اخبار داغ

واکنش نماینده تبریز به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

حرف‌های لایق خود را به دیگران نسبت ندهید/ مسئولین به جای ایجاد ابهام و اهانت به دیگران، شفاف‌سازی کنند

حرف‌های لایق خود را به دیگران نسبت ندهید/ مسئولین به جای ایجاد ابهام و اهانت به دیگران، شفاف‌سازی کنند
سعیدی گفت: مسئولین به جای شفاف‌سازی، افزایش مالیات را توجیه کرده و به مردم و نمایندگان آنان توهین می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به اخبار پیرامون افزایش مالیات آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان ساخت: بنده به منظور شفاف‌‌سازی علت افزایش مالیات در استان به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نامه نوشته و صراحتا از وی خواسته‌‌ام تا مدارک و مستندات لازم را در این زمینه ارائه نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: هر گونه اظهار نظر از طرف هر مقام مسئولی که افکار عمومی را دچار ابهام نماید به هیچ وجه صحیح نیست، شایسته است تا مسئولین استانی زیربط آمار و ارقام را شفاف ارائه نمایند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ابراز داشت: اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه آمده است را مورد مطالعه قرار داده‌‌ایم،حتی کارشناسان هم به این موضوع اذعان دارند که رشد 13.9 درصدی با وضعیت موجود رکود به هیچ وجه متصور نیست، لذا این موضوع نیز توسط بسیاری از کارشناسان و صاحبان مشاغل مورد تأئید است.

,

وی اضافه کرد: با شرایط کنونی حتی مالیاتی که برای سال 95 هم در نظر گرفته شده بود، متناسب با وضعیت اقتصادی در استان نبود، حالا برای سال 96 در حالی این میزان مالیات تعیین کرده‌اند که هیچ گونه جهش و رشد اقتصادی صورت نگرفته و اقتصاد همچنان در رکود به سر می‌‌برد.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام اینکه در شرایط کنونی بسیاری از مودیان مالیاتی از جمله اصناف، بازاریان و تولیدکنندگان، قادر به پرداخت مالیات سال 95 هم نیستند، عنوان داشت: همین امر باعث شده است تا بسیاری از کارخانجات تعطیل و نرخ بیکاری در استان افزایش یابد.

,

وی اضافه کرد: مسئولینی که مدعی رشد اقتصادی هستند باید این موضوع را از طریق ارائه آمار و ارقام و همچنین مصادیق عینی آن اعلام نمایند، یکی از ابتدائی ترین سوال‌ها در بحث بودجه این است که دولت با چه مبنائی مدعی رشد اقتصادی است؟

,

سعیدی گفت: برخی آمار و ارقام از طرف مسئولین ارائه می‌شود که خود باعث ایجاد شبهه شده است، طبیعتا کسانی که دیگران را بی‌سواد خطاب می‌کنند باید از بکار بردن این اصطلاحات اکیدا حذر کنند، زیرا نتیجه آمار و ارقامی که خودشان می‌دهند همین است؛ آقایان نباید حرف‌های لایق خود را به دیگران نسبت دهند.

,

وی در پایان یادآور شد: به طور مثال دولت مدعی است که 750 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است، بنده طی نامه‌‌ای از رئیس جهور خواسته‌ام تا برش منطقه‌‌ای مربوط به این فرصت‌های شغلی در استان را مشخص و اعلام نمایند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه