اخبار داغ

در ۹ ماهه اول سال؛

مهدیشهری ها حدود ۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند/ رتبه اول مهدیشهر در پرداخت زکات دام در استان

مهدیشهری ها حدود ۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند/ رتبه اول مهدیشهر در پرداخت زکات دام در استان
دبیر شورای زکات شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه مهدیشهری ها در پرداخت زکات دام رتبه اول استان را دارند، گفت: مردم این شهرستان در 9 ماهه اول سال جاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات به صورت کالایی و نقدی پرداخت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله مومنیان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: عشایر مهدیشهر عنایت خوبی به پرداخت زکات مستحبی دام دارند و بر همین اساس نیز رتبه اول استان را در در این خصوص کسب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با بیان اینکه مردم مهدیشهر در 9 ماهه اول سال 116 راس دام به ارزش بیش از 39 میلیون تومان را به عنوان زکات تقدیم کردند، افزود: در بحث زکات مستحبی شجره طیبه نیز 6 هزار و 831 کیلو گرم میوه به ارزش 23 میلیون تومان برای محرومین دادند.

,

دبیر شورای زکات شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: مردم شهرستان علاوه بر محصولات و کالاهای دیگری که به صورت زکات مستحبی ارائه کردند، بیش از 19 میلیون تومان نیز به صورت نقدی پرداخت کردند.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه جز زکات فطره، بقیه زکات هایی که در شهرستان پرداخت می شود مستحبی است، تصریح کرد: جمع آوری زکات فطریه عام و سادات در سال جاری بیش از 26 میلیون تومان بوده است.

,

مومنیان خاطر نشان کرد: در مجموع چه به صورت کالایی و چه نقدی حدود 190 میلیون تومان زکات فطره و زکات مستحبی در 9 ماهه اول سال جاری در شهرستان مهدیشهر جمع آوری کردیم.

,

دبیر شورای زکات شهرستان مهدیشهربا اشاره به آثار و برکات زکات در زندگی فردی زکات دهنده، بیان کرد: پرداخت زکات، اموال و محصولات فرد را از آسیب های طبیعی و غیر طبیعی مصون نگه می دارد و روزی ر زیاد می کند.  

,

وی ادامه داد: در اهمیت پرداخت زکات واجب همین بس که 32 آیه از قرآن کریم همراه با بحث نماز به بحث زکات نیز اشاره شده یعنی نماز تا زمانی مورد قبول واقع می شود که زکات پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه