اخبار داغ

وقتی تحققق اقتصاد مقاومتی برای برخی اولویت نیست

آوار سنگ‌اندازی‌های مسئولان بر سر کارآفرین نمونه فراهانی+عکس

آوار سنگ‌اندازی‌های مسئولان بر سر کارآفرین نمونه فراهانی+عکس
کارآفرین فراهانی که سالها با تلاش فراوان تجارب زیادی را در عرصه شترمرغ به دست آورد این روزها عدم حمایت مسئولان و سنگ اندازی دولت از طرح هایش، او را در ادامه مسیر ناتوان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اقتصاد مقاومتی اصطلاحی که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی شده و همه آن را راهکار مناسبی برای رفع مشکلات این روزهای اقتصاد کشور می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

رهبر معظم انقلاب تیز بارها بر مقاوم کردن اقتصاد تاکید کردند و در دیدار جمعی از کارآفرینان کشور به همه‌ى مسئولان و دلسوزان کشور توصیه کردند که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینى، به پر رونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمى است.

,

اما با وجود تاکیدات رهبری برخی از مسئولان فقط شعار می دهند و مرد میدان عمل نیستند.

,

داود فراهانی؛ مربی کارآفرینی از دانشگاه تهران، از حدود ۵ سال قبل فعالیت خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را آغاز کرد.

,

فراهانی در ابتدا کارش را در فضایی ۴۰۰ متری با ۵ جوجه شترمرغ آغاز کرد و با تحقیقات و مطالعات فراوان و بهره گیری از تجارب دیگر پرورش دهندگان شتر مرغ، عزمش را جزم کرد تا با سلاح علم در این عرصه فعالیت کند.

,

او این سالها با تلاش فراوان تجارب زیادی را در این عرصه به دست آورده است و موفیت های ویژه ای هم داشته است اما این روزها عدم حمایت مسئولان و سنگ اندازی آن ها در طرح هایش، او را در ادامه مسیر ناتوان کرده است.

,

 

,

,

, ,

او بعد از اینکه شترمرغ ها به سن ۹ ماهگی رسیدند با استفاده از علم روز دنیا با اجرای سیستم هیدروپونیک برای ارزان تمام شدن نهادهای دامی و سالم ماندن گوشت اقدام کرد.

,

کارآفرین نمونه فراهانی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره  فعالیتهایش در عرصه پرورش شترمرغ گفت: مدت یک سال از سیستم هیدروپونیک استفاده کردم و با مقرون به صرفه کردن هزینه ها، علوفه سبز را جایگزین کنسانتره کرده ام.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

,

, ,

وی ادامه داد: از آنجا که روستا زاده و پدرمان هم کشاورز بود از گذشته در کار دامداری بودم، با اتمام تحصیلات دوباره آستین ها را بالا زدیم و منتظر کار پشت میزی نشدم، در کنار دامداری وارد عرصه پرورش شترمرغ کردم. 

,

فراهانی بیان کرد: قبل از ورودم به این عرصه، با افرادی که علم و تجربه این کار را داشتند مشورت کردم و با توجه به درآمد زایی بالایی این کار، وارد عرصه پرورش شترمرغ شدم.

,

کارآفرین فراهانی تصریح کرد: بازار پرورش شترمرغ ریسک پایین و سودآوری بالایی دارد و پرورش شتر مرغ از گوشت، پوست، پر و استخوان آن و حتی روغن آن استفاده می شود.

,

وی گفت: متاسفانه با پیگیری های فراوان برای شروع کار و گسترش آن؛ موفق به دریافت تسهیلات نشده ام، هرچند که وام های با سود بالا حمایت از تولید کننده نیست و تنها حمایت از بانک است.                                                                                                                                     

,

فراهانی اظهار کرد: نظام مهندسی کشاورزی به من اعلام کرد، استان مرکزی شرایط پرورش شترمرغ را ندارد در حالیکه شترمرغ با شرایط استان ما سازگار است و با بهانه هایی از جمله اشباع شدن استان مرکزی در پرورش شترمرغ برای اخذ پروانه بهره برداری با مشکل روبه رو شدم.

,

کارآفرین فراهانی ادامه داد: مسئولان به اقتصاد مقاومتی درحد شعار معتقدند، امروز سهم من از این اقتصاد مقاومتی انتقال دانش و تجربه به دیگران است و خودم از کار تولید باز مانده ام.

,

وی اظهار کرد: مسئولان برای اخذ پروانه بهره برداری شرایط سختی را پیش روی تولید کننده می گذارند دو با سنگ اندازی تولید کننده از کار خود منصرف می کنند، در حالی که با یک فنس کشی ساده و با فضای مسقف خیلی ساده می توان کار پرورش شتر مرغ را انجام داد.

,

فراهانی گفت: شرایط سخت با هزینه های گزاف برای پروانه بهره برداری تعیین می کنند و تولید کننده هم وقتی پروانه بهره برداری نداشته باشد نمی تواند از تسهیلات و سایر خدمات استفاده کند، پس توسعه و گسترشی در تولید ایجاد نمی شود.

,

پرورش دهنده شترمرغ توضیح داد: من حتی از پر، پوست و چربی شترمرغ موفق به تهیه صابون، روغن، گرد گیر شده ام و این محصولات را هم به بازار عرضه کردم و با موفقیت در بازاریابی فروش محصولات شترمرغ از گوشت تا سایر فرآوردهای آن مشکلی ندارم اما دیگر تولیدی ندارم.

,

,

, ,

وی گفت: مسئولان وعده های فراوانی دادند اما نه تنها به وعده های خود عمل نکردند بلکه سنگ اندازی هم کردند، برای آینده همیشه برنامه های زیادی داشتم ولی این روز ها دیگر دلسرد شدم ،اگر بخواهم در همین محیط کوچکی که اختیار دارم، کار را ادامه دهم باید به پرورش تعداد اندکی شترمرغ اکتفا کنم و با توجه به وقت و هزینه ها این تعداد مقرون به صرفه نیست.

,

امیدواریم مسئولان با توجه بیشتر به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی در شهرستان فراهان با تسهیل راه جوانان در رسیدن به این مهم، مشکلات اشتغال و تولید را تا حد زیادی کاهش دهند و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب فراهم کنند.

,

,

, ,

, , , ,

,

, ,

,

, ,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه