اخبار داغ

تاریخ‌ نگار برجسته کشور:

"معمای شاه" با جسارت و هنرمندی،بسیاری از وقایع ناگفته تاریخی را نمایش داده است

"معمای شاه" با جسارت و هنرمندی،بسیاری از وقایع ناگفته تاریخی را نمایش داده است
خسرو معتضد گفت: سریال معمای شاه ساخته محمد رضا ورزی اثری ارزشمند است که برخی به شدت در حال تخریب و جو سازی علیه این اثر بر آمده اند و این در حالی است که که خودشان سالها کوشیده اند تا تاریخ تحریف شود و حال که واقعیت ها به نمایش گذاشته شده است عصبانی اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو معتضد تاریخ‌نگار و تاریخدان برجسته کشورمان در آستانه دهه مبارک فجر و همچنین با اشاره به هجمه های فراوان علیه سریال معمای شاه  در گفتگو با انقلاب نیوز گفت : محمدرضا ورزی به خوبی وقایع مهم و ارزشمند تاریخ دوران پهلوی را با همه کمی ها و کاستی ها به نمایش گذاشته که از این حیثص بسیار اثر تاریخی ارزشمندی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
 
,
وی افزود :وقایع بسیار مهمی که در سریال معمای شاه توسط محمد رضا ورزی به نمایش گذاشته شده و به جرات می توان گفت هیچ فیلم مستندی به این خوبی و اثرگذاری و با این جذابیت کار چنین با ارزشی را تا به حال انجام نداده است
,
 
,
معتضد اضافه کرد: با وجود تمام ضعف های این فیلم می توان گفت که سریال معمای شاه بسیار کار ارزشمندی شده  و محمد رضا ورزی با تمام حمله ها و هجمه های برخی از حامیان سلطنت که همچنان در داخل و خارج از کشور هستند و فکر میکنند دوران سلطنت به ایران بر می گردد بسیار خوب عمل کرده است.
,
 
,
وی گفت: عده ای به اشتباه فکر می کنند در سریال معمای شاه تحریف های زیادی صورت گرفته و حال آن که  اگر به تاریخ نگاه کنیم کاملا اینها با مستندات وجود دارد که خاندان پهلوی بر سر این ملک و مملکت چه آوردند؛ حال عده ای داعیه دار حمایت و پشتیبانی از آنها شده اند.
,
این مورخ سرشناس همچنین درباره نظرات افراد غیر کارشناسی درباره تاریخ، گفت: باید کسانی درباره تاریخ سخن بگوید که درباره آن مطالعه داشته اند ، الان عده ای از من می پرسند هسته‌ای چه چیزی است نمی‌دانم، چون درباره آن مطالعه نداشتم ولی درباره تاریخ از من بپرسند همه آن چیزهایی که تحقیق در طول عمرم بوده است و با مستندات کامل را برایشان به شرح توضیح خواهم داد.
,
 
,
وی گفت: در سریال معمای شاه وقایعی به تصویر کشیده شده  که واقعا سالها در تاریخ خاک خورده است و کسی درباره آنها سخن نگفته است و حال که عده ای می بینند به این خوبی سریالی با مستندات دقیق و تاریخی تولید شده و لذا هجمه به صدا و سیما به خاطر تولید چنین اثری درست نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه