهوری اساس کار آنها بر حمایت از کشاورز وکشاورزی است، تصریح کرد: استقلال اقتصادی کشور که به توسعه سیاسی هم منجر می شود در گرو توجه ویژه به حوزه کشاورزی است.

,

امام جمعه میامی افزود: با وجود ظرفیت های کشاورزی عظیم شهرستان و کشورکه اگر خوب مدیریت شود فقر از بین می رود، اشتغال زایی ایجاد می شود و کشور را به استقلال اقتصادی می رساند.

,

در پایان این مراسم از زحمات عباسعلی کردی تقدیر و علی اصغر محمدی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان میامی منصوب شد.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه