اخبار داغ

انتقادات تند نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از استاندار آذربایجان‌غربی

انتقادات تند نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از استاندار آذربایجان‌غربی
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به زخمی شدن 6 کولبر در پیرانشهر گفت: این اقدام نشان از بی‌تدبیری مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، روزنامه آراز آذربایجان در تیتر یک شماره 28 دی‌ماه خود به نقل مطلبی از کردپرس پرداخته که در آن نماینده مردم پیرانشهر و سردشت از برخی اقدامات دولت و شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتقادات تندی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بر اساس این گزارش، رسول خضری گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر در مناطق مرزی پیرانشهر و سردشت شاهد بروز حوادث تلخ و ناگواری بوده‌ایم که در بسیاری از موارد هیچ گونه دلایل و توجیه عقلانی، منطقی و قانونی برای این اتفاقات وجود نداشته است.

,

وی در ادامه با اشاره به زخمی شدن چند کولبر در مرز پیرانشهر در روزهای اخیر اظهار داشت: کولبرانی که در روزهای اخیر توسط مأموران هنگ مرزی پیرانشهر مورد هدف قرار گرفتند، حامل کالای قاچاق نبوده‌اند و در خاک ایران و در کنار پارکینگ مرزی مورد تیراندازی مأموران هنگ مرزی پیرانشهر قرار گرفته‌اند.خضری تصریح کرد: در این اقدام تلخ متأسفانه شش کولبر مرزی زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم بوده و به مراکز درمانی استان اعزام و چهار زخمی دیگر نیز در بیمارستان پیرانشهر تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

,

وی ضمن ابراز تأسف از این واقعه گفت: این اقدام نشان از بی تدبیری مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار دارد که بدون هیچ حساب و کتابی اقدام به صدور مجوزهای غیر قانونی به افرادمعلوم الحال می‌کند.

,

خضری افزود: معابر مرزی لطف مقام معظم رهبری به مناطق مرزی است که به عنوان یک فرصت اشتغال و به هدف توسعه اقتصادی برای ساکنان مرزی مطرح شده است اما در استان آذربایجان غربی برخلاف این اهداف حرکت می‌شود.

,

وی تصریح کرد: مجوز واردات به افرادی داده می‌شود که نه به آن نیاز دارند و نه شغل آن‌هاست. افرادی از ارومیه و تبریزی اقدام به واردات می‌کنند و مانع از پخش کالا در بازار پیرانشهر و به تبع آن جذب مسافر و گردشگر می‌شوند.خضری افزود: در این شرایط این افراد روز به روز فربه تر و ثرومندتر می‌شوند و کولبران و اقشار پیرانشهر ضعیف تر می‌شوند و جوانان به خاطر نبود کار به کولبری می‌پردازند.

,

وی در ادامه این گفتگو ضمن انتقاد شدید از مسئولان هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: تیراندازی به کولبران نشان از بی کفایتی مسئولان هنگ مرزی شهرستان دارد چرا که قانونا و شرعاً تیراندازی به کولبران خلاف است و باید این افراد اگر تخلفی کرده‌اند دستگیر شوند و به دادگاه معرفی شوند و کسی حق قصاص قبل از محاکمه را ندارد.

,

نماینده پیرانشهر و سردشت در ادامه گفت: در ارتباط به واقعه زخمی شدن شش کولبر پیرانشهری با وزیر کشور مکاتبه داشته‌ام و خواستار توبیخ و تغییر فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر و پرداخت دیه مجروحان این حادثه و هزینه‌های درمانی آن‌ها شده‌ام.

,

خضری در خصوص نحوه واگذاری مجوز ورود کالا از معبر مرزی پیرانشهر نیز گفت: در این راستا شخصاً ضمن طرح شکایت از وزیر کشور، خواستار تحقیق و تفحص از فعالیت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص مسائل و شائبه‌های مالی وارده به شخص ایشان در خصوص معاملات صورت گرفته از طریق مجوزهای مرزی در مناطق مرزی پیرانشهر و سردشت در طول دو سال اخیر از طریق کمسیون شوراها و کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شده‌ام.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه