اخبار داغ

راهیابی فیلم کوتاه هنرستان البرز رویدر بندر خمیر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر

راهیابی فیلم کوتاه هنرستان البرز رویدر بندر خمیر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر
فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به نویسندگی و کارگردانی عادل صابری به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل صابری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» در گفتگوی اختصاصی با فرهنگ کده ؛ با بیان اینکه فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت؛ اظهار کرد: موضوع این فیلم خشونت است و این فیلم در پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهورر ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عادل صابری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» در گفتگوی اختصاصی با , فرهنگ کده,  ؛ با بیان اینکه فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» از هنرستان البرز رویدر به مرحله کشوری فیلم کوتاه پرسش مهر راه یافت؛ اظهار کرد: موضوع این فیلم خشونت است و این فیلم در پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهورر ساخته شده است.,

 

,

وی به شروع ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: با توجه به پرسش مهر ریاست جمهوری و محدودیت زمانی برای تحویل آثار از اواخر مهر ماه سال جاری شروع به ساخت فیلم کردم.

,

 

,

صابری بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان هنرستان کاردانش البرز، آقای سلیمان خورشیدی مدیر هنرستان، مجتبی براندیش دبیر و دانش آموزان دبستان امام جعفر صادق (ع) رویدر بندر خمیر در این فیلم نقش داشته اند.

,

 

,

 

,

این هنرمند بندر خمیر در ادامه افزود: فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» روایتگر وضعیت روحی جوانیست که بنا به غرور جوانی و فضای نامناسب محیط زندگی خانواده و دوستان به سمت خشونت و ناهنجاری های اجتماعی کشیده شده است.

,

 

,

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» به مشکلات ساخت این فیلم اشاره کرد و افزود: این فیلم تنها با یک دوربین شخصی فیلمبرداری شد و با کمترین امکانات ممکن به سرانجام رسید و حتی یک دستیار هم برای تهیه این فیلم نداشته ام.

,

 

,

وی ادامه داد: برای بازبینی فیلم در هنرستان کاردانش البرز دستگاه ویدئو پرژکتور و یا ال سی دی نداشتیم که با بچه ها فیلم را ببینیم و همه کارها با لپ تاپ شخصی انجام دادیم.

,

 

,

صابری به نحوه ورود خود به عرصه هنری اشاره کرد و گفت: از دوران کودکی به عکاسی و بازیگری و برنامه های فرهنگی و هنری علاقه داشته ام اما هیچ گونه امکاناتی برای پیشرفت کارم در دسترس نداشته ام و نخستین دوربین عکاسی ام را در سال 1385 تهیه کردم و از آن زمان به طور جدی حرفه ی عکاسی فیلمبرداری طراحی ، تدوین و گویندگی را دنبال نمودم.

,

 

,

 

,

این هنرمند هرمزگانی در ادامه اضافه کرد: همیشه با هدف معرفی استعداد های شهر رویدر و شهرستان خمیر ادامه فعالیت داده ام و نخستین تجربه کارگردانی ام را با ساخت فیلم کوتاه « هرچه کنی به خود کنی» به دست آوردم که خوشبختانه به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

,

 

,

نویسنده بندر خمیر بیان کرد: بی شک باید از مشوق بزرگ جوانان رویدری  علاالدین عزیزی نام برد که ایشان زمانی که دوربین نداشتم دوربین شخصی خود را در اختیار بنده قرار می دادند و حتی یک لپ تاپ نیز برای بنده تهیه کردند و همچنین کرامت بلالی حق بزرگی برگردن بنده دارند و از راهنمایی و همراهی ایشان بهره مند بوده ام.

,

 

,

وی به سایر فعالیت های فرهنگی و هنری خود اشاره کرد و افزود: به غیر ساخت فیلم« هرچه کنی به خود کنی» چند مستند کوتاه با موضوعات فرهنگی و زیست محیطی تهیه کرده ام در زمینه ی تدوین چند فیلم نیز مشارکت داشته ام در حوزه عکاسی با موضوعات مختلف و متنوعی فعالیت کرده ام و آرشیو یزرگی از این تصاویر موجود می باشد.

,

 

,

صابری ادامه داد: با توجه به علاقه ای به شعر و شاعری دارم اشعاری به زبان اچمی سروده ام و همچنین در عرصه ی رسانه اولین سایت خبری رویدر را در سال 1382 طراحی و مدیریت کردم.

,

 

,

 

,

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» با بیان اینکه شهرستان بندر خمیر یکی از غنی ترین استعدادهای هنری استان هرمزگان را دارا می باشد ؛ تصریح کرد: اگر فعالیت های آن کمی باسازماندهی نظارت و حمایت بیشتر صورت پذیرد می تواند حرفهای بسیار زیادی حتی در سطح کشور داشته باشد.

,

 

,

وی به نبود رئیس ارشاد در بندر خمیر اشاره کرد و گفت: حضور یک مدیر و متولی در عرصه هنری باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه مضاعف در هنرمندان و هنردوستان می گردد و نبود آن ممکن است سبب دلسردی علاقمندان به هنر و رکود فعالیت های هنری شود و امیدواریم هرچه سریع تر رئیس ارشاد شهرستان بندر خمیر معرفی گردد.

,

 

,

کارگردان بندر خمیر با اشاره به اینکه در شهرستان خمیر اطلاعات دقیقی از وضعیت فیلمسازی در دسترس ندارم؛ خاطر نشان کرد: در شهر رویدر چندین فیلم با موضوعات تاریخی اجتماعی و طنز ساخته و در دسترس مردم قرار گرفته است و به نمایش عمومی رسیده است و یکی از کارگردانان فعال رویدر سلیمان خورشیدی است که خود نیز از فرهنگیان بوده و بالغ بر 5 فیلم  را با هزینه ی شخصی تهیه و کارگردانی کرده است که مورد استقبال و توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه