اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

۴۸ درصد مدارس البرز دو شیفت اداره می شود

۴۸ درصد مدارس البرز دو شیفت اداره می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در حالی تنها ۱۰ درصد مدارس کشور دو شیفت اداره می شود که این مهم در استان البرز از جمله کرج به بیش از ۴۸ درصد می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسنا، خسرو ساکی در صحن علنی شورای شهر که صبح سه شنبه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از عملکرد شورای شهر و شهرداری کرج در جهت بهسازی و هوشمندسازی مدارس همچنین مشارکت در برنامه های فرهنگی این اداره کل، اظهار کرد: آموزش و پروش به لحاظ کمی بزرگترین دستگاه اجرایی کشور و استان همچنین گسترده ترین فصل مشترک دولت و ملت است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گسترده این اداره کل؛ کار این نهاد را متفاوت با سایر دستگاه ها می سازد، افزود: در آموزش و پرورش به سبب دیر بازده بودن فعالیت ها نمی توان نتایج را در یک پروسه زمانی مشخص به طور کامل ارزیابی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: با اعتقاد به یک حرکت اجتماعی پیش برنده می توان در این حوزه مثمر ثمر بود و در جهت رفع موانع قدم برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در استان البرز میزبان بیش از ۴۴۰ هزار دانش اموز لازم التعلیم هستیم که این تعداد در ۲ هزار و ۴۹۴ مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: ۲۵ هزار فرهنگی مشغول خدمت رسانی به خیل گسترده دانش آموزان هستند.

ساکی اعلام کرد: به طور کلی نرخ رشد دانش آموزی در البرز از سال ۹۲ تا کنون دو برابر نرخ رشد دانش آموزی کشور بوده است، این مهم رقم بالایی را به خود اختصاص داده که بخشی از آن به مهاجرت باز می گردد.

وی با اعلام اینکه در پایه اول ابتدایی علی رغم اینکه باید ۳۲ هزار ورودی داشته باشیم این رقم به بیش از ۴۲ هزار نفر می رسد، گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در البرز با احتساب مدارس خالی جاده چالوس، طالقان و برخی روستاها نصف میانگین کشوری در این حوزه است.

ساکی با بیان اینکه به لحاظ تراکم دانش آموزی در کلاس های درس نیز نسبت به میانگین‌کشوری بالاتر از حد معمول هستیم، خاطرنشان کرد: در حالی تنها ۱۰ درصد مدارس کشور دو شیفت اداره می شود که این مهم در استان البرز از جمله کرج به بیش از ۴۸ درصد می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای برون رفت از این‌ مشکلات به مشارکت همه احاد مردم و دستگاه های اجرایی نیازمندیم، این مهم تنها با اتکا به اعتبارات دولتی میسر نیست.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسنا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه