اخبار داغ

تاوان سنگین عبور عابر پیاده در مازندران/ ۱۶۵ مازندرانی در حین عبور از خیابان فوت کردند

تاوان سنگین عبور عابر پیاده در مازندران/ ۱۶۵ مازندرانی در حین عبور از خیابان فوت کردند
عابران پیاده در مازندران با ۱۶۵ فوتی در ۹ ماهه سال جاری تاوان سنگینی پرداخت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بخشی از فوتی‌های تصادف در استان مازندران مربوط به عابرین پیاده است، با وجود احداث پل‌های عابر پیاده به دلیل بلااستفاده بودن این پل‌ها برای افراد مسن، به نظر می‎رسد که باید در این بخش توجه بیشتری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

با نگاهی به آمار پزشکی قانونی استان مازندران به نظر می‎رسد ضرورت توجه به پل‌های عابر پیاده بسیار جدی است، در همین ارتباط مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران آخرین وضعیت فوتی‌ها ناشی از تصادف رانندگی را در اختیار خبرنگاران قرار داد که در بین کشته‌شدگان ناشی از تصادف رانندگی مربوط به عابران پیاده، بیشترین گروه سنی افراد فوت شده به افراد بالای 61 سال تعلق دارد.

علی عباسی در ارتباط با فوتی‌های ناشی از تصادف مربوط به عابران پیاده، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 510 نفر در استان مازندران جان خویش را از دست دادند.

وی اضافه کرد: 165 نفر از افراد فوت شده در تصادف‌های رانندگی مربوط به عابران پیاده است که بیشتری فوتی‌ها عابران پیاده مربوط به افراد بالای 61 سال است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: از بین 165 فرد فوت شده عابر پیاده در اثر تصادف، 75 نفر بالای 61 سال سن داشتند.

عباسی تصریح کرد: شهرستان ساری با 29 نفر، بابل با 27 و قائم‌شهر با 15 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده و در سوادکوه، فریدونکنار و گلوگاه نیز هر کدام با 2 فوتی کمترین آمار فوتی‌ها مربوط به عابران پیاده اتفاق افتاد.

وی با اعلام اینکه بیشترین برخورد با عابران پیاده مربوط به خودروهای سواری در طی 9 ماهه ثبت شد، افزود: 70 درصد تصادفات منجر به فوت برای سواری، 16 درصد وانت‌بار و 6 درصد کامیون ثبت شد که به تفکیک پراید 45 درصد، پژو 405 با 15، سمند و پژو 206 هر کدام با 13 مورد بیشترین فوتی را داشتند.

عباسی در ارتباط با محل فوت عابران پیاده خاطرنشان کرد: 57 نفر از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی فوت کردند که این موضوع نشان می‌دهد باید به این بخش توجه بیشتری شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه