اخبار داغ

مسیری که به جدایی از مردم ختم می شود؛

نماینده مردم یا وکیل الدوله

نماینده مردم یا وکیل الدوله
به نظر وقت آن رسیده که منتخب مردم ارومیه بین دو عنوان "نماینده مردم" و "وکیل الدوله"، یکی را برای خود برگزیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه، ورود اولین هواپیمای ایرباس به کشور چند روزی است در کانون توجه رسانه های مختلف قرار گرفته و حامیان دولت از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد می دانند. خوشحالی آنان را می توان از جشن برگزار شده، چهره های ذوق زده و عکس های یادگاری با این هواپیمای خارجی، که به قول یکی از همین مسئولین بوی نو می دهد، فهمید!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

از سوی دیگر، برخی امیدوارند این خبر حادثه تلخ تصادف دو قطار را از ذهن ها پاک کرده و برگ برنده ای باشد برای وزیر راه که پرونده استیضاحش در مجلس همچنان مفتوح است.

,

همزمان با این اتفاقات اما فعل و انفعالات مهمی در ترکیه جریان دارد! اردوغان با ارائه طرحی به پارلمان ترکیه خیز بلندی برداشته تا به تنها قدرت بلامنازع این کشور تبدیل شود. تمدید ریاست جمهوری تا 2029 و قدرت انحلال مجلس گوشه ای از اختیاراتی است که وی تصویب طرح مذکور به او می دهد.  شاید این موضوع با آن چه که در ابتدای متن آمد بی ارتباط به نظر برسد. اما آن چه که به اردوغان جرات داده این چنین جایگاهی را برای خود متصور شود و بخش عمده ای از مردم ترکیه نیز در برابر انسداد فضای سیاسی و گذار به یک استبداد سیاه سکوت کنند، حجم گسترده خدمت رسانی های وی به مردم است.

,

اردوغان طی 13 سال گذشته 30 فرودگاه ساخته، هزاران کیلومتر جاده و تونل و پل احداث کرده، جاده خاکی بین قونیه و آنکارا را به بزرگراهی مثال زدنی تبدیل کرده و طرحی مشابه آن چه که با عنوان مسکن مهر می شناسیم به راه انداخته، اما حالا تازه دریافته که این ابتدای مسیر است!

,

او فردی را که موفقیت های مذکور را به او مدیون است به عنوان نخست وزیر روی کار آورده تا عصری با عنوان نهضت خدمت رسانی به مردم آغاز شود. ییلدیریم، نخست وزیر جدید ترکیه، فردی مردمی، محبوب، به شدت کاری اما بدون اندیشه سیاسی است. (می توان نمونه های بومی اش را در ذهن متصور شد)

,

حجم تبلیغات و در بوق و کرنا کردن این فعالیت ها اما تاثیر چندانی در پیشبرد پروژه اردوغان نداشته، بلکه احساس رضایت مردم از این خدمات نقطه قوت وی بوده است.

,

حالا به داخل باز گردیم! دولت یازدهم و برخی سیاسیون دقیقا راهی بر عکس این مسیر را برای خود برگزیده اند. گرچه این عصر، عصر رسانه و تبلیغات است اما همچنان بخش عمده مردم به جای اخبار و تبلیغات به آن چیزی اعتماد می کنند که با چشم خود می بنند و با عمق وجود خود حس می کنند.

,

در بحث هواپیما هم چنین است. اگر اکثر مردم با عمق وجود خود از ورود هواپیمای جدید فایده ای احساس کنند رضایت خواهند داشت. همانگونه که مردم ترکیه از ساخت 30 فرودگاه دولت اردوغان رضایت داشتند و مردم خودمان از مسکن مهر. در چنین شرایطی رسانه های حامی صبح تا شب حماسه سازی کنند و منتقدین انتقاد، تاثیری روی نظر مردم نخواهد داشت.

,

مردم این را محاسبه می کنند که کدام دولت افتتاح 22000 دستگاه واحد مسکونی را در حد معاون اول خود می دید و کدام دولت برای افتتاح یک تعویض روغنی با وام با حضور مسئول عالی رتبه اش جشن می گیرد!

,

این را محاسبه می کنند که چه کسی در استانشان پل و کارخانه و ... افتتاح کرد چه کسی یکی دو واحد خانه بهداشت!

,

این را محاسبه می کنند چه کسی اشتغالزایی کرد و چه کسی قدرت خرید را پایین آورد.

,

البته بر دولت حرجی نیست. این رویه ای است که علی رغم تمامی انتقادها سه سال است بر آن اصرار شده و بعید است در ماه های پایانی هم امیدی به تغییر آن باشد. آن چه که موجب تعجب و تاسف است همراهی و همسویی نماینده مردم شهرمان، بهادری با این رویه است!

,

جناب بهادری، برای مردم ذوق زدگی از خرید یک هواپیما و نشستن شما در ردیف اول جشن ایرباس مهم نیست، این مهم است که چه کسی برای استیضاح نشدن وزیر راه، رو در روی خواست آنان قرار گرفته است.

,

برای مردم این مهم است که چه کسی پس از رای مردم وکیل المله شد و چه کسی وکیل الدوله!

,

جناب بهادری شاید کسانی اطراف شما باشند که تحلیل وارونه ای از جامعه را ارائه دهند و چنین القا کنند که لیست امید و یک کلمه حمایت فلان سیاستمدار چنین می کند و چنان. اما در انتخابات مجلس ارومیه و تبریز و... خود به عینه دیدید که حرف "مردم" چیست.

,

فرقی نمی کند در کسوت نماینده باشید یا فردا روزی در مسند معاونت و مدیریت فلان وزارتخانه؛ این راهی که در پیش گرفته اید، سرانجامی جز جدایی از مردم ندارد و خود بهتر می دانید جدایی از مردم پایان عمر سیاسی یک سیاستمدار است!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه