اخبار داغ

مدیر مسئول انتشارات سیمرغ خراسان:

کار نشر،غریب ترین شغل در جامعه ایرانی است/ برجام یک بازی استعماری بود

کار نشر،غریب ترین شغل در جامعه ایرانی است/ برجام یک بازی استعماری بود
مدیر مسئول انتشارات سیمرغ خراسان با حضور در نمایشگاه کتاب هرمزگان، کار نشر را غریب ترین شغل در جامعه ایرانی دانست و برجام را یک بازی استعماری معرفی نمود که هیچ گونه تاثیر مثبتی در صنعت چاپ و نشر نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حقیقت خواه، مدیر مسئول انتشارات سیمرغ خراسان با اشاره به سابقه ۱۸ ساله در حوزه چاپ و نشر گفت: فعالیت انتشارات سیمرغ خراسان در حوزه چاپ کتاب های فاخر با موضوعات مذهبی و تاریخی می باشد که در همین راستا تالیفات بسیار خوبی نیز داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

این ناشر اهل خراسان افزود: در طول سالیان فعالیت در این حوزه موفق به تالیف ۲۱ عنوان کتاب شده ام که این آثار را در کنار سایر عناوین چاپ انتشارات سیمرغ خراسان در چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان برای دوست داران کتاب به ارمغان آورده ایم.

,

 

,

حقیقت خواه با اشاره اینکه کار نشر غریب ترین شغل در جامعه ایرانی است تصریح کرد: در جامعه ایران متاسفانه برای معرفی کار نشر و شناساندن ناشران هیج کاری انجام نشده و عوام مردم شغل نشر را به عنوان انتشارات نمی شناسند و در افکار عمومی این شغل با شغل هایی هنمچون کتاب فروشی اشتباه گرفته می شود.در واقع کار ناشر مربوط به قبل و بعد از چاپ می باشد که این به مردم شناسانده نشده است.

,

 

,

وی افزود: در جوامع دیگر دو شغل بسیار مورد تکریم مردم قرار دارد که یک معلمی است و دیگری کار نشر، چون هر دو بار علم و آگاهی مردم را بالا می برند، اما متاسفانه در ایران کاملا برعکس است و این دو شغل در رده های آخر شغلی قرار گرفته اند و از ارزش اجتماعی مناسبی برخوردار نمی باشند.

,

 

,

مدیر مسئول انتشارات سیمرغ خراسان در خصوص قیمت کتاب گفت: اعتقاد من بر این است که اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم قیمت کتاب به هیچ عنوان بالا نیست و این افزایش قیمت ها به تناسب تورمی است که در جامعه وجود دارد و آن مقدار که اجناس دیگر گران شده اند، کتاب با توجه به ارزشی که دارد اصلا گران نشده است و علت اینکه نسبت به قیمت کتاب جبهه گیری می شود این است که کتاب در سبد مصرفی مردم ما قرار ندارد، ور مردم خیال می کنند که هزینه ای که برای خرید کتاب مصرف می نمایند هزینه هنگفتی است.

,

 

,

وی افزود: باید جوری فرهنگ سازی بشود که کتاب جایش را در سبد مصرفی خانواده های ایرانی باز کند. متاسفانه در کشور ما خرید کتاب به مواردی محدود شده که شخص بنا به تکلیف مجبور به خرید می شود و تعداد افرادی که خرید کتاب را در اولویت کاری خود قرار داده باشند بسیار محدود است.اگر ناشران کتاب های خوب را منتشر کنند به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی خواهند نمود.

,

 

,

این ناشر خراسانی در خصوص برجام و تاثیر آن بر حوزه چاپ و نشر گفت: برجام یک بازی استعماری است و چیزی نیست که ما بخواهیم بر آن تکیه نماییم و امیدوار باشیم زیرا در بازی های سیاسی خیلی نمی شود به نتیجه کار اطمینان داشت و در این زمینه مردم باید با آگاهی و بصیرت مسیر خودشان را ادامه دهند. در کل برجام حرکتی بود برای آشتی بین المللی اما انقدر طرف مقابل ایران دغلباز هست که نمی توان روی این برنامه ریزی نمود و در صنعت چاپ هم بر خلاف تمام هیاهوی رسانه ای که برای برجام و پسابرجام به راه انداختند شاهد هیچ گونه تاثیری نبودیم.

,

 

,

حقیقت خواه در انتها گفت: گمشده ی همه ی آدم های عالم دانایی است و باید با هر روشی این دانایی را به مردم تزریق نماییم و این نیاز جامعه ما می باشد و همانجور که امام علی(ع) فرموده اند؛ گمشده مومن دانایی می باشد و انشالله نسل جوان باید بتوانند با مطالعه در حوزه های مختلف سطح دانایی خود را افزایش دهند تا انشالله شاهد جامعه ای متعالی باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه