اخبار داغ

محور خاش - زاهدان به زودی دوبانده می شود/ کشته شدن ماهانه ۲۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در محور خاش – زاهدان + سند

محور خاش - زاهدان به زودی دوبانده می شود/ کشته شدن ماهانه ۲۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در محور خاش – زاهدان + سند
پس از انتشار گزارش "ارابه مرگ" در جاده های غیراستاندارد سیستان و بلوچستان همچنان قربانی می گیرد/ تنها 220 کیلومتر محور "دوبانده" و پیگیری خبرنگار تفتان ما در این خصوص علی کرد نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی به طور جد پیگیر این ماجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، چندی پیش در پی ده ها تصادف منجر به فوت در محور خاش به زاهدان و افزایش روزافزون این تصادفات در این محور، این سوژه در دست پیگیری این پایگاه خبری تحلیلی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, این سوژه,

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای در خصوص پیگیری جهت دوبانده کردن محور خاش به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، به زودی پس از تخصیص اعتبار لازم، محور خاش به زاهدان که یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور است دوبانده خواهد شد.

, ما ,

وی گفت: یکی از مهمترین شاخصه و معیار در صنعت حمل و نقل کشور رضایتمندی مردم است و باید این صنعت به رفاه مردم توجه کند.

,

کرد با بیان اینکه مهمترین علت تصادفات در محورهای استان سیستان و بلوچستان"جاده" است، تصریح کرد: محور خاش به زاهدان که یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور است که متاسفانه به دلیل حجم ترافیک بسیار بالا هر روز شاهد تصادفات و سوانح دلخراش رانندگی در این محور هستیم.

,

وی ادامه داد: به طور متوسط آمار رسمی نشان می دهد که هر ماه 20 نفر در این محور کشته می شود که سبب نگرانی مردم منطقه و رانندگان و مسافرین شده و یک نوع ناآرامی و دغدغه را ایجاد کرده است.

,

کرد با بیان اینکه همه مردم و اقشار خواهان دو بانده کردن این محور هستند، تصریح کرد: این همان جاده، ترانزیتی چابهار به میلک، جاده گردشگری تفتان، جاده مرزهای شرقی و محور ارتباطی به تمام شهرها و شهرستان های جنوب است و هر روز بار ترافیکی آن سنگین تر می شود و تعداد زیادی کامیون در آن تردد می کنند اما همه آنها یک بانده هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته های مردم سیستان و بلوچستان این است که تلفات جاده ای کاهش پیدا کند و بزرگراه احداث شود چرا که این استان جزء استان هایی است که تقریباً رتبه اول تلفات تصادفات رانندگی را دارد.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از جاده های استان سیستان و بلوچستان با استانداردها فاصله دارد نیاز است تا مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تدبیری را اتخاذ کنند.

,

وی با اشاره به تذکر کتبی به وزیر راه و شهرسازی کشور در خصوص تسریع در احداث بزرگراه یا تعریض محور خاش به زاهدان و سایر جاده های سیستان و بلوچستان، اذعان کرد: این مشکل پیگیری شده است و طی مکاتباتی به منظور تخصیص اعتبار لازم برای پروژه دو بانده شدن محور خاش به زاهدان با آقای دژپسند معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت، برنامه ریزی و بودجه کشور قرار شده است در کمیسیون مربوطه مطرح و پیگیری شود.

,

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از جاده های استان سیستان و بلوچستان تنها در 30 سال گذشته جهت روکش کردن آنها اقدام شده و تعریض و دو بانده کردن مسیرهای پرخطر متاسفانه هنوز عملی نشده و حتی به دست اقدام هم نرفته اند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه