اخبار داغ

استاد و پژوهشگر حوزه زنان؛

منحرف کردن زنان عامل اصلی فروپاشی جامعه/در حوزه زنان باید جهاد کبیر صورت گیرد

منحرف کردن زنان عامل اصلی فروپاشی جامعه/در حوزه زنان باید جهاد کبیر صورت گیرد
امروز غرب بدرستی این مهم را دریافته است که اگر بخواهد مانع نفوذ فرهنگ اسلامی شود تنها با رخنه در بین زنان جامعه و تغییر فرهنگ آنان می توانند به این مسئله دست یابد، چرا که آنچه امروز می تواند بنیان خانواده را فرو بپاشد، منحرف کردن زنان است، و اگر زن در فرهنگ و تمدنی آسیب ببیند باید فاتحه آن تمدن را خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو سلام،  جلسه ای با موضوع،  نقش زن در تمدن اسلامی با  حضور فعالین  و فرهیختگان استانها،  به  طور  همزمان در سراسر کشور  به  صورت  ویدئو کنفرانس با  هدف  گفتمان سازی در حوزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری،  بینش افزایی دانشجویان بسیجی در حوزه مسائل زنان و خانوده ، و پاسخ تخصصی به سوالات و شبهات حوزه زنان  و  خانواده  عصر دیروز در  قرارگاههای  بسیج دانشجویی  مراکز استان ها برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو سلام,

در این جلسه احسان خسرو جردی استاد دانشگاه، در سخنانی،  ابتدا به نقش زن، در ساختن  فرهنگ و تمدن اشاره کرد و  گفت: زنان  تاثیر بسزایی در ساختن تمدن اسلامی در جامعه دارند   چرا  که یکی از ارکانی که  در ساخت  تمدن  اهمیت  دارد  خانواده  است  که  زنان  در  آن  نقش  محوری  را  دارا  می باشند و  چنانچه  معضلات  فرهنگی در خانواده حل گردد  مطمعنا  جامعه ای سالم  نیز  خواهیم داشت.

,

خسروجردی افزود: زن در نقش مادری و همسری  می تواند به عنوان هسته اصلی خانواده،  نقش  ارزنده ای  در بسط  و گسترش فرهنگ و  تمدن داشته باشد.

,

وی با اشاره  به نقش  آرامش بخشی  زن در خانواده گفت:  زنان  برای  همسران  مظهر  آرامش هستند و خلاقیت  و هنر نیز رشد خود را مدیون زن بوده است و  فرهنگی که در آن زن نباشد، قریحه زیبا شناختی نیز  در  آن  وجود ندارد  و  اگر  زن را  از فرهنگ و  تمدن  بگیریم  از آن چیزی باقی نمی ماند.

,

گزارش های تکان دهنده از وضعیت زنان درغرب

, گزارش های تکان دهنده از وضعیت زنان درغرب,

وی  با توجه  به جایگاه زن در فرهنگ غرب گفت: امروز زن از جایگاه واقعی خود افول کرده است  و با بحران هویت  روبرو است،   و  اگر  امروز  روشنفکران ما  از  وضعیت  زن در جامعه  غربی بگویند خواهید دید در  سایه فرهنگ  غربی زن  به چه جایگاهی رسیده است. و  متاسفانه  شاهد گزارشهای  تکان دهنده از سوء  استفاده جنسی  از  زنان و  کودکان در غرب می باشیم.

,

این کارشناس حوزه  زنان، دلیل بوجود  آمدن  فمینیست در غرب را در ادعای  زنان برای ساخت فرهنگی   مبتنی  بر عقل  جنس مونث دانست و گفت: زنان در غرب مدعی بودند  که  فرهنگ  حاکم مبتنی  بر عقل مردان ساخته شده  که  در  آن  تنها به حقوق  آنان توجه شده است.

,

این  استاد دانشگاه،  دلیل  اصلی  بحث  آزادی  حقوق ، زن و  مرد  را  از  زمان  آغاز  انقلاب  صنعتی  دانست  و خاطر نشان کرد: با آغاز انقلاب صنعتی  نیاز  به نیروی کار ارزان  و  پر تلاش  ولی  در  عین حال با  حقوق  و  دستمزد  پایین  در غرب  بوجود  آمد  از  این رو عده ای از روشنفکران در صدد بر آمدند تا در راستای آن،  این  مسئله  که  زن باید در جامعه حضور فعال داشته باشد را  مطرح  نمایند.

,

وی به جایگاه زن در تمدن اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در تمدن اسلامی  زن  و  مرد با  وجود  تفاوت های که با هم دارند ولی نقش مکمل را  برای یکدیگر بازی می کنند.

,

ازدواج  شرط  اصلی رسیدن به تعادل در زندگی می باشد

, ازدواج  شرط  اصلی رسیدن به تعادل در زندگی می باشد,

وی با  توجه  به  اهمیت  ازدواج  در  بلوغ   فکری  زن و  مرد گفت: ازدواج در بلوغ  فکری و  عقلی زن و  مرد مهم است چرا که وقتی انسان  ازدواج می کند  قوا  و  ظرفیت هایی  در او شکل می گیرد که قبلا  وجود نداشته  یا  به  صورت  بالقوه بوده  است، و هر چه از از ازدواج  افراد می گذرد  انسان ها  پخته تر می گردند، و در وضعیت تعادل بهتری قرار می گیرند و  انسان  متعال  نیز  سریعتر  می تواند  به  مرحله سلوک  دست  یابد.

,

خسروجردی افزود: در نگاه  دینی خانواده  از  اهمیت  ویژه ای  برخوردار  است  و  اگر به  تاریخ  نگاه  کنیم  مردان  و  زنان  نقش آفرین  و  سرنوشت  ساز  دارای  خانواده ای  متعادل  بودند.

,

اجر مجاهدت زن بیشتر ارز مجاهدت مردان است

, اجر مجاهدت زن بیشتر ارز مجاهدت مردان است,

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش و جایگاه زن در ساخت تمدن اسلامی گفت: در نگاه اسلامی اجر مجاهدت زن  از مرد بیشتر است، چرا که  مردان مجاهد  فرهنگ اسلامی  را در مرزها گسترش می دهند و  زنان  در خانواده تمدن  می سازند، و  چنانچه  اگر  شکستی در  میدان  جنگ رخ  دهد با تجهیز نیرو ها  و  آمادگی دوباره  قابل جبران  می شود  اما  اگر  زنان در خانواده  نتوانند به وظیفه خویش  عمل کنند این شکست و  خسارت  قابل جبران  نخواهد بود.

,

خسرو جردی تاکید کرد: امروز  غرب  بدرستی این مهم را دریافته است  که  اگر  بخواهد  مانع   نفوذ فرهنگ  اسلامی  شود تنها  با رخنه در بین زنان جامعه  و  تغییر  فرهنگ  آنان  می توانند  به  این  مسئله  دست یابد، چرا  که آنچه  امروز  می تواند بنیان خانواده را فرو  بپاشد، منحرف کردن زنان است،   و  اگر  زن در فرهنگ  و  تمدنی  آسیب  ببیند  باید  فاتحه  آن  تمدن را  خواند.

,

این استاد حوزه  زنان،  مهمترین چالش  و بحران غرب را بحران  فرهنگی  دانست  و  گفت: بحران فرهنگی امروز حتی مهمتر از بحران اقتصادی در غرب مطرح است  و دلیل اصلی آن نیز دوری از معنویت  و عقلانیت دینی است  و  تمدن  فعلی  غرب  نیز  محصول  عقلانیت  ابزاری در آن جوامع  می باشد.

,

کم کاری نیروهای انقلابی در حوزه زنان مشهود است

, کم کاری نیروهای انقلابی در حوزه زنان مشهود است,

این پژوهشگر حوزه زنان از کم کاری نیروهای انقلابی در  شناسندن  فرهنگ  غنی  اسلامی  به  جوانان گلایه  کرد  و  در  این  رابطه  اظهار داشت:  متاسفانه  در  امر  مطالعات زنان خیلی عقب  هستیم  و تاکنون  کارهای حداقلی در این حوزه انجام شده که این کافی نیست و  بایستی  فعالیت نیروهای انقلابی  و  ارزشی در این زمینه  بیش از  این باشد،  و اگر نظام به کار حداقلی در این بخش نیاز داشت،  مقام  معظم  رهبری  دستور  به  جهاد کبیر در این زمینه  نمی دادند.

,

 وی افزود: اگر رسانه ها  و  مقالات به طور گسترده  به افکار جوانان هجوم  می آورند تلاش  ما نیز باید  متقابلا چندین برابر شود.

,

 این استاد دانشگاه تصریح کرد:  تهی بودن  غرب  از  معنویت  باعث  افسردگی  جامعه  غربی  شده است  و  اگر  شاهد روی  آوردن  غرب  به  ابتذال  هستیم  دلیلش  صرفا  عیاش  بودن  آنها نیست  بلکه  افسردگی  از دلایل مهم  آن  می باشد  که  با این گونه رفتارها  صرفا در پی تخلیه روانی خود هستند.

,

پوشش به عاملی برای جلب توجه بیشتر تبدیل شده است

, پوشش به عاملی برای جلب توجه بیشتر تبدیل شده است,

خسرو جردی در مورد اهمیت پوشش  نیز گفت:  در ابتدا  پوشش صرفا برای حفاظت بدن از گرما و سرما بود  و در مقطعی دیگر نماد زیبایی  انسان به شمار می رفت،  اما  امروز  پوشش به عنوان مسئله ای برای خودنمایی و  جلب توجه  در آمده است  و این فرهنگ  نشان دهنده  این  است که  زنان در  بحران  هویت  بسر می برند و  تلاش می کنند تا در جامعه  دیده  شوند.

,

 این استاد دانشگاه گفت:  وقتی زن شان و  جایگاه خود  را  از دست داده است سعی دارد با این نوع  پوشش،  نظر و  توجه دیگران را  به خود  جلب کند.

,

وی گفت:  اندشمندان اسلامی حوزه  زنان، باید در این بخش  آسیب شناسی جدی  داشته  باشند  و بایستی مبنایی برای زن  و شخصیت زن  ایرانی ترسیم  نمایند  و  طبق آن برنامه ریزی کنند،  و اگر  زنان در جامعه دارای شخصیت نباشند  و  ساختارها به سمت بی هویتی  پیش  رود  دیگر نمی توان  به  آن  فرهنگ خوش بین بود.

,

271

, 271,

272

, 272,

273

, 273,

274

, 274,

276

, 276,

277

, 277,

278

, 278,

انتهای پیام/

,

271

, 271,

272

, 272,

273

, 273,

274

, 274,

276

, 276,

277

, 277,

278

, 278]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه