اخبار داغ

کشف ماده ضد عفونی از یک گیاه بومی توسط محقق بیجاری

کشف ماده ضد عفونی از یک گیاه بومی توسط محقق بیجاری
علیرضا پیران ،محقق داروهای گیاهی موفق به کشف ماده ضد عفونی از یک گیاه بومی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، شهرستان بیجار از نظر پوشش گیاهی در ناحیه رویشی زاگرس قرار گرفته است و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، شهرستان بیجار از قابلیت و ظرفیت بسیار بالایی از جهت کشت و توسعه گیاهان دارویی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

دکتر علیرضا پیران نامی آشنا برای بیجار بام ایران است، شهروندی که افتخار خادم طبیعت را دارد و از سال 1368 به علت عارضه ای که از زمان جنگ با خود به همراه داشت با طبیعت انس گرفته است.

,

عضو انجمن علمی گیاهان دارویی و طب سنتی شورای مرکزی ایران و محقق گیاهان دارویی که در سال 89 مفتخر به دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده است.

,

این محقق بیجاری با عصاره گیری از گیاه تشنه داری روش علمی جدیدی را برای از بین بردن عفونت در بدن کشف کرد.

,

عضو انجمن شورای مرکزی ترویج گیاهان دارویی ایران با اشاره به اینکه گونه ای از گیاه بومی که در دامنه گروس(کوه حمزه عرب) می روید،استرایاتا نام دارد که برای از بین بردن عفونت بدن با داروهای شیمایی انکومایسین و امیکاسین اثر بخش و توان بیشتر دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: اندام هوایی این گیاه تیره گل میمون است که هم اکنون در انجمن نامگذاری گیاهان دارویی ثبت شده است و اولین پیشنهاد برای استفاده پزشکی از آن به شکل محلول موضعی مثل ساولن به تولید انبوه برسد.

,

پیران یادآور شد: تا کنون چند شرکت دارویی برای تولید این عصاره ارزشمند دارویی اعلام آمادگی کرده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه