اخبار داغ

در حاشیه هجمه مجدد به شورای نگهبان؛

اگر هاشمی امروز رئیس جمهور بود کشور وارد بحران سختی می شد/ رد صلاحیت رفسنجانی درسال ۹۲ آینده نگری شورای نگهبان بود

اگر هاشمی امروز رئیس جمهور بود کشور وارد بحران سختی می شد/ رد صلاحیت رفسنجانی درسال ۹۲ آینده نگری شورای نگهبان بود
تصمیم تاریخی شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ نشان از آینده نگری و بصیرت اعضاء بود، چرا که در غیر این صورت امروز کشور دچار بحران می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، مرگ ناگهانی و سریع حجت السلام هاشمی رفسنجانی در هفته گذشته بدون شک اتفاقی ناگوار برای ایران و نظام اسلامی است، انقلاب یکی از مبارزان صادق خود را پس از 84 سال فعالیت از دست داد و البته مردم وفادار ایران در بدرقه ابدی وی چیزی کم نگذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

اما بلافاصله پس از طی شدن چند روز ابتدایی این اتفاق، حواشی و جنجال های رسانه ای برای سوء استفاده آغاز شد، شبکه های خارجی معاند که به دلیل سرعت تحولات عملاً عقب افتاده بودند با چند روز فاصله استراتژی خود را پیگیری کردند.

,

یک خط که در این چند روز از سوی دشمنان پیگیری می شد شکاف انداختن بین ایشان و نظام اسلامی بود و در این راه بحث رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در سال 92 بار دیگر مطرح شد.

,

در این سال هاشمی رفسنجانی که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شود، کهنسالی و ضعف و ناتوانی جسمی وی برای مدیریت کشور از جمله دلایلی بود که برای این تصمیم از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده بود.

,

هم در جریان آن انتخابات و هم این روزها هجمه و فشار نسبتاً سنگینی به شورای نگهبان برای این تصمیم وارد شد؛ در آخرین اقدام آقای ناطق نوری طی مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام هاشمی در مرقد امام (ره) ضمن ابراز ناراحتی از این تصمیم شورای نگهبان خاطره ای آن روزها نقل می کند که به نوعی نشان از این دارد که در نظر او این تصمیم اشتباه بوده است.

,
اگر هاشمی امروز رئیس جمهور بود کشور وارد بحران سختی می شد/ رد صلاحیت رفسنجانی درسال 92 آینده نگری شورای نگهبان بود
, اگر هاشمی امروز رئیس جمهور بود کشور وارد بحران سختی می شد/ رد صلاحیت رفسنجانی درسال 92 آینده نگری شورای نگهبان بود,

امروز و بعد از گذشت نزدیک به سه سال بهتر می توان درباره آن تصمیم تاریخی اظهارنظر کرد.

,

نظر مردم در آن انتخابات متاثر از ورود آقای هاشمی و جناح نزدیک به وی بود و رای مثبت به حسن روحانی که نزدیک ترین فرد به وی بود نشان داد که مردم تمایل به این مشی سیاسی دارند و  اگر هاشمی رد صلاحیت نمی شد احتمالاً پیروز انتخابات بود.

,

حال در نظر بگیرید ایشان با همان شرایط رئیس جمهور می شدند و بعد از سه سال، ناگهان این اتفاق بوجود می آمد.

,

با این فرض چه وضعیتی برای کشور بوجود می آمد؟ آیا جدای از جو و فضای درگذشت ایشان که به خودی خود اتفاق بسیار بزرگی برای انقلاب و ایران است، کشور و ساختار نظام سیاسی با بحران مواجه نمی شد؟

,

فقدان ایشان علی رغم بار سنگین و به تعبیر رهبر جانکاه بودن، هیچ تلاطم و تکانه ای به ساختار حکومت و فضای سیاسی کشور وارد نکرد و در کمال آرامش لوازم امر رعایت و مراسمات منظم برگزار شد.

,

اما اگر ایشان رئیس جمهور بودند و فقدان وی همزمان می شد با مرگ دومین جایگاه سیاسی کشور همین آرامش برقرار بود؟ راحت ترین تعبیری که برای تصور چنین شرایطی می توان استفاده کرد بحران است، به این معنی که درگذشت رئیس جمهور برای یک کشور آن هم در این شرایط حساس اقتصادی و بین المللی بدون هزینه و مشکل نخواهد بود و گذشتن از چنین بحرانی به غایت کار دشواری بود.

,

این اتفاق نشان داد که شورای محترم نگهبان همان طور که در تاریخ فعالیت خود بارها کشور را از بحران و تنش نجات داده است، بار دیگر احتمال یک واقعه ناگوار برای حکومت و نظام سیاسی را در نظر گرفت و برای جلوگیری از آن اقدام کرده است.

,

امروز همه جریان های سیاسی همین طور که از درگذشت حجت الاسلام هاشمی متاسف و ناراحت اند باید قدردان شورای نگهبان هم باشند که با عدم تایید صلاحیت ایشان برای ریاست جمهوری کشور را از افتادن به یک بحران سنگین سیاسی نجات داد.

,

و از طرفی همه آن کسانی که منتقد تصمیم تاریخی این شورا در سال 92 هستند قدری تامل کنند که اگر روند دیگری در آن سال بوجود می آمد امروز ما چه وضعیتی داشتیم و باید چقدر هزینه می شد تا شرایط عادی شود.

,

این آینده نگری وظیفه اساسی اعضای شورای نگهبان است که توانسته آرامش سیاسی در کشور ایجاد کند و امیدواریم همواره این راه ادامه داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه